Osaako joku kertoa mitä akkukengän irroitus poistaa muistista, eli nollautuuko esim. kieli asetukset, jakkaran muistit tahi laatikon muisti?
Onko irtiolo ajalla vaikutusta?
Kellonaika ja aktiiviohjaus nollautuu. Laatikko saattaa nollautua samoin kuin kaasukikalla, vaikea sanoa. Muita en ole huomannut. ~8h ollu pisimmälti akku irti.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Kellonaika ja aktiiviohjaus nollautuu. Laatikko saattaa nollautua samoin kuin kaasukikalla, vaikea sanoa. Muita en ole huomannut. ~8h ollu pisimmälti akku irti.
OK, kiitoksia. Eli kaapelin voi irroittaa huoleti ja katiska lähtee vielä käyntiin uudelleen asennuksen jälkeen, ilman baijerista tulevaa laajakaistaa yhdistettynä.
OK, kiitoksia. Eli kaapelin voi irroittaa huoleti ja katiska lähtee vielä käyntiin uudelleen asennuksen jälkeen, ilman baijerista tulevaa laajakaistaa yhdistettynä.
Kyllä sen pitäisi Tosin eihän näistä ikinä tiedä..
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Näkeekö muuten salavalikosta tai jostain, minkä kokoinen akku autoon on koodattu? Ajattelin vaihtaa nykyisen 70Ah akun talveksi isompaan, ja ei ole hajuakaan, minkä kokoinen akku autoon on koodattu, eikä viitsisi turhaan mennä merkkiliikkeeseen akkua vaihdon jälkeen koodauttamaan. Merkkiliikkeestä eivät osanneet edes antaa tietoa, minkä kokoisella akulla nämä autot on Suomessa uutena toimitettu.
BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
Toyota MR2 2.0 GTi -93
Näkeekö muuten salavalikosta tai jostain, minkä kokoinen akku autoon on koodattu? Ajattelin vaihtaa nykyisen 70Ah akun talveksi isompaan, ja ei ole hajuakaan, minkä kokoinen akku autoon on koodattu, eikä viitsisi turhaan mennä merkkiliikkeeseen akkua vaihdon jälkeen koodauttamaan. Merkkiliikkeestä eivät osanneet edes antaa tietoa, minkä kokoisella akulla nämä autot on Suomessa uutena toimitettu.
Foorumilta löytyy koodaustaitoisia henkilöitä, jotka myös pystyvät tarkistamaan mitä sinne on koodattuna. Salavalikosta ei tietääkseni näe akun kokoa.
Onko nykyinen akku tarvike vai BMW:n alkuperäinen varaosa? Ilmeisesti tehtaalta asti se ei ole?
Ps. Nätin värinen auto sulla
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Foorumilta löytyy koodaustaitoisia henkilöitä, jotka myös pystyvät tarkistamaan mitä sinne on koodattuna. Salavalikosta ei tietääkseni näe akun kokoa.
Onko nykyinen akku tarvike vai BMW:n alkuperäinen varaosa? Ilmeisesti tehtaalta asti se ei ole?
Ps. Nätin värinen auto sulla
Jos sellaisia henkilöitä löytyy, saavat ilmoittautua minulle!
Nykyinen akku ei ole BMW:n oma, vaan joku tarvike. Vaikuttaa vaan alimitoitetulta tuohon autoon, viime talven pakkasilla oli jo ongelmia. Autohan on Belgiasta uitettu. En usko, että tuota pienempää akkua on koodattu autoon. Kun tietäisi, minkä kokoinen akku autoon on koodattu, voisi ostaa samankokoisen uuden, niin selviäisi urakasta ilman merkkiliikkeen johdon päässä käyntiä. Kai noissa vähintään joku 95 Ah akku olisi hyvä olla Suomen talvessa?
BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
Toyota MR2 2.0 GTi -93
Jos sellaisia henkilöitä löytyy, saavat ilmoittautua minulle!
Nykyinen akku ei ole BMW:n oma, vaan joku tarvike. Vaikuttaa vaan alimitoitetulta tuohon autoon, viime talven pakkasilla oli jo ongelmia. Autohan on Belgiasta uitettu. En usko, että tuota pienempää akkua on koodattu autoon. Kun tietäisi, minkä kokoinen akku autoon on koodattu, voisi ostaa samankokoisen uuden, niin selviäisi urakasta ilman merkkiliikkeen johdon päässä käyntiä. Kai noissa vähintään joku 95 Ah akku olisi hyvä olla Suomen talvessa?
Omassa on BMW:n 80Ah akku, joka vaikuttaa alkuperäiseltä.
Näkeekö muuten salavalikosta tai jostain, minkä kokoinen akku autoon on koodattu? Ajattelin vaihtaa nykyisen 70Ah akun talveksi isompaan, ja ei ole hajuakaan, minkä kokoinen akku autoon on koodattu, eikä viitsisi turhaan mennä merkkiliikkeeseen akkua vaihdon jälkeen koodauttamaan. Merkkiliikkeestä eivät osanneet edes antaa tietoa, minkä kokoisella akulla nämä autot on Suomessa uutena toimitettu.
Minkä takia akun koko pitää koodata autoon? Syötetäänkö akusta muutakin tietoa kuin kapasiteetti?
Latausjännitettä säädetään akun kapasiteetin, varaustilan ja lämpötilan suhteen.
Näiden lisäksi ainakin moottorin kuormitusaste ja akun tyyppi (tavallinen lyijy vs. AGM) vaikuttaa keitokseen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment