kannattaa tsekata virranvähyysongelmiin myös tämä linkki
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ja akku tyhjenee
Collapse
X
-
Originally posted by JJtalo View PostOtin tuon ibs kaapeli hyppylangan miinusnavan liittimestä irti ja virrankulutus tippu nollaan ! Pitääpä kokeilla seuraavien vapaitten koittaessa lähteekö yön jälkeen käyntiin, ois kyllä helpotus jos selviäis tolla ibs:än vaihdolla.
Tästä ibs-kaapelin virransyönnistä ei tunnu paljoa olevan juttua. Eikä tuolla kaksista virkaakaan ole, ihan hyvä idea että kerrotaan kuljettajalle jos akku alkaa oleen huono ja huolehtii että sähköä riittäis akussa yhteen starttaukseen jos johonkin(esim webasto) menee virtaa. Mutta jos sitä valvova osa on kohtalaisen herkästi särkyvä( ainakin kaikissa ohjeissa varoitellaan ettei siihen saa kohdistua iskuja eikä vetoa ja pitää olla silkkihanskat kädessä, eikä oikeen kärsi kastuakkaan), voi itse purkaa akun ja maksaa saman verran kuin 2 uutta akkua niin taitaa jäädä itellä vaan irralleen tuo piuha.Last edited by JJtalo; 29-12-2014, 07:16.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostMutta jos sitä valvova osa on kohtalaisen herkästi särkyvä( ainakin kaikissa ohjeissa varoitellaan ettei siihen saa kohdistua iskuja eikä vetoa ja pitää olla silkkihanskat kädessä, eikä oikeen kärsi kastuakkaan), voi itse purkaa akun ja maksaa saman verran kuin 2 uutta akkua niin taitaa jäädä itellä vaan irralleen tuo piuha.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Voiko ibs kaapeli tyhjentää akun? Nyt tyhjenee jo työvuoron aikana käynnistyskelvottomaan kuntoon. Vikakoodia antoi yleistesterillä että älykäs akkutunnistin aktiivinen. Ibs tilattu ruotsista tuon seurauksena mutta on kuitenkin sen hintainen ettei viitsisi huvikseen vaihtaa. Auto näyttää lataavan kuitenkin hyvin 13.8-14.5v
Edit: Näköjään voi, kun luki noita juttuja tosta ylempää.530dA E60 -orientblau metallic
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPiuhan irti jättämisessä on se ikävä puoli, että jättää vikakoodin moottorille ja katsastuksessahan eivät tästä tykkää. En sitten tiedä tehdäänkö dieseleihin edelleenkään katsastuksessa obd mittausta, mutta ainakin bensa autoja tämä koskee.
Eipä edelleenkään koske...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPiuhan irti jättämisessä on se ikävä puoli, että jättää vikakoodin moottorille ja katsastuksessahan eivät tästä tykkää. En sitten tiedä tehdäänkö dieseleihin edelleenkään katsastuksessa obd mittausta, mutta ainakin bensa autoja tämä koskee.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi se vikakoodi moottorin eculla välttämättä estä katsastusta, itse olen nähnyt listat katsulilla, en nyt muista oliko se niinpäin että listasta löytyvä aiheuttaa hylyn vaiko listan ulkopuolelta löytyvä...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Samaa kokeilin
Originally posted by JJtalo View PostEipä oo enään syöny virtaa. Taas malliesimerkki kuinka huollossa vaihdellaan randomilla osia, 4 kertaa huollossa käynyt ja 800e mennyt, vika edelleen päällä, ja loppujen lopuks käyttäjä/omistaja "korjaa"/paikallistaa itse vian. Niin ja alkoipa muuten moottorin lämpömittarikin toimimaan ja radio ei enään ole käynnistyksen jälkeen mutella ja equ säädötkin jäävät muistiin.
Tästä ibs-kaapelin virransyönnistä ei tunnu paljoa olevan juttua. Eikä tuolla kaksista virkaakaan ole, ihan hyvä idea että kerrotaan kuljettajalle jos akku alkaa oleen huono ja huolehtii että sähköä riittäis akussa yhteen starttaukseen jos johonkin(esim webasto) menee virtaa. Mutta jos sitä valvova osa on kohtalaisen herkästi särkyvä( ainakin kaikissa ohjeissa varoitellaan ettei siihen saa kohdistua iskuja eikä vetoa ja pitää olla silkkihanskat kädessä, eikä oikeen kärsi kastuakkaan), voi itse purkaa akun ja maksaa saman verran kuin 2 uutta akkua niin taitaa jäädä itellä vaan irralleen tuo piuha.
Otin myös tuon IBS-kaapelin piuhan irti mutta minun autossa se ei auttanut vaan kello ja trippi nollautuivat joka kerta joten laitoin sen takaisin kiinni. Nyt kun ilmat täällä pohjoisessakin ovat pääosin plussan puolella sen kanssa taas pärjää.
Katsoin kerran Ebayssä noita kaapeleita ja niitä oli myynnissä Saksassa ja Jenkeissä paljon, onko niitä sitten jonkun kampanjan vuoksi vaihdettu vai mistä omistajilla on niitä myytäväksi asti. Niiden kuntoa kun ei tiedä on huono mennä ostamaan.
Comment
-
Comment