Elämäni tarina eli ostin jämäkältä tuntuvan (nimim. mukaisen 02/2004), kohtuullisesti ajetun (117tkm) auton mielestäni edulliseen hintaan. Ja mitä onkaan jo tehty ensimmäisten 15tkm aikana: Vaihdettu imusarja, lisätty talvipaketti huohotuksiin, putsattu EGR, vaihdettu käsijarru=takajarrut, päivitetty softat. Toiveena huolettomat kilometrit tästä ikuisuuteen.
Mutta täältähän saa lukea vaikka mitä: Uusistakin imusarjoista lentelee läpät, turbot viheltää, letkut hapertuu ja automaatteja vaihdetaan liukuhihnalla. Luulin että kesäiset radion ja navin pätkimisetkin johtuivat vain lämmöstä. Mutta mutta...
Nyt sekosivat pyyhkijät: Välillä toimii, välillä ei. Viikset pysähtelevät mihin kohtaan saattuu. Pesurikin toimii vain satunnaisesti. 240€ "diagnoosin" jälkeen merkkiliike kertoo että pyyhkijöiden moottori on sökö (tämän osasi testerillä lukea jo paikallinenkin paja, ilmaiseksi). No, olivat testanneet johdot ym myös. Vaihto olisi "iso työ", kustannus 650€ lisää, vaihto 3 viikon päästä. Talliin siispä.
1. Kaipaisin vinkkejä miten lähtee suosiolla irti kuljettajan puolen viiksen akselissa oleva "aluslevy" jossa vaakarihlat. Palikka ei tunnu lähtevän akselista suosiolla, eikä se mahdu ikkunamuovin reiästäkään läpi. Osaako joku sanoa mikä olisi oikea irrotustapa?
2. Kunhan paketti on pöydällä, tarkoitus on löytää moottorista/vaihteistosta ns. 0-kohta-anturi, jonka siis itse epäilen olevan rikki. Tähän oli myös diagnoosiselosteessa viite. Sen voi yrittää korjata, tai etsiä uuden. Myös koko moottorin voinee vaihtaa ilman vivustoakin, jota marmoritiskiltä ainoastaan pakettina myydään.
3. Jos moottorin/vaihteiston saa vaihdettua, pitäisi sellainen jostakin saada ostaa. Onko yleisöllä vinkkejä uuden vastaavan hankintapaikasta? Laite on Valeon, numerot ym löytyy.
4. 6kk sisällä on autoa tutkittu ja korjattu marmorilla n. 3k€ edestä, eli yli 10% hankintahinnasta. Mielenrauhan saamiseksi se alkaa käydä jo kalliiksi joten hakusessa olisi Turun lähialueelta joku muu korjaamo, sekä paikka jonka kautta hankkia varaosia esim. suoraan ulkomailta. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan! Paluupostissa saa raportin havainnoista ja korjaustavasta, ehkä valokuviakin.
RealOEM, TIS-dvd:t ja Foorumit ovat jo tuttuja, mutta eivät ole vielä auttaneet tässä ongelmassa.
Pettynyt
Mutta täältähän saa lukea vaikka mitä: Uusistakin imusarjoista lentelee läpät, turbot viheltää, letkut hapertuu ja automaatteja vaihdetaan liukuhihnalla. Luulin että kesäiset radion ja navin pätkimisetkin johtuivat vain lämmöstä. Mutta mutta...
Nyt sekosivat pyyhkijät: Välillä toimii, välillä ei. Viikset pysähtelevät mihin kohtaan saattuu. Pesurikin toimii vain satunnaisesti. 240€ "diagnoosin" jälkeen merkkiliike kertoo että pyyhkijöiden moottori on sökö (tämän osasi testerillä lukea jo paikallinenkin paja, ilmaiseksi). No, olivat testanneet johdot ym myös. Vaihto olisi "iso työ", kustannus 650€ lisää, vaihto 3 viikon päästä. Talliin siispä.
1. Kaipaisin vinkkejä miten lähtee suosiolla irti kuljettajan puolen viiksen akselissa oleva "aluslevy" jossa vaakarihlat. Palikka ei tunnu lähtevän akselista suosiolla, eikä se mahdu ikkunamuovin reiästäkään läpi. Osaako joku sanoa mikä olisi oikea irrotustapa?
2. Kunhan paketti on pöydällä, tarkoitus on löytää moottorista/vaihteistosta ns. 0-kohta-anturi, jonka siis itse epäilen olevan rikki. Tähän oli myös diagnoosiselosteessa viite. Sen voi yrittää korjata, tai etsiä uuden. Myös koko moottorin voinee vaihtaa ilman vivustoakin, jota marmoritiskiltä ainoastaan pakettina myydään.
3. Jos moottorin/vaihteiston saa vaihdettua, pitäisi sellainen jostakin saada ostaa. Onko yleisöllä vinkkejä uuden vastaavan hankintapaikasta? Laite on Valeon, numerot ym löytyy.
4. 6kk sisällä on autoa tutkittu ja korjattu marmorilla n. 3k€ edestä, eli yli 10% hankintahinnasta. Mielenrauhan saamiseksi se alkaa käydä jo kalliiksi joten hakusessa olisi Turun lähialueelta joku muu korjaamo, sekä paikka jonka kautta hankkia varaosia esim. suoraan ulkomailta. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan! Paluupostissa saa raportin havainnoista ja korjaustavasta, ehkä valokuviakin.
RealOEM, TIS-dvd:t ja Foorumit ovat jo tuttuja, mutta eivät ole vielä auttaneet tässä ongelmassa.
Pettynyt
Comment