Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e60 vm 2003 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HUI
    Banned
    • Nov 2006
    • 187

    530d e60 vm 2003 ongelma

    eli mikä murikka ja letku kyseessä? letkusta kulunut kangas pois ja näytti muutenkin erittäin hauraalta. murikka jää surisemaan pitkäksi aikaa kun auton sammuttaa...

    yritän selvittää miksi auto ei kiihdy niin kuin pitäisi, kyseessä automaatti. kaasun kun painaa nopeestï pohjaan niin auto kiihtyy aivan samalla tavalla kun normaalissa kiihdytyksessä mutta jossain vaiheesa saattaa tulla pieni spurtti joka katoaa samantien

    voisiko kyseisessä letkussa olla joku vuoto joka vaikkuttais tähän asiaan...

    apua kaivataan!
    Last edited by HUI; 22-10-2013, 17:46.
  • vkn
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 75
    • KotHam city..

    #2
    Originally posted by HUI View Post
    eli mikä murikka ja letku kyseessä? letkusta kulunut kangas pois ja näytti muutenkin erittäin hauraalta. murikka jää surisemaan pitkäksi aikaa kun auton sammuttaa...

    yritän selvittää miksi auto ei kiihdy niin kuin pitäisi, kyseessä automaatti. kaasun kun painaa nopeestï pohjaan niin auto kiihtyy aivan samalla tavalla kun normaalissa kiihdytyksessä mutta jossain vaiheesa saattaa tulla pieni spurtti joka katoaa samantien

    voisiko kyseisessä letkussa olla joku vuoto joka vaikkuttais tähän asiaan...

    apua kaivataan!
    Vikahan on selvästikin siinä, että autosi on naku! Sori OT, mutta oli ihan pakko..
    E34 540 -94

    Comment

    • Metalgod
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Helsinki

      #3
      Alipainesäiliö... letku menee alipainesäätimeltä turbolle. Alipaine ohjaa turbon muuttuvia siipiä.

      Letkujen on hyvä olla kunnossa, muutenhan turbon siivet ei toimi oikein...




      Vikakoodien luku tietysti auttais jonkinverran asiaa... Maffi voi olla myös likainen...
      Last edited by Metalgod; 26-06-2010, 08:24.
      -530dA 600 Nm
      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

      Comment

      • HUI
        Banned
        • Nov 2006
        • 187

        #4
        Originally posted by Metalgod View Post
        Alipainesäiliö... letku menee alipainesäätimeltä turbolle. Alipaine ohjaa turbon muuttuvia siipiä.

        Letkujen on hyvä olla kunnossa, muutenhan turbon siivet ei toimi oikein...




        Vikakoodien luku tietysti auttais jonkinverran asiaa... Maffi voi olla myös likainen...
        vikakoodit luettu, ei vikoja. voiskohan toi letku olla syy siihen mun probleemaan? voi varmaan vaihtaa tilalle normin kumiletkun? onkohan noissa ollu muita vastaavia alipainevuotoja...

        Comment

        • Aslakki
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 359
          • Kuusamo

          #5
          Originally posted by Metalgod View Post
          Alipainesäiliö... letku menee alipainesäätimeltä turbolle. Alipaine ohjaa turbon muuttuvia siipiä.

          Letkujen on hyvä olla kunnossa, muutenhan turbon siivet ei toimi oikein...




          Vikakoodien luku tietysti auttais jonkinverran asiaa... Maffi voi olla myös likainen...
          Itse juurikin tänään paikallistin pitkään jatkuneen vian; Vitosvaihde päällä, turbiinilukko kiinni, painaa kaasun pohjaan niin kulutus nousee ainoastaan 12l/100km ja kiihtyminen todella laiskaa. No pienen tutkiskelun jälkeen alipaineletkussa numero 9 iso reikä ja letku numero 8 oli kans yhtä haperoa.

          Vaihdoin molemmat letkut niin jo alkoi vääntöä taas ohitustilanteessa löytymään. Eli oltava nuo letkut kunnossa et turbon siivet toimii oikein.
          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Voi olla noissa letkuissa vikaa tai kuvailusi perusteella myöskin MAFfissa.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • HUI
              Banned
              • Nov 2006
              • 187

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Voi olla noissa letkuissa vikaa tai kuvailusi perusteella myöskin MAFfissa.
              öö mistä läydän maffin... pystyykö puhdistamaan, korjaamaan?

              Comment

              • Metalgod
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by HUI View Post
                öö mistä läydän maffin... pystyykö puhdistamaan, korjaamaan?

                Kuvassa numero 1. Eli moottorin päältä suojamuovi pois, ja siinä se on vasemmassa etureunassa. Ilmanputsarin ja turbon välissä.



                Voi yrittää puhdistaa, mutta voin kokemuksella sanoa että on epätoivoista tekohengitystä.
                Uusi mittari maksaa Laakkosella n. 360 euroa, eli aika kallis investointi.
                Last edited by Metalgod; 26-06-2010, 20:03.
                -530dA 600 Nm
                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                Comment

                • HUI
                  Banned
                  • Nov 2006
                  • 187

                  #9
                  Originally posted by Metalgod View Post
                  Kuvassa numero 1. Eli moottorin päältä suojamuovi pois, ja siinä se on vasemmassa etureunassa. Ilmanputsarin ja turbon välissä.



                  Voi yrittää puhdistaa, mutta voin kokemuksella sanoa että on epätoivoista tekohengitystä.
                  Uusi mittari maksaa Laakkosella n. 360 euroa, eli aika kallis investointi.
                  ok. kaipa noi voi vaihtaa ihan normi kumiletkuihin...? otin suojamuovin koneen päältä pois niin taas löyty yksi rispaantunut letku, se joka lähtee eteenpäin siitä edellämainitulta mustalta mötikältä.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Ennen kuin hukkaat aikaasi MAFfin turhaan puhdistukseen niin testaa vaikka irroittamalla piuha siitä ja katso onko käytöksessä eroa.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • HUI
                      Banned
                      • Nov 2006
                      • 187

                      #11
                      [QUOTE=Rahu;2057909]Ennen kuin hukkaat aikaasi MAFfin turhaan puhdistukseen niin testaa vaikka irroittamalla piuha siitä ja katso onko käytöksessä eroa. letkut vaihdettu, ei eroa mitenkä tota maffia kannattais yrittää putsata?

                      voiko sen liittimen nypätä tostavaan irti ettei rupee herjaa jotain vikakoodia?

                      Comment

                      • tanppu
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 169
                        • Vantaa

                        #12
                        Kyl se herjaa, sytyttää moottorivalon jos otat piuhan vaa irti. Mut virhevalon pitäis kadota parin pvn ajon jälkeen jos laitat takas kiinni, olettaen tietysti että MAFfi ei ole rikki. Omassa e90:ssä testasin ja toimii..
                        Ex vehkeet..
                        X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                        Comment

                        • HUI
                          Banned
                          • Nov 2006
                          • 187

                          #13
                          Originally posted by tanppu View Post
                          Kyl se herjaa, sytyttää moottorivalon jos otat piuhan vaa irti. Mut virhevalon pitäis kadota parin pvn ajon jälkeen jos laitat takas kiinni, olettaen tietysti että MAFfi ei ole rikki. Omassa e90:ssä testasin ja toimii..

                          ok. mites sitä kannattaa yrittää putsata, entä missä sijaitsee ahtopaine venttiili?

                          sitten tuolla jossain luki että jos maffi rikki niin voi ajaa ilman että liitin kiinni ja 90% tehoista palautuu?
                          Last edited by HUI; 27-06-2010, 20:09.

                          Comment

                          • tanppu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 169
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by HUI View Post
                            ok. mites sitä kannattaa yrittää putsata, entä missä sijaitsee ahtopaine venttiili?

                            sitten tuolla jossain luki että jos maffi rikki niin voi ajaa ilman että liitin kiinni ja 90% tehoista palautuu?
                            Ei oo suositeltavaa ajaa ilman maffia, sillon ei esimerkiks toimi dpf:fä ollenkaan ja menee helposti tukkoon ja sit on halpa reissu =) Se siis palauttaa sellasen tilapäis ohjelman missä ei oo mitää laskennallisia arvoja mistään ilmanmäärästä riippuen, tietokone pohjanen arvio et mitä ne vois olla milläkin kierrosalueella ja nopeudella yms, eli joo, kutakuinkin 80-90% tehoista on "käytössä". Ite en usko kyllä tohon maffien puhdistamiseen, uus on niin halpa (http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=13&fg=20 osanumero #1) Mut kaitpa se menis jollain alkoholipohjasella liuotinaineella, esim Isopropanol, Aceton yms jos nopeesti liottaa..
                            Ex vehkeet..
                            X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by HUI View Post
                              ok. kaipa noi voi vaihtaa ihan normi kumiletkuihin...? otin suojamuovin koneen päältä pois niin taas löyty yksi rispaantunut letku, se joka lähtee eteenpäin siitä edellämainitulta mustalta mötikältä.
                              Esim. biltemasta löytyy 3 mm. alipaineletkua joka käy tuohon. 3 metrin pätkä maksaa 5.99 tjsp.

                              535d:een noita joutuu vaihtamaan urakalla kun letkuja on kymmenkunta...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎