Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kuskin penkinlämmitin käryää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smith
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 16
    • Finland

    E60 kuskin penkinlämmitin käryää

    Tämmöinen ongelma ilmeni, kun käytin penkinlämmitintä ensimmäisen kerran. Penkissä oli autoa ostettaessa jo pieni reikä (palojälki), ajattelin että on tullut tupakasta. No nyt kuitenkin selvisi, että tuossa kohti on lämmitysvastuksessa kuuma piste. Kysymys: Mitä tälle on tehtävissä, kyseessä kangaspenkit? Kiitoksia vastauksista!
  • Smith
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 16
    • Finland

    #2
    Vastaan itselleni kun ei ole tullut keltään kommentteja Eli pitää vaihtaa uusi lämmityselementti, integroitu verhoiluun. Tämä operaatio vaatii penkin irroituksen autosta, onko paha rästi? Mitä pitää huomioida?

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Sehän on ommeltu kiinni verhoiluun, ei muuta kun ompelemaan
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Esca
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1662
        • Pirkkala

        #4
        Yleensä kun penkkiä lähtee irroittamaan kannattaa ensimmäiseksi ottaa akku irti ja odottaa reilu puoli tuntia. Tätä ei tarvitse tehdä mikäli penkeissä ei ole airbägejä ym sähkölaitteita.

        Tämän jälkeen ei muuta kun ruuvit jotka pitävät penkit kiinni irti (yleensä torx).

        Kun penkit ovat irrallaan voit varovasti kaataa penkin nojaamaan auton takapenkkejä vasten. Tällöin pääset käsiksi kaikkiin sähköjohtoihin jotka löytyvät penkin alapuolelta. MUISTA mikä liitin menee minnekkin, merkkaa varmuuden vuoksi.

        Kun penkki on täysin irrallaan korista nosta varovasti penkki ulos oviaukosta. Huomioi että penkki painaa ja voi helposti osua listoihin ym. Kannattaa varmuuden vuoksi suojata kaikki mahdolliset kohteet.

        Kannattaa pitää mielessä että penkeissä on yleensä turvavöiden esikiristin. Näitä kiristimiä voi joutua laittamaan off asentoon. Tähän kannattaa etsiä ohjeet netistä.

        Penkki kun on irrallaan niin ei muuta kun asennuskaljaa väliin ja purkuhommat alkakoot.

        http://www.bimmerboard.com/forums/posts/6305 <- aikalailla saman kaavan mukaan.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #5
          Penkin irrotus ei ole paha rasti, johtimet on selvät joten niitä ei voi sekoittaa. Penkin etuosass on sellainen muovinen "kansi" jonka alla on johtoliittimet. Sitten 4kpl torx ruuvejaauki ja penkki on irti. En muista missä asenossa penkki tuli parhaiten ulos mutta oliskohan ollut niin että selkänoja mahdollisimman loivaan kulmaan istuinosaan nähden ja penkki keskiasentoon jolloin kiskot vie vähiten tilaa penkin etu- ja takapuolelta.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Smith
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 16
            • Finland

            #6
            Sitten tarvitaan vaan hiukan rohkeutta ruveta hommiin. Kiitoksia neuvoista, asennuskaljan kanssa pitää olla varovainen.. Ettei tule nautittua liian tiuhaa tahtia, jäisi edes jotain muistikuvia hommasta

            Comment

            • Jussiboy
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 44
              • Tampere

              #7
              Nuuka mies ei uusisi vastusta vaan ohittaisi kuuman kohdan kolvaamalla.
              BMW R 1200 GS

              Comment

              • Smith
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 16
                • Finland

                #8
                Vastuksenko saa jotenkin irroitettua penkistä? Luulin että on täysin integroitu verhoiluun.. Olisiko jollakin tarkempaa tietoa pitääkö noille turvavyönkiristimille tehdä jotain erityistä vai voiko ne vaan irroittaa penkistä verhoilun irroittamisen ajaksi?

                Comment

                • Jussiboy
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 44
                  • Tampere

                  #9
                  Irroitat sitä verhoilua, kuumakohta näkyy nurjalta puolelta palaneena vanuna. sitten vaan revit lankojen päät esille ja kolvi sauhuamaan. Olen joskus kauan sitten korjannut V8 Audista tuolla tavoin (uusi vastus oli hiukka kallis).
                  BMW R 1200 GS

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Eikös alkupään E6x ollut viallisia termostaatteja penkeissä jotka aiheutti sitten jopa palovammoja. Muistaakseni näistä oli joku takaisinkutsukin tai virallinen tiedote tms :think
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Smith
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 16
                      • Finland

                      #11
                      Jos vika tuleekin termostaatista niin sehän voi myös ajan oloon polttaa uudenkin istuimen? Meneepäs hankalaksi..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎