E60 520d -08 Racechip Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Tuohon ohjelmanpäivityksen näkymättömyyteen;

    Voi olla, että muutettu koodi on suureksi osaksi näkymätöntä, mutta tottahan siellä se ero jossain on. Sitä ei perus huolloissa nää, mutta eipä sillä ole merkitystä, jos ei mitään ole vialla. Sitten jos jotain losahtaa ja asiaa aletaan hoitamaan takuun piiriin voi tulla ongelmia. Ecun flashausten määrä on helppo nähdä ja kun merkkiliikkeellä on varmasti jonkinlaista kirjanpitoa huolloista, selviää sieltä ainakin se, onko ohjelmistoversiota päivitelty huollossa. Voisin kuvitella että verkon yli tapahtuvassa mottorinohjauksen päivityksessä tieto päivityksestä menee johonkin tietokantaan. Jos päivitysten määrä ei tästmää kirjanpitoon, saattaa joku innostua tutkimaan ohjelmaakin. Ei ole iso homma imaista ohjelmaa koneelle ja lähettää sitä vaikka tehtaalle tarkastettavaksi. No ei tämmöstä varmaan usein tapahdu, mutta kun vaakakuppiin laitetaan vaikka uusi takuukone esim 535D autoon, alkaa huollollakin olla intressejä asian selvittelyyn...

    Tässä mielessä on aika yhdentekevää miten tuon muutoksen tekee. Silloin voi olla ihan kiva homma, että sen ohjelman saa oikeasti pois jälkiä jättämättä. Toisaalta taitaa olla pirun harvassa ne uudehkot autot, jotka oikesti ovat obd-virittelyn takia hajonneet nopeasti.
    Last edited by Juppe; 27-07-2010, 13:35.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by Juppe View Post
      mutta kun vaakakuppiin laitetaan vaikka uusi takuukone esim 535D autoon, alkaa huollollakin olla intressejä asian selvittelyyn...
      No tuskin sillä huollolla on isoja intressejä, tehtaalla/maahantuojalla voi olla.
      Jos sen softan poistattaa ennen korjaamolle vientiä (jos vaikka kone hajoaisi mutta ecuun pääsis vielä kiinni) niin tuskin siitä jää kiinni. Toki riski on olemassa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Matson^ View Post
        Piti oikein katsoa jsr85 innoittamana 193hv e39 530d:n arvoja.. 249hp & 501nm Vai kuuluuko pakettiin suuttimetkin :think
        Jospa tuohon tökätään imuletku tankista ja "lisärikastuspiiri/suutin" syöttää ylimääräisen löpöannoksen imusarjaan..?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • eri-ernesti
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 241
          • Hämeenlinna / Mikkeli

          #19
          Itse en ainakaan voi suositella muutakun kotimaisia. T: Uuden ohjainboksin ostannut
          VOOORT
          K7 gsx-r 1000 rata

          Comment

          • Jamez_m
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 21
            • Oulu

            #20
            Race chip

            Menee ehkä pikkase offiksi mut mulla on tollanen asennettuna omaani.. 318d -06 e91..oli jo valmiina kun hommasin. Edellinen omistaja oli hankkinut sen ja ottanut asiasta selvää ja suositteli jättämään..mene ja tiedä onko nuo sitten kuinka haitallisia/hyödyllisiä?? Ei kyllä mitään haittaa ole tähän asti ollut mutta autokaan ei ole ollut kuin 1kk..mitenhän ton kanssa oikein tekis..jättääkkö vai eikö jättää?? Ja vaatiiko se jonkun muutoskatsastuksen?
            E91 318d -06
            E34 525 tds -95

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #21
              RaceChip Ultimate omassa toiminut ok

              Hei,
              löytyipäs itseänikin kiinnostava threadi ja kokemustakin asiasta vähän löytyy! Ite tilasin omaan 520da touringiin Racechip Ultimaten, joka on toiminut moitteetta. Siinä tosin oli valmiina 525d ohjelma-asetus, kun en tiennyt kumman auton tulisin ostamaan. 520d asetukset sain sähköpostitse. Hyvä puoli näissä on se, että voi säätää mieleisen asetuksen. Racechip support on vastannut joka ikiseen kyselyyn mitä olen tehnyt ja pian! Pitää kommentoida lisää, kun on testituloksia ja kilometrejä enemmän alla
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by BemariAndy View Post
                Hei,
                löytyipäs itseänikin kiinnostava threadi ja kokemustakin asiasta vähän löytyy! Ite tilasin omaan 520da touringiin Racechip Ultimaten, joka on toiminut moitteetta. Siinä tosin oli valmiina 525d ohjelma-asetus, kun en tiennyt kumman auton tulisin ostamaan. 520d asetukset sain sähköpostitse. Hyvä puoli näissä on se, että voi säätää mieleisen asetuksen. Racechip support on vastannut joka ikiseen kyselyyn mitä olen tehnyt ja pian! Pitää kommentoida lisää, kun on testituloksia ja kilometrejä enemmän alla
                Kertauksena:
                Useimat kysyvät "tekeekö noilla tehoboxeilla mitään". Kysymys tarkoittaa, nostaako tuollainen boxi tehoa, eikö? Vastaus on, että nostaa, mutta se tapa millä se tehdään, tulee rikkomaan osia jossakin vaiheessa. Eli tehon nosto tehdään nostamalla esim 1500 bar ruiskupaine 1600 bariin, jota alkuperäinen pumppu ei ole tarkoitettu syöttämään. Teho nousee, koska suutin on auki saman ajan, mutta kovemmalla paineella menee enemmän ainetta.
                Sen sijaan ohjelmoinnilla, lisätään ruiskutusaikaa (suutin on enemmän aikaa auki) ja ahtopainetta. Näin ei ainakaan ruiskun osat hajoa kovin nopeasti. Toki tässäkin vaihtoehdossa kaikki muu voimansiirrossa saa kovemman rasituksen osakseen (olettaen, että tuo lisäteho käytetään), jolloin koko voimansiirron elinikä lyhenee, piste.
                Sitten on nämä turvalliset viritykset, kuten etuveto Vito, josta oli kolme eri tehoversiota, mutta kaikissa 100% samat mekaaniset osat. Eli, jos tehottomimman ohjelmoi vastaamaan tehokkainta, ollaan vielä tehtaan speksien sisällä.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by Jamez_m View Post
                  Menee ehkä pikkase offiksi mut mulla on tollanen asennettuna omaani.. 318d -06 e91..oli jo valmiina kun hommasin. Edellinen omistaja oli hankkinut sen ja ottanut asiasta selvää ja suositteli jättämään..mene ja tiedä onko nuo sitten kuinka haitallisia/hyödyllisiä?? Ei kyllä mitään haittaa ole tähän asti ollut mutta autokaan ei ole ollut kuin 1kk..mitenhän ton kanssa oikein tekis..jättääkkö vai eikö jättää?? Ja vaatiiko se jonkun muutoskatsastuksen?
                  Jos olisi oma auto niin ottaisin pois,tuskin kukaan voi sanoa mitä haittaa siitä on,mutta tehoahan noilla nostetaan huijaamalla anturi tietoja eculle,eikä minun mielestä ole kyllä oikea tapa virittää.

                  Karalan toiminta virihommissa ei kyllä vakuuta.Seiskaa virittäessä koitin kysellä mitä osaa pitäisi vaihtaa että pääsisin "tavoitteeseeni",niin ensiksi vika oli suuttimissa sen jälkeen korkeapainepumpussa ja lopuksi kehotti vaihtamaan autoa. Kun ihmettelin miten muualla sitten saadaan enempi näistä,niin herra käski menemään sinne muualle,no senhän sitten tein ja nyt voimaa alkaa olla jo aika mukavasti ja lisää on tulossa....

                  Eli minun asionnit karalan pajalla on asioitu

                  Privalla voi kysellä lisää jos jollakin kiinnostaa nykyinen ohjelman tekijä.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Sitten vielä kun noita purkkeja käyttää ja autossa on hiukkassuodatin niin se on selvä, että tukkoon menee ja varmasti aikaisemmin kuin vakiossa tai ohjelmallisesti tehdyssä virityksessä!!

                    Yllä olevaan yhdyn kun itsellä oli aikaan 530d, johon kyseinen herra ei saanut sitä mitä halusin, muualta sain
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Ammattitaitoa ja kokemusta löytyy Karalasta kyllä enemmän kuin pikkukylän lastupajoista yhteensä..!
                      Mutta on vain tainnut "leipääntyä" ns. perusvirityksiin, eikä jaksa enää hipostella "viimmeisiä" koneista irti, hommaa riittää yllinkyllin muutenkin?..:think

                      esim vaikka biokaasutraktorin kehitys agcon kanssa yms
                      Last edited by Matson^; 16-07-2012, 18:39.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #26
                        Aina huvittaa kun lukee negatiivistä näistä ulkopuolisestä bokseita mitkä "hujaa" moottoria nostamalla polttoaine painetta....Mitä parametrit luulette että nostetaan 60-70% ecun ohjelmoimalla?
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by EPDM View Post
                          Aina huvittaa kun lukee negatiivistä näistä ulkopuolisestä bokseita mitkä "hujaa" moottoria nostamalla polttoaine painetta....Mitä parametrit luulette että nostetaan 60-70% ecun ohjelmoimalla?
                          Niin kyllähän hyvä boxi on huonon ohjelman veroinen, mutta molemmat pitää olla todellisia ääripäitä. Boxin pitää olla suuttimen aikaa ja ennakkoa muuttavaa mallia (ei ruiskutuspainetta nostavaa) ja softan venäläiseltä torilta ostettua..

                          Monessa kaikki irti softassa nostetaan hitunen ruiskutuspainetta, muttei sen varaan koko tehonnostoa laiteta kuten perus vastus-boxilla tehdään..
                          Last edited by Matson^; 16-07-2012, 23:32.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Niin kyllähän hyvä boxi on huonon ohjelman veroinen, mutta molemmat pitää olla todellisia ääripäitä. Boxin pitää olla suuttimen aikaa ja ennakkoa muuttavaa mallia (ei ruiskutuspainetta nostavaa) ja softan venäläiseltä torilta ostettua..
                            Juuri näin ja siltikin suhtautuisin varauksella
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              #29
                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Monessa kaikki irti softassa nostetaan hitunen ruiskutuspainetta, muttei sen varaan koko tehonnostoa laiteta kuten perus vastus-boxilla tehdään..
                              Tuossa oleellinen sana, kaikki irti. Jos tyytyy kohtuutehonnostoon, ruiskupaineeseen ei kosketa, koska ei ole tarvetta. Vakiosuuttimet vielä riittää puskemaan tarpeeksi tavaraa ilmankin.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                #30
                                .
                                Aika harvassa on ne softat, joilla ruiskutuspaine oikeasti nousee, edc-16 boxeissa se ei yli sen 1600baarin ihan helposti nousekkaan.
                                Yritystä asian suhteen kyllä näkee, kun on varulta nostettu kaikkea, jotta saataisiiin lisää vetoja.

                                Oikeasti yleistä on sen suuttimien ruiskutusaika-kartan vääntely.
                                Sillä kun ei ole mitään "suojausta", niin kun sitä naplaa, niin aina tapahtuu.
                                Loppupelissä lamda sitten leikkaa niitä syöttöjä, mutta tuolla tavalla tehtyihin autoihin myös sitä on osattu vääntää kummalliseksi.

                                Noiden 1600bar bemareiden, alkupäänkin mallien suutinkartassa on syöttöjä 85mg/1000työtahti, se on paljon.
                                Max paineella max syöttö vielä ~1ms luokkaa, joka on vähän.
                                Vakioissa on käytössä, mallista riippuen noin 60mg, max.
                                535 ja 335 hiukan päälle 70mg.

                                Vaikkapa vertaamalla noihin tehokkaimpiin malleihin, havaitsee kyllä että nuo pienemmätkin suuttimet sopivilla ahtimilla riittää ++650nm ja reilusti yli 300hv, ilman mitään huijauksia, tai kummallisuuksia.

                                Näissä kaikissa (bemareissakin), ahdin määrää tahdin.
                                Todellisen, moottoriin menevän ilman määrä on lopulta tehonnoston lukkona.

                                Sen syöttömäärän voi ohjelmassa kertoa niin, että se näkyy testerissäkin aivan oikein, tai sitten ei ...
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X