Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 lampun pesuri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    E60 lampun pesuri

    Tässä kun pikkuhiljaa alkaa tulemaan tätä rapakeliä, niin aloin ihmettelemään, miksi nuo myrskylyhdyt on aina vaan kuran peitossa..

    Mahtaako "business" mallissani ollakaan lampunpesimiä.
    Voinko jostain helpostikin selvittää, onko siinä härvelissä niitä pesureita lainkaan?
    Ainakin luukut on lamppujen alla, mutta ei sieltä ikinä ole tuntunut mitään tulevan.
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Koita ohuella meiselillä ne luukut auki, jos eivät avaudu, ei silloin ole pesurimallia. Jos taas avautuu, pääsee myös näkemään onko siellä pesurit paikalla. Luukut on kahta mallia avattavia ja klipseillä kiinteät, luukun korinväriset kannet on aina samat.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #3
      Kiitos vinkistä!
      Täytyypä iltasella kurkata mitä sieltä löytyy.
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • ojanhe7
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 94
        • Tampere

        #4
        Olen huomannut saman ongelman. Autossa on lisävarusteeena tilatut pesurit (tulee kait aina Xenonien kanssa) mutta ei tosiaan kertaakaan ole vielä pessyt valoja. Valokytkin on ihan oikealla eli normaali asennossa. Onko tietoa kuinka usein valojen pitäisi kastua?
        e39 530d, e61 525d

        ex. e39 525 tds
        ex. bmw 320

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Mulla töräyttää aina ensimmäisellä klasin pesulla ja sen jälkeen joka kolmannella kerralla.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by ojanhe7 View Post
            Olen huomannut saman ongelman. Autossa on lisävarusteeena tilatut pesurit (tulee kait aina Xenonien kanssa) mutta ei tosiaan kertaakaan ole vielä pessyt valoja. Valokytkin on ihan oikealla eli normaali asennossa. Onko tietoa kuinka usein valojen pitäisi kastua?
            No eipä niitä valojen pesuja voi olla huomaamatta, lentää lasille asti keulalta vedet...
            Tosin pyyhkijäthän vielä pyyhkivät ko. tapauksessa.

            Ja lamppujahan ei pestä jos ne ei ole päällä.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • ojanhe7
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 94
              • Tampere

              #7
              kyllä luukun alla pesurit luuraa..Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Onko ideoita..
              e39 530d, e61 525d

              ex. e39 525 tds
              ex. bmw 320

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by ojanhe7 View Post
                kyllä luukun alla pesurit luuraa..Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Onko ideoita..
                No sulakkeet tietysti ekana. Sen jälkeen tarkista että korkeapainepumpun liitin on paikallaan... Ettei kukaan ole säästösyistä nykäissyt sitä irti.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  #9
                  Toinen lampun pesuri kaput

                  Lainaanpa vanhaa ketjua, kun osuu otsikkoon;

                  Missähän voisi olla vika kun kuskin puolen lampulle tulee vettä, mutta oikealle ei. Sen verran purin keulaa, että testasin letkujen olevan auki. Kun avaa kannen käsin, niin pesurin voi vetää ulos, joten kokonaan jumissakaan se ei ole. Irrotin myös pumpun ja putsasin suodattimen, mutta ei siinä ollut likaa nimeksikään.

                  Olisiko pumppu mennyt niin heikoksi että paine ei riitä enää kuin toisen puolen avaamiseen? Mitä muuta voisi vielä kokeilla ennenkuin haen uuden pumpun?

                  Saako pumppuja muuten tarvikkeena vai pitääkö vierailla marmoritiskillä?

                  Comment

                  • Pex
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 353
                    • Kuusamo

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ja lamppujahan ei pestä jos ne ei ole päällä.
                    kiitos tästä tiedosta! Varmaankin auton manuskassa tuo kerrotaan, mutta minähä en niitä lue .
                    Ittekseni pähkiny, että miten muuten kuin sulakkeet repimällä nuo sais offiasentoon. Joskus kun pikkutihkusateella tekee mieli pyyhkästä tuulilasi, mutta ei haluais että lampunpesimet ruutaa samalla kyljet ja konepellin märäksi pesuainevedellä...mystic blue-värissä kun nuo vaaleat pesuainetahrat pitkin peltejä näyttää ihan kuivaneelta ravalta ja sekös pesun ja puunauksen jälkeen potuttaa . Eli valot nolla-asentoon ja sitten vasta pyyhkijän viikseen kii.
                    Nykyään mennään Volkkarilla

                    Ex. E61 520dA 2006

                    Comment

                    • Pex
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 353
                      • Kuusamo

                      #11
                      semmonen vielä pesureista askarruttaa, että mitäköhän tehtävissä kun toisinaan vasen pesuri jää törröttämään ylös auki asentoon ja ei mene takaisin kuin käsin painamalla? Muutaman kerran on tuota tehnyt. Kyse ei jäätymisestä kun tekee tuota kesälläkin
                      Nykyään mennään Volkkarilla

                      Ex. E61 520dA 2006

                      Comment

                      • VESiX
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 407
                        • Kehä 1

                        #12
                        Originally posted by VESiX View Post
                        Lainaanpa vanhaa ketjua, kun osuu otsikkoon;

                        Missähän voisi olla vika kun kuskin puolen lampulle tulee vettä, mutta oikealle ei. Sen verran purin keulaa, että testasin letkujen olevan auki. Kun avaa kannen käsin, niin pesurin voi vetää ulos, joten kokonaan jumissakaan se ei ole. Irrotin myös pumpun ja putsasin suodattimen, mutta ei siinä ollut likaa nimeksikään.

                        Olisiko pumppu mennyt niin heikoksi että paine ei riitä enää kuin toisen puolen avaamiseen? Mitä muuta voisi vielä kokeilla ennenkuin haen uuden pumpun?

                        Saako pumppuja muuten tarvikkeena vai pitääkö vierailla marmoritiskillä?
                        Itselleni vastaten. Minun logiikalla vika on mitä todennäköisimmin tehottomassa pumpussa. Kun sen sai VDO:n valmistamana tarvikeosana reilulla neljälläkympillä, niin päätin kokeilla eka pumpun vaihtoa. Parin päivän päästä tiedetään
                        Last edited by VESiX; 30-08-2011, 14:09.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5418
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by Pex View Post
                          kiitos tästä tiedosta! Varmaankin auton manuskassa tuo kerrotaan, mutta minähä en niitä lue .
                          Ittekseni pähkiny, että miten muuten kuin sulakkeet repimällä nuo sais offiasentoon. Joskus kun pikkutihkusateella tekee mieli pyyhkästä tuulilasi, mutta ei haluais että lampunpesimet ruutaa samalla kyljet ja konepellin märäksi pesuainevedellä...mystic blue-värissä kun nuo vaaleat pesuainetahrat pitkin peltejä näyttää ihan kuivaneelta ravalta ja sekös pesun ja puunauksen jälkeen potuttaa . Eli valot nolla-asentoon ja sitten vasta pyyhkijän viikseen kii.
                          Vanha viidakon sanonta:
                          Talveksi hansikaslokerosta sulake no Valopesurin sulake: ->9/2005 F18 ja 9/2005-> F50 pois ja AVOT ei pese lamppuja enää. Keväällä / katsastikseen taas sulake paikoilleen
                          Last edited by Tommix; 23-10-2011, 19:29. Reason: Oikeat sulakkeet
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            #14
                            Originally posted by kt0510 View Post
                            Vanha viidakon sanonta:
                            Talveksi hansikaslokerosta sulake no 17 (muistaakseni) pois ja AVOT ei pese lamppuja enää. Keväällä / katsastikseen taas sulake paikoilleen
                            mulle parempi tuo valojen sammutus vauhissa. Talvellakin joskus nollaräntärapakeleillä kun on ihan hyvä pestä pesuainevedellä niitä näkimiäkin
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5418
                              • S:t Karins

                              #15
                              Originally posted by Pex View Post
                              Talvellakin joskus nollaräntärapakeleillä kun on ihan hyvä pestä pesuainevedellä niitä näkimiäkin
                              Se on vaan niin että nuo ei pese yhtään mitään, ok ehkä lumet pois umpion edestä ei muuta. Kyllä se on vaan huoltoasemalla välillä poikettava harjaamaan lamput.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎