E61 530d Sähkö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #16
    Originally posted by allu530 View Post
    Ei oo relettä vaihettu,löytyykö se vänkärin puolen raitisilma suodattimen alta?Tulipa tuossa mieleen että auto comilla kun luettiin koodeja niin otin ylös tällaisen koodin jos tämä jollekkin jotakin sanoo.

    -viesti(moottorin tiedot 0x1D0) väärä,vastaanottaja COMBI,lähettäjä JBE/DME-DDE
    -jatkuva

    tarkottaako tuo moottorinohjaukselta mittaristolle tulevaa signaalia?
    Tarkoittaa, viesti tulee ilmeisesti junction boxin kautta (tai ise asiassa SGM/KGM-moduulin kautta kun kyseessä E6x). Tarkemmin ottaen se tarkoittaa tiettyä CAN-viestiä, mutta tämä on "normaalia" kun moottorinohjain on virraton.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Joko DDE:n rele on vaihdettu?
      Juurikin näin. Vaiha se rele ekana. Löytyy eboxista sininen rele. Vaikuttaa hyvin todennäköisesti rele vialta.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • allu530
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 17
        • Raahe

        #18
        Joo,soitinkin jo tuossa varaosaliikkeeseen ja kysyin relettä mutta eivät osanneet auttaa ku ei ollu releen numeroa.Pitää töiden jälkeen käyä hakemassa rele autosta ja mennä kyselemään uutta liikkeestä.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          #19
          Originally posted by allu530 View Post
          joo,soitinkin jo tuossa varaosaliikkeeseen ja kysyin relettä mutta eivät osanneet auttaa ku ei ollu releen numeroa.pitää töiden jälkeen käyä hakemassa rele autosta ja mennä kyselemään uutta liikkeestä.
          61 36 6 915 327
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • allu530
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 17
            • Raahe

            #20
            kiitos ja kumarrus!

            Comment

            • allu530
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 17
              • Raahe

              #21
              Elikkäs tuota relettä ei hyllystä löytyny,sen saa huomenna,nykynen rele vetää mutta ei kuormitettu eikä uus paljoa maksa niin se vaihtuu ensimmäisenä....seuraavana ois tarkotus purkaa vänkärin puolta että löytyykö maton alta tai kick panelin takaa vielä sulakkeita. Ja DDE releen voisi käyttää irti ja mitata että sille varmasti tulee virta? Selvittämättä on myös vielä onko DDE ltä mittaristolle johto poikki kun sieltä antoi vikakoodinkin.

              Comment

              • allu530
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 17
                • Raahe

                #22
                Sen verran tuli tutkittua että releelle tulee 12 volttia,mitattiin myös 30 ja 85 pinneistä maadottaako ja sytytysvirta päällä saatiin 9 volttia. Sormella kokeiltiin sekin napsahtaako rele kun sytytysvirran laittaa päälle tai starttaa mutta releessä ei havaittu minkäänlaisia elonmerkkejä kummallakkaan tavalla. Huomenna pitäisi uuden releen tulla nii saa sen vian rajattua pois. onkohan sulakkeita vielä jossain piilossa kun niitä ei ole löytynyt muualta kuin hanskalokeron takaa? Peräkontin pohjalla ja vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alta löytyi vain releitä ja pokseja...

                Comment

                • Timelord
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 504
                  • Loimaa

                  #23
                  Originally posted by allu530 View Post
                  onkohan sulakkeita vielä jossain piilossa kun niitä ei ole löytynyt muualta kuin hanskalokeron takaa? Peräkontin pohjalla ja vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alta löytyi vain releitä ja pokseja...
                  Eikös kuusykkösessäkin takapaksin pelkääjän puoleisessa nurkassa ole vino pino sulakkeita, siinä akun yläpuolella. Sivuverhoilua pois ja tutkimaan. Ja oliskohan jommankumman raitis- ilmakotelon alla kans lisää sulakkeita/ releitä... Paremmin muistavat kertokoon.

                  Mites muuten, pystyykö tuon releen ohittamaan hyppylangalla niinkuin joskus toisen maailmansodan aikaisessa k-jetti E21:ssä vai tykkääkö joku paikka kenties kyttyrää? Enkä tarkoita että kaikki nyt nakkaavat sen releen lahden yli norjaan ja korvaavat sen hyppylangalla. Ihan vaan uteliaisuudesta hölmöjä kyselen...
                  W201 2,5D
                  W123 280ce
                  E21 316
                  ex-E60 530ia
                  ex-E53 4,4i
                  ex-E39 523i
                  ex-E34 520ia
                  ex-E21 318i

                  Comment

                  • allu530
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 17
                    • Raahe

                    #24
                    Noniiin rele tuli iltasella ja sen vaihto ei vaikuttanut ollenkaan. Peräkontista löyty sulakkeita,oli vaan niin hyvin vuorattu umpeen ettei aiemmin löytyny,sieltä löyty tupakansytyttimen palanut sulake mutta ei muita ongelmia. Kojelaudan näytön käytin irti koska nämä kaikki ongelmat alkoivat kojelautaan kopsauttaessa ajon aikana ja sieltä on kuulunut semmosta ääntä niin kuin joku olisi irti,löyty irtaallan oleva johto,ilmeisesti jälki asenteisen dvd-soittimen kaukosäätimen vastaanotin... Onko kellään tietoa mihin moottorin ohjaus poksin tinniin pitäisi virtaa tulla jos sen käyttäisi irti ja mittaisi tuleeko poksin liittimelle tosiaan virta vai onko vika poksissa? Onko kellään muita ideoita mitä seuraavaksi?

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1577

                      #25
                      Cas moduli löytyy kuskin jalkatilan yläosasta muovin takaa. Tutkailehan johtoja ja liittimiä ovatko ok. Oletko koodeja lukenut rheingoldilla tai inpalla?

                      Comment

                      • allu530
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 17
                        • Raahe

                        #26
                        pitääpä tutkailla sitä modulia kun töiltä kerkeää,vikakoodeja on luettu v-checkerillä ja auto comilla.

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1577

                          #27
                          jos haluat niin voin käydä rheingoldilla vilkasemassa sitä jokupäivä tuossa viikolla, kun kuljen Raahessa töissä. Laita pm nii sovitaan tarkemmin.

                          Comment

                          • allu530
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 17
                            • Raahe

                            #28
                            CAS moduli katottu eikä löytynyt mitään erikoista sieltäkään..

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by allu530 View Post
                              Noniiin rele tuli iltasella ja sen vaihto ei vaikuttanut ollenkaan. Peräkontista löyty sulakkeita,oli vaan niin hyvin vuorattu umpeen ettei aiemmin löytyny,sieltä löyty tupakansytyttimen palanut sulake mutta ei muita ongelmia. Kojelaudan näytön käytin irti koska nämä kaikki ongelmat alkoivat kojelautaan kopsauttaessa ajon aikana ja sieltä on kuulunut semmosta ääntä niin kuin joku olisi irti,löyty irtaallan oleva johto,ilmeisesti jälki asenteisen dvd-soittimen kaukosäätimen vastaanotin... Onko kellään tietoa mihin moottorin ohjaus poksin tinniin pitäisi virtaa tulla jos sen käyttäisi irti ja mittaisi tuleeko poksin liittimelle tosiaan virta vai onko vika poksissa? Onko kellään muita ideoita mitä seuraavaksi?
                              Googlaa bmw wds niin löydät kaaviot. Mittaa kaikki maat ja jännitteet. Releen nastat 87 ja 30 voi yhdistää hyppylangalla jos sille ei tule ohjausta ja kokeilla startata sitten. Jännitteet on hyvä mitata myös kuormitettuina siten että rele vetää tai on ylihypytetty, jä mittauksen maapiste boksin maasta, pitää olla liki 12 volttia.

                              Comment

                              • allu530
                                Newbiemmer
                                • Dec 2010
                                • 17
                                • Raahe

                                #30
                                Tuo hyppylanka kävi itselläkin mielessä mutta en uskaltanu kokeilla vielä,ohjaus mitatiin yks päivä ja saatiin 9 volttia,pitää mitata uuestaan tuo että johtuko huonosta maadotuksesa mittauksesa ku saatiin vaan 9 volttia.

                                Comment

                                Working...
                                X