Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 automaatin toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    E60 automaatin toiminta

    Mitenköhän tuon E60 laatikon kuuluu toimia?
    ..Kun olen tottunut noihin ameriikan automaatteihin, jotka vaihtaa niin että niskanikamat rusahtaa..

    Tämä 525D vaihtaa kaasupolkimen asennosta riippumatta tosi laiskasti.
    Eli esim. reipas kiihdytys nostaa kierrokset tappiin, ja ykkösellä on kyllä geelit takalasissa.
    Mutta laatikko tuntuu ikäänkuin luistaen vaihtavan isompaa pykälää vaikka reippaammin yrittäisi lähteä..
    Onkohan laatikossa häikkää, vai onko ominaisuus? :think

    Nollasin laatikon foorumilla majailleen ohjeen mukaan, ja se muutti kyllä luonnetta, mutta tuo vaihtaminen on edelleen "luistavaa"..
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    #2
    kokeilitko sporttia ollenkaan? pikkasen se terävöittää vaihtoa, mutta melko rennoin rantein kuitenni menään.

    omalla kohdalla eniten riepoo se stepin nopeus.. vetäset pykälää isommalle niin kerkeet kahvit keittämään ennenkun se isompi on tuvassa.
    Last edited by k0rppi; 28-08-2010, 01:44.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      Isommissa dieseleissä on eri laatikko,
      samalta valmistajalta tosin.
      Niissä luistatetaan ainoastaan kakkosella enemmän,
      vaihtaa kolmoselle vasta 2000 rpm kohdalla...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • röllykkä
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 131
        • Mäntsälälä

        #4
        Juu, kokeilin sportilla ja stepillä..
        Oikeastaan vaan sen eron huomasin, että sportilla nostaa kierroksia korkeammalle, mutta en kyllä juurikaan huomannut eroa vaihdon terävyydessä.
        Ja kyllä tosiaan kaffeet saa tipautella siinä vaihtamisen välillä.

        Ehdin jo ajatella että siinä luistaa laatikko jollain tapaa...
        ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
        F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by röllykkä View Post
          Mitenköhän tuon E60 laatikon kuuluu toimia?
          ..Kun olen tottunut noihin ameriikan automaatteihin, jotka vaihtaa niin että niskanikamat rusahtaa..
          jenkkilaatikot ovat kyllä perinteisesti vaihtaneet hyvinkin sivistyneesti. Nykäisevä vaihto on ollut enemmän mercedeksen ongelma, missähän autossa tuommoiseen olet törmännyt?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            jenkkilaatikot ovat kyllä perinteisesti vaihtaneet hyvinkin sivistyneesti. Nykäisevä vaihto on ollut enemmän mercedeksen ongelma, missähän autossa tuommoiseen olet törmännyt?
            Varmasti Amerikkalaisessa dieseleissä.

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2150
              • L a h t i

              #7
              Käyt jossain liikkeessä kokeilemassa samanlaista kärryä että toimiiko samalla tavalla..

              Comment

              • röllykkä
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 131
                • Mäntsälälä

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                jenkkilaatikot ovat kyllä perinteisesti vaihtaneet hyvinkin sivistyneesti. Nykäisevä vaihto on ollut enemmän mercedeksen ongelma, missähän autossa tuommoiseen olet törmännyt?
                Juu, fiksut lootat on jenkeissä.
                Kirjaimellisesti "repivä vaihto" tuli kaupan päälle, kun camaroon rakensin koneen ja laatikon.
                Eikä tosin yksikään vakio jenkkikään, joka pihassa on lojunut, ole tuolla lailla "luistaen" vaihtanut vedättäessä, kuten tämä nyky BMW.
                Ennemminkin gummi on ulvahtanut vaihdon yhteydessä..
                ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                Comment

                • Tuuborg
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 4
                  • Oulu

                  #9
                  ongelmia E61 automaatin kanssa täälläkin.

                  TERVEHDYS KAJAANISTA.

                  Pitkähkö alustus...
                  Ostin noin vuosi sitten BMW E61 525d 2006. Autoon laitettiin lohkolämmitin kauppan liittyen ja työn yhteydessä huomasin automaatti vaihteiston termostaatin alueella öljyä. Vaadin tietenkin vaihtoa ja siihen suostuttiin. Samalla vaihdettiin tietenkin öljypohja suodattimineen ja osa vaihteisto öljystä kuulemma n 3 litraa.(Shell m-1375.4) Lähdin ajamaan kohti Kotia ja huomasin vaihteiston toiminnan heikentyneen. Viivettä vaihdoissa ja vaihtoi vasta korkeammilla kierroksilla. Ajoin takaisin ja kysyin onko laitettu öljyä tarpeeksi. Vakuuteltiin, että on ja käytettiin vielä auto ylhäällä ja täyttöproppu auki, öljyä tuli pihalle varmaan joku desi ei lisätty ja vakuutettiin olevan kunnossa. ( oli varmaan aika lämmin laatikko heti 1oo km ajon jäljiltä). Olen tarkastuttanut öljymäärän kahdesti merkkiliikkeessä Kajaanissa ensin talvella ja sitten vielä kesällä toisessa merkkiliikkeessä. Molemmissa autoa käytettiin ensin jonkun aikaa käytettiin D ja R päällää ja sitten täyttöproppu auki talvella sieltä ei tullut öljyä, mutta oli niin tasalla ettei tarvitse kuulemma lisätäkkään. Kesällä tuli taas joku desi pihalle muttei tarvi kuulemma lisätä.(käyttivät mielestäni aika pitkään Öljyn lämpöä ei kummallakaan kerralla mitattu) Oireista vielä etenkin ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa viivettä vaihdossa ja tuntuu jäävän joskus junnaamaan vaihdon välillä niinkuin takarenkaita jarruttais. Isommilla vaihteilla välillä ehkä luistoa vaihdon välissä. Lisäksi hiljentäessä esim llikennevaloihin junnaa kakkosella ihan loppuun ennenkuin vaihtaa ykkösen just ennen pysähtymistä. Ylämäkiin ajettaessa etenkin kylmänä vaihtaa vasta isoilla kierroksilla tai odotuttaa joskus mäen päälle ennen vaihtoa. Oireet oli kesällä huomattavasti pienemmät, mutta tuntuu taas pahenevan ku kelit kylmenee. Marmorilla seuraava lääke lienee uusi laatikko. Itsellä ei ole tallia saati nosturia, mutta olen vielä miettinyt jos kokeilis öljyn lisäystä. Oisko jollain ideoita?

                  Comment

                  • Vesper
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 240
                    • Vantaa

                    #10
                    Itse suosittelisin aluksi öljynvaihtoa huuhtelemalla, sitähän ei ollut
                    autoosi niin tehty. Nyt voi olla, että öljynvaihdon yhteydessä jäänyt laatikkoon vanhaa öljyä, ja nyt sitten on uudet ja vanhat öljyt iloisesti sekaisin..

                    Comment

                    • Tuuborg
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 4
                      • Oulu

                      #11
                      huuteluvaihtopaikkaa pohjoisessa?

                      Olen miettinyt tuotakin. Oisko tiedossa AMMATTITAITOISTA paikkaa Pohjois-Suomessa missä tuo tehtäisiin?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎