Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Softapäivitys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

Originally posted by A62 View Post
    Minulla päivitettiin softat E61:een toukokuussa. Auto on valmistettu 12/2004 ja ainakin minulla päivitys onnistui ongelmitta ja ymmärtääkseni työpäivän aikana. Myös 2009 navilevy jatkoi toimintaana. Pyynnöstä huolimatta mp3:t eivät ruvennet soimaan.
    Ei toimi vai? Vai eikö koodauksessa tullut "täppää"? Laitoin ite mailia tänään Autosalpaan päivityksestä.
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

Originally posted by harriba View Post
      Jos arvata pitää niin väylä jota pitkin softapäivitykset tehdään on hidas (harvoin tarvitaan, tiedonsiirron oltava hyvin luotettava), kerralla päivitetään koko paketti (eikä vain muuttuneita osia) ja muistille kirjoittaminen kestää (ei ole mikään kovalevy).

Nimimerkki ensi yöksi piuhoihin, arvio 13h
      Se on juurikin näin. Autoissa on käytössä erilaisia väyliä, jotkut nopeampia ja muut hitaampia. Mitään 100 megan laajakaistaa ei valitettavasti ole käytössä. Päivitys kestää yleensä pari tuntia, mutta voi kyllä mennä koko päiväkin.

Jotkut purkit pitää päivittää ryhmissä, eli ei voi päivittää vain yhtä, vaan pitää opettaa koko porukka kerralla. Jos jossain yksittäisessä purkissa on liian uusi ohjelma muihin nähden, niin se ei enää välttämättä pysty keskustelemaan muiden kanssa. Senkin takia ohjelmointiin kuluu tavallaan ylimääräistä aikaa.

Originally posted by Dunky View Post
      Piuhanpäässä voi lukea luotettavasti softa version.
      Sen ohjelman numeron/version pystyy kuka vaan lukemaan, mutta mä en ainakaan pysty sanomaan, että mitä muutoksia siinä uudemmassa ohjelmassa on. Pystytkö sinä? Aika vähän on tarjolla tietoa, että mitä muutoksia niissä ohjelmissa oikeasti on.

Comment

• teddy
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 120
        • Espoo

Mites päivitys softallisen tehonlisäyksen jälkeen?

Comment

• harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

Originally posted by Bullitt View Post
          Sen ohjelman numeron/version pystyy kuka vaan lukemaan, mutta mä en ainakaan pysty sanomaan, että mitä muutoksia siinä uudemmassa ohjelmassa on. Pystytkö sinä? Aika vähän on tarjolla tietoa, että mitä muutoksia niissä ohjelmissa oikeasti on.
          Mun loppuvuoden 2006 E61 sai just softaupdaten, näkyvät muutokset: iDriven taustaväri ruskeasta harmaaksi, pro navin kartat nyt eri väriskeemalla (oletan että sisällä on yhä sama 2007 karttalevy), iDrive muistaa käynnistyksen jälkeen sen valikon missä viimeksi oltiin, iDrive on ehkä aavistuksen vähemmän tahmainen, iPhonen bluetooth setuppi onnistui ekalla kerralla (aiemmin vaati >5 yritystä), HUD:in näytössä on eri fontti. Lisäksi vaikuttaisi siltä että kylmäkäynnistyksen jälkeinen pieni kengurubensaoire olisi kadonnut.

Sitten kun vielä saisi parkkitutkat menemään automaattisesti pois päältä kun vaihdevalitsin on P-asennossa... en ymmärrä minkä sortin idiootti tuonkin featuren on speksannut.

Täytyypä kohta mennä kurkkimaan miten saisi panodraamakaton poistovesiletkut auki, takakontissa nimittäin lainehti vesi.
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

Comment

• Jackass
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 81

Mun 2005 vuoden E60 M5 oli softapäivityksessä, kesti n.6h
            Sen jälkeen ei bluetooth toiminut ja radio/cd rupes pätkimään. Meni uudestaan
            päivitykseen joka kesti pari päivää. Toimi vähän aikaa ja taas alko musiikin pätkiminen...
            Voiko toi johtua päivityksestä, vai kävikö vaan huono tuuri ja jotain hajos samaan aikaan?

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎