Nyt kun on säät lämmenneet ja ilmastointi ollut käytössä, niin välillä on tuntunut, että ilmastoinnista tulee hieman kosteaa ja tunkkaisen tuoksuista ilmaa (etenkin käynnistettäessä, mutta 'auto'-asennossa myös välillä ajon aikana). Tietysti tuota saisi vähennettyä kun malttaisi aina laittaa ilmastoinnin pois päältä ennenkuin sammutttaa auton, MUTTA. Olikos tuossa jotain kotioloissa tehtäviä tepposia? Pääseekö jotain kautta putsailemaan paikkoja ja jos pääsee niin miten ja mistä? Vai pitääkö peli viedä ihan merkkiliikkeeseen? Varsinaista ilmastointihuoltoa ei vielä viitsisi teetättää, kun kylmää puhaltaa vähän turhankin innokkaasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 ilmastoinnin putsaus
Collapse
X
-
Originally posted by Veeksi View PostNyt kun on säät lämmenneet ja ilmastointi ollut käytössä, niin välillä on tuntunut, että ilmastoinnista tulee hieman kosteaa ja tunkkaisen tuoksuista ilmaa (etenkin käynnistettäessä, mutta 'auto'-asennossa myös välillä ajon aikana). Tietysti tuota saisi vähennettyä kun malttaisi aina laittaa ilmastoinnin pois päältä ennenkuin sammutttaa auton, MUTTA. Olikos tuossa jotain kotioloissa tehtäviä tepposia? Pääseekö jotain kautta putsailemaan paikkoja ja jos pääsee niin miten ja mistä? Vai pitääkö peli viedä ihan merkkiliikkeeseen? Varsinaista ilmastointihuoltoa ei vielä viitsisi teetättää, kun kylmää puhaltaa vähän turhankin innokkaasti.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
-
-
Ilmastoinninkennon pinnassa oleva mikrobikasvustohan niitä hajuhaittoja aiheuttaa. Varmin tapa päästä siitä eroon on vaihtaa auto uuteen parin vuoden välein ja ajella vain uudelta tuoksuvalla. Kennon desinfiointi auttaa ehkä vuodeksi tai kahdeksi.
Helpoin (huonoin) tapa on sellainen desinfiointi-spraypullo joka laitetaan auton lattialle pystyyn ja laukaista pullo tyhjenemään ilmastointi täysillä, sisäilmankierto päällä. Auttaa jonkun verran, kesän pärjäsin tuolla menetelmällä. Haittana tosi voimakas pistävä kemikaalinhaju alkuun, koska se on myös auton kaikilla sisäpinnoilla.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Käry
Originally posted by mikkod View PostOletko raitisilmasuodattimet tarkistanut? Mulla oli samaa, ja molemmat suodattimet olivat vaihtokunnossa, vaikka iDrive jotain muuta väittikin...
E39:iin tuhuutin CRC:n (tai saattoi olla Würth) tuotteen suoraan kennoilla ohjeen mukaan ja käry poistui välittömästi, eikä ainakaan vuoden sisään palannut takas. Hoidan jälkeen lievä saippuan tuoksu, mutta sekin häviää suht noppeesti.
Nykyinen E60:n antaa jo vinkkiä, että puhdistusvaahdon käyttö lähenee. Ei muuta ois huonompi idea tehdä aina ku raitisilmasuodattimet vaihtaa... Itse vaihdan ne vähintään joka kevät.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostOletko raitisilmasuodattimet tarkistanut? Mulla oli samaa, ja molemmat suodattimet olivat vaihtokunnossa, vaikka iDrive jotain muuta väittikin...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Hiukan asian vierestä, mutta jos ilmastointijumppaa teet niin kurkkaa samalla onko jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon väli keulalla täynnä lehtiä.
Minulla tuo 2cm rako oli puoliväliin asti täynnä, ja pohjalla komposti joka söi syyläriin reiän :(Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostHiukan asian vierestä, mutta jos ilmastointijumppaa teet niin kurkkaa samalla onko jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon väli keulalla täynnä lehtiä.
Minulla tuo 2cm rako oli puoliväliin asti täynnä, ja pohjalla komposti joka söi syyläriin reiän :(BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment