Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ja akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Mikiis View Post
    Villi veikkaus, startti?
    Jaa voiko starttikin purkaa akkua ? siis ilman että sitä pyöritetään
    258tkm mittarissa että näillä kilometreillä kaikki on mahdollista. Työkaveri epäili että laturin diodi "hikoilee" läpi ja purkaa akkua, vaikka käynnissä laturi toimiiki ihan normaalisti.
    Sais vaan tuon talon ja tallin valmiiks niin kerkeis ruuvatakki, nyt ei oikeen tahdo olla aikaa
    Eli mahdollisia vikapaikkoja:
    startti
    laturi
    akku ?
    sisäpuhaltimen siili
    KBM boksi ?
    joku purkki vänkärin penkin alla ?
    cd-soitin kompleksi ? ( vai oliko se niin että jos tämä temppuilee, ei auto mene nukkumaan ?)
    Last edited by JJtalo; 12-11-2014, 06:56.

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 607
      • Hämeenlinna

      #17
      Originally posted by JJtalo View Post
      Jaa voiko starttikin purkaa akkua ? siis ilman että sitä pyöritetään
      258tkm mittarissa että näillä kilometreillä kaikki on mahdollista. Työkaveri epäili että laturin diodi "hikoilee" läpi ja purkaa akkua, vaikka käynnissä laturi toimiiki ihan normaalisti.
      Sais vaan tuon talon ja tallin valmiiks niin kerkeis ruuvatakki, nyt ei oikeen tahdo olla aikaa
      Eli mahdollisia vikapaikkoja:
      startti
      laturi
      akku ?
      sisäpuhaltimen siili
      KBM boksi ?
      joku purkki vänkärin penkin alla ?
      cd-soitin kompleksi ? ( vai oliko se niin että jos tämä temppuilee, ei auto mene nukkumaan ?)
      Ota nyt alkuun yöksi piuhat irti purkista vänkärin penkin alta ja kuskin penkin alta kans. Jos aamulla toimii normisti niin laita toinen purkki kiinni ja katot miten käy. Helppo ja nopea tapa eliminoida noi kaksi boksia pois.

      Onko vikakoodit luettu? Mulla auto meni kanssa unille mutta heräili yöt läpeensä ja aamulla kaikki virrat menny. Syynä rikkinäinen kuskinpenkin boksi.

      Vikakoodia tuli molemmista bokseista ja Schmiedmannilla sit ajettiin joku energy test ja siitä kävi ilmi et auto heräilee jatkuvasti.
      Jos vika boksissa niin tilaa samantien uusi, älä käytettyä, ei nimittäin käytetty kestänyt mulla kuin pari kuukautta ja samat ongelmat alkoivat. Nyt tilaamassa uutta boksia et saa taas persgrillin toimiin ku talvi tulee.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Grapes View Post
        Ota nyt alkuun yöksi piuhat irti purkista vänkärin penkin alta ja kuskin penkin alta kans. Jos aamulla toimii normisti niin laita toinen purkki kiinni ja katot miten käy. Helppo ja nopea tapa eliminoida noi kaksi boksia pois.

        Onko vikakoodit luettu? Mulla auto meni kanssa unille mutta heräili yöt läpeensä ja aamulla kaikki virrat menny. Syynä rikkinäinen kuskinpenkin boksi.

        Vikakoodia tuli molemmista bokseista ja Schmiedmannilla sit ajettiin joku energy test ja siitä kävi ilmi et auto heräilee jatkuvasti.
        Jos vika boksissa niin tilaa samantien uusi, älä käytettyä, ei nimittäin käytetty kestänyt mulla kuin pari kuukautta ja samat ongelmat alkoivat. Nyt tilaamassa uutta boksia et saa taas persgrillin toimiin ku talvi tulee.
        Ens viikolla menee yhdelle yksityiselle bmw-tohtorille tutkittavaks, katotaan mitä se löytää.
        Kyllä tolla onneks ajaan pääsee ku laittaa yöks lämmitykseen niin ylläpitolaturi jaksaa ladata enemmän mitä tuo syö.

        Merkkihuolto ei löytänyt mitään vikaa, koodejahan oli tullut vaikka mistä(kun jännite käynyt niin alhaalla) mutta ilmeisesti niiden kuittauksen jälkeen ei mitään. Ja testerin mukaan menee nukkuun niinku pitää, liekö tuo sama energy test. Ja tästä merkkihuollon päätelmä - Ei mitään vikaa.

        Mihin nuo boksit vaikuttaa, halvaannuttaa vissiin kaikki penkin sähköt ? Onko kuvaa noista bokseista/liittimistä ? (itellä comfort penkit tuuletuksella jos on mitään merkitystä)

        Comment

        • Kosta87
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 178
          • Finland

          #19
          Omassa e60 ollut jo monta vuotta irti liittimet tuosta kuskinpenkin jalkotilasta olevasta boksista kun tyhjäsi akkua ne paikoillaan. Ainakaan penkinlämmitin ei toimi, mutta eipä ole haitannut kun auto piuhanpäässä pakkasella.

          Comment

          • Grapes
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 607
            • Hämeenlinna

            #20
            Mulla on perus lättäpenkit ja osittain on sähkösäädöllä ja ne säädöt eli menee ylö/alas ja selkänoja taittuu toimii normaalisti. Persgrilli ei toimi ja kolme piuhaa eli kaikki mitä siä oli on nypätty irti. Huomenna uutta boksia tilaukseen Pielmeierilta.

            No ei ne sit varmaankaan ole noi penkkien boksit, ne anto tälläset vikakoodit:

            SEAT MODULE, DRIVER (SMFA)

            Contains 2 faults

            9E5D Rapid heating area, seat back

            E444 K-CAN line fault

            SEAT MODULE, PASSENGER (SMBF)

            Contains 1 fault

            E484 K-CAN line fault

            Tosin näistä ei selvinnyt kumpi oli rikki vaan se selvisi piuhojen irrottamisella.

            Edit: Mulla varattiin tunti aikaa sen energy testin läpi ajamiseen eli oli kait sit normaalia syväluotaavampi testi.
            Last edited by Grapes; 13-11-2014, 13:32.
            F11 M550d -13

            ex:
            E60 535d -08 405/800
            E39 M5 -99
            E60 530dA -03 302/660
            E39 523iA -98
            Lada 1600 -91
            Ford Escort Sport -72

            Comment

            • Mikiis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 906
              • Oulu

              #21
              Originally posted by JJtalo View Post
              Jaa voiko starttikin purkaa akkua ? siis ilman että sitä pyöritetään
              258tkm mittarissa että näillä kilometreillä kaikki on mahdollista. Työkaveri epäili että laturin diodi "hikoilee" läpi ja purkaa akkua, vaikka käynnissä laturi toimiiki ihan normaalisti.
              Sais vaan tuon talon ja tallin valmiiks niin kerkeis ruuvatakki, nyt ei oikeen tahdo olla aikaa
              Eli mahdollisia vikapaikkoja:
              startti
              laturi
              akku ?
              sisäpuhaltimen siili
              KBM boksi ?
              joku purkki vänkärin penkin alla ?
              cd-soitin kompleksi ? ( vai oliko se niin että jos tämä temppuilee, ei auto mene nukkumaan ?)
              Joo, en ihan tuota tarkoittanutkaan, jäi selitys lyhyeksi. Mulla vain vanhalla startilla nollaili kans samoja kun sulla, mutta toki startatessa. No uudenki startin kans on vieläkin ongelmia, joita ei ymmärrä

              Grapes, varmaan se tunti varattu siksi siihen testiin, kun mulla kestää n. 50 minuuttia ennenkuin menee nukkumaan, ja virrankulutus tipahtaa nollaan sen jälkeen. Syitä tuolle ajalle oli että puhelimesta johtuis, mutta varmaa se ei ole. Mutta vannomatta paras
              F11 530d -11
              E91 -06 320d
              x2 Tuikut
              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

              Comment

              • Temax
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 79
                • Nummela

                #22
                Itellä vei virtaa mulf boksi. Piuhan irroituksen jälkeen virrankulutus ongelmat hävisi siihen paikkaan.
                F11 535d M-sport
                EX: E36 m50b30, E39 530d M-sport individual, E39 M5, E61 535d M-sport, E39 530i M-sport, E46 320i M-sport, E60 530iA M-Sport, E39 525i M-sport, E36 M3, E36 328, E36 320 M-sport

                Comment

                • Koala
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 85
                  • Kouvola

                  #23
                  Mulla sama juttu. Nyt on menty vuos ilman yhtään akun tyhjentymistä taikka herjaa taulussa.
                  W204 220cdi -11
                  Ex E61 530d -04

                  Comment

                  • JJtalo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 350
                    • Kokkola

                    #24
                    Taas oli akku tyhjä, ja tälläkertaa totaalisen tyhjä. 4,6v napajännite. Viime huollossa oli korjattu hapettunu/sätiny moottorin maajohto. Eipä auttanu.
                    25min meni että meni lepotilaan, ja silti syö 3A. Sulake 34 irti, ei vaikutusta. 30 irti niin pieni hurina lakkas, 3A -> 2,9A tippu. Sulake 29 irti, söi n 5sek 29A, sitte n5sek 12A ja sitten tippu 1,2A. Mutta edelleen syö.
                    Tuolla penkin alla on 10 eri liitintä, ja arviolta ainakin 50 johtoa, niin mikä noista on se mahdollinen virtasyöppö ?

                    Comment

                    • Naamaz
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 4
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by JJtalo View Post
                      Taas oli akku tyhjä, ja tälläkertaa totaalisen tyhjä. 4,6v napajännite. Viime huollossa oli korjattu hapettunu/sätiny moottorin maajohto. Eipä auttanu.
                      25min meni että meni lepotilaan, ja silti syö 3A. Sulake 34 irti, ei vaikutusta. 30 irti niin pieni hurina lakkas, 3A -> 2,9A tippu. Sulake 29 irti, söi n 5sek 29A, sitte n5sek 12A ja sitten tippu 1,2A. Mutta edelleen syö.
                      Tuolla penkin alla on 10 eri liitintä, ja arviolta ainakin 50 johtoa, niin mikä noista on se mahdollinen virtasyöppö ?
                      Minulla oli sen penkkiä ohjaavan purkin K-can väylän toinen linja lähes oikosulussa maahan. Vika löytyi lopulta jännitemittarin diodi- ja vastusmittauksen avulla. Tulihan väylää myös mittailtua skoopillakin. E61 peräkontista parkkitutkan ohjausboksi irti samaisesta K-can väylästä , jolloin pääsee väylän molempiin johtimiin käsiksi jännitemittarilla. Nyt voi mitata maita vasten molemmat erikseen. Jos väylä näyttää olevan oikosulussa, voi kokeilla irroitella väylältä muita ohjausbokseja niin kauan kun väylä ei ole enää oikosulussa.

                      Comment

                      • JJtalo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 350
                        • Kokkola

                        #26
                        En tiiä liittyykö tähän samaan vikaan, mutta vakionopeuden säädin ei toimi ja kierroksen rajottimen kiekko näyttää 4600 oli moottorin lämmöt mitä tahansa.
                        Viimeks korjaamolla oli mitattu virrankulutus lepotilassa 0,04A, pitää ite koittaa mittailla kuinka usein jää syömään virtaa. Mukava jos tekee tuota vaan sillon tällön, sen tietää että vika ei oo päällä jos on korjuuksilla...
                        Noh, katotaan jahka auton saa seuraavan kerran pajalle, onneks sen verran pientä tuo virrankulutus että tuo defan ylläpitolaturi jaksaa puskea virtaa sen verran että yön yli kun on latuuksissa niin toimii normaalisti ja pääsee töihin kulkeen...

                        Comment

                        • rami
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 707
                          • Raahe

                          #27
                          Itsellä kaikki herjat ja akun tyrehtymiset jäivät unholaan startin vaihtamalla. Salakavala vika olikin. Löisin oikeastaan vetoa että starttisi ryöstää kaiken virran.
                          Last edited by rami; 05-12-2014, 12:56.
                          bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                          Comment

                          • Mnederst
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 88
                            • Espoo

                            #28
                            Onkohan akkuun liittyvä vika, kun radioasemat eivät tunnu pysyvän muistissa? Joka kerta saa arpoa, mikä asema soi, kun astuu autoon sisään. Auto E61 LCI.

                            Kerran myös iDriven näyttö oli pimeänä muutaman sekunnin ajoon lähdön jälkeen. Voisiko liittyä samaan?

                            Mitään muita sähköongelmia ei ole ollut.

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by Mnederst View Post
                              Onkohan akkuun liittyvä vika, kun radioasemat eivät tunnu pysyvän muistissa? Joka kerta saa arpoa, mikä asema soi, kun astuu autoon sisään. Auto E61 LCI.

                              Kerran myös iDriven näyttö oli pimeänä muutaman sekunnin ajoon lähdön jälkeen. Voisiko liittyä samaan?

                              Mitään muita sähköongelmia ei ole ollut.
                              En usko että johtuu akusta tuo radioasema homma, itellä ainakin pysyy muistissa vaikka on välillä käyny virrat kokonaan pois(akku täysin tyhjänä). Tai ainakin suosikkiasemat pysyny tallessa ja yllättäen ykköspaikalla olevaa asemaa tulee pääasiassa kuunneltua niin se on aina soinut kun on akkuun saanu virtaa.
                              Ite huomannut että jos akku on täydessä tikissä, ei startatessa sammu mikään eikä edes himmene valot, radio soi ym( ehkä puolen sekunnin pätkäsy sillä hetkellä kun solenoidi lyö päälle). Ensimmäinen nöyristymisen merkki on että keskusnäyttö sammuu starttauksen ajaks. Seuraava merkki että sisävalot himmenee vähän startatessa. Sen jälkeen sammuu mittaristosta 2 näyttöä starttauksen ajaks. Ja jos vielä on nöyrempi niin käy startin aikana mittaristovalotki pimeenä ja kello nollaantuu(mutta jaksaa vielä sen verran pyöräyttää että lähtee tulille).


                              Oma pirssi kävi nyt pajalla, ja tuomioksi tuli kbm moduuli, body basic module, korinohjaus moduuli. Laitettiin tilauksiin ja vaihdetaan ens viikolla. Katotaan loppuuko virransyönti.
                              Korjaaja sano että nyt on selvästi ruvennu tuleen enempi ja enempi virtavikasia e6x bemareita ja saman ikäsiä mersuja. Ja manas ettei oo mitään selvää yhtä ja samaa vikaa, vaan lähes joka vehkeessä on oma yksilöllinen vikansa mihin hukkaa. Ikään ei oo samassa paikassa vika jos tulee 2 samanlaista autoa peräkkäin akunpurkuvian takia. Ja tietää monta alkupään e6x bemaria joilla on ajettu 400-500tkm eikä niissä oo ollu sähköjen kanssa ikään mitään. Ja jotku on sitte tosi vikasia.
                              Last edited by JJtalo; 12-12-2014, 07:39.

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                #30
                                Eli pahin skenaario on toteutumassa. Taustalla saattaa olla alihankkijan vaihtuminen ja/tai huonojen osien ajoittainen käyttö ohjainpurkkien tuotantolinjalla.

                                Toisessa maailmansodassa oli myös sabotaasitapauksia mm. Saksan lentokone- ja asetehtailla. Sotavangit tekivät tahallaan kuraa, jättivät puolet pulteista asentamatta tai sahasivat pultteja puoliksi poikki yms.

                                Hajoaa ne purkit lentokoneissakin mutta näiltä autojen sähköosilta toivoisi erittäin pitkää ikää.

                                Itselläni auton "Increased battery rate of discharge"-herja loppui itsestään. Että ota siitä nyt sitten selvää.

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎