Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 johtojen läpivienti konehuoneesta sisätiloihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    E60 johtojen läpivienti konehuoneesta sisätiloihin

    Tuli postissa Umnitzan Orion V2set. Tarve olis pistää pari kytkintä sisälle kuskin puolelle, josta noita eri valokombinaatioita vois manuaalisesti kontrolloida.

    Mistäs johdot saa näppärästi läpi?
  • RJH
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 47
    • Pohjois-Suomi

    #2
    Originally posted by jengstro View Post
    Tuli postissa Umnitzan Orion V2set. Tarve olis pistää pari kytkintä sisälle kuskin puolelle, josta noita eri valokombinaatioita vois manuaalisesti kontrolloida.

    Mistäs johdot saa näppärästi läpi?
    Vasta tuli ujuteltua johtoja konehuoneen puolelta hyttiin ja homma menee noiden kuvien http://forums.5series.net/topic/7045...diesel-engine/ mukaan siihen asti kun poikittaistukia aletaan irrottamaan.

    Tuohon päästyäsi homma etenee niin, että hanttarin puolelta raitisilmasuodattimin kohdalta boksi auki (muistaakseni 5 kpl torx ruuveja). Boksin sisältä löysäilet pari ristipääruuvia, jotta saat ohjainkortteja ja johtoja käänneltyä hiukan sivuun. Hyttää vasten on läpivientikumi, jonka kautta menee jo johtoja kabiiniin ja tätä kautta saat johdot sisään. Kabiinin puolelta joudut irrottamaan paneelit hanskalokeron alta ja kuskin jalkatilasta ja ainakin keskikyynärnojan alapuolelta kapeat verhoilulistat (lähtevät irti vetämällä taaksepäin). Hifistyneempi vaihtoehto olisi ottaa vielä radio yms. irti kojelaudasta, mutta itse en katsonut tätä tarpeelliseksi kun sain johdot kuskin puolelle ilman enempää purkamista...

    Comment

    • jengstro
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 380
      • 02-alue

      #3
      Thanks Eli ei ole reikää kuskin puolella...helposti. uskotaan.

      Comment

      • RJH
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 47
        • Pohjois-Suomi

        #4
        Täytyy tunnustaa etten kyllä edes tiedä löytyykö suoraa reittiä kuskin puolelle. Minulla ei ollut oikeastaan tarvetta etsiä, kun piti joka tapauksessa päästä hanttarin jalkatilaan sisätilan lämppärin kaapelin kanssa ja vedin samaa reittiä myös muut tarvittavat johdot...

        Comment

        • vekkuli
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1330
          • Liminka

          #5
          Löytyy kuskinpuoleltakin läpiviennit, sisälokari vaan pois.
          E93 ///M3
          E60 530dA aka M5
          F11 525dA Xdrive
          Tesla model 3 LR MY22

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Joskus tuppaa käymään niin että kun tursataan jo olemassaolevista/muille piuhoille tarkoitetuista läpivienneistä lisää piuhaa läpi niin se kumi ei enää tiivistä , letkut hankautuu rikki ym. EN nyt puhu yksin tästä automallista vaan yleensä.

            Jos löytyy semijärkevä paikka niin kylmästi vaan reikä parikymmentä mm terällä johonkinpäin rintapeltiä ja kunnollinen läpivientikumi paikalleen. Siis jos ei "vapaata reikää " löydy.

            Jään odottamaan vastalauseiden myrskyä ja e60 koritekniikan luentoa.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jengstro
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 380
              • 02-alue

              #7
              No täältähän se läpivienti löytyy kuskin puolelle... sen raitisilmafiltterin alta. Ja on sen verran iso läpivienti että mahtuu vetää johtoja enemmänkin läpi. Sisälokasuojan alta et löydä mitään muuta kuin kuraa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎