Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535d Voima hukassa alakierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by markki23 View Post
    Noniin tänään vaihdettin Turbon pakokaasu säädin ja autossa sama tunkkainen meno jatkuu. Ei mitään vaikutusta...
    Veikkauksia.?:think
    Kokeile nyt kuitenkin että sinne ohjaussolenoideille tulee alipaine.
    Eli ota se moottorinsuojakansi pois.
    Irroita takimmaisesta solenoidista (apukuskinpuolella)
    se alipaineletku. Kun auto käy tyhjäkäyntiä,
    pitäisi pakosarjan läppää ohjaavan alipaineventtiilin liikkua,
    vetäytyä sisään kun pistät letkun paikalleen.

    Jos se pelittää, seuraavaksi irroita se punainen alipaineletku
    joka menee sinne ilmanottoputkeen keulalle.
    Pistä se aiemman letkun paikalle jos saat ylettymään,
    liikkuuko siellä se etummainen läppä ahtoputkessa vai ei?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • markki23
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 205
      • Karkkila

      #17
      Vika löytyi...

      Joo elikkäs viikko sitten tiistaina auto löysi taas tiensä konalaan ja minä sain Jaloselta Espoosta Priuksen ajoon.
      Nyt sitten viikon odottelun jälkeen saivat auton halliin sisään ja huomasivat unohtaneensa yhden vanhan alipaineletkun jääneen jossa vika oli..
      Näin siis 5(viiden) huoltopäivän ja 6(kuuden) seisontapäivän jälkeen vika löytyi... Kiitos kaikille avustajille ja vaikka autossa takuu olikin nin olisi kannattanut taas itse vaivautua tutkimaan.
      Ps.. Takuun kannalta auto-jalosella loistavaa palvelua (kaikki maksettiin ja sijaisauto oli ilmainen)
      -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

      Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

      Comment

      • MonoPete
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 24
        • Oulu

        #18
        Samat oireet, samantyyppinen vika

        Postaan nyt tännekin omat kokemukset, jos vaikka jollekin olisi iloa. Tästä on keskusteltu eri threadissä, mutta vika oli:

        "E61 535d, alakierrosten tehot hävisivät pari päivää sitten tyystin. Tuonne noin 2000 kierroksille asti kiihtyy kuin seiskytluvun 200d mersu, sen jälkeen yhtäkkiä lähtee kuin ammmuttuna. Epäilen vahvasti, että (alakierrosten) pikkuturbossa on jotakin häikkää tai vikaa, mutta kysymykseeni koskee sitä, että minne kannattaisi ensimmäiseksi viedä..."

        No, nyt juuri on huollossa Oulun Autotyössä - ilmoittivat että turbossa ei mitään muuta vikaa, kuin että yksi alipaineletku irti! Täältä foorumilta viisastuneena neuvoin nimenomaan tutkimaan alipaineletkut ensin huolella, ja sehän se oli! (Olisivat toki saattaneet ilman neuvomistakin näin tehdä, mene ja tiedä.) En ole tosin vielä korjattuna päässyt kokeilemaan, mutta uskon että kuntoon tuli, ja minimaalisin kustannuksin.
        -------
        E61 535dA touring -05

        Ennen:
        E39 530dA touring -01
        E39 523iA sedan -96

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #19
          alipaineletkujen vaihto ??

          Originally posted by MonoPete View Post
          Postaan nyt tännekin omat kokemukset, jos vaikka jollekin olisi iloa. Tästä on keskusteltu eri threadissä, mutta vika oli:

          "E61 535d, alakierrosten tehot hävisivät pari päivää sitten tyystin. Tuonne noin 2000 kierroksille asti kiihtyy kuin seiskytluvun 200d mersu, sen jälkeen yhtäkkiä lähtee kuin ammmuttuna. Epäilen vahvasti, että (alakierrosten) pikkuturbossa on jotakin häikkää tai vikaa, mutta kysymykseeni koskee sitä, että minne kannattaisi ensimmäiseksi viedä..."

          No, nyt juuri on huollossa Oulun Autotyössä - ilmoittivat että turbossa ei mitään muuta vikaa, kuin että yksi alipaineletku irti! Täältä foorumilta viisastuneena neuvoin nimenomaan tutkimaan alipaineletkut ensin huolella, ja sehän se oli! (Olisivat toki saattaneet ilman neuvomistakin näin tehdä, mene ja tiedä.) En ole tosin vielä korjattuna päässyt kokeilemaan, mutta uskon että kuntoon tuli, ja minimaalisin kustannuksin.
          Vaihtoivatko nuo luokattoman huonot alipaineletkut samalla ??
          Tuolla PUR letkulla korvattuna tuon alipaineletku ongelman VOI auton elin ajaksi unohtaa.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • MonoPete
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 24
            • Oulu

            #20
            Originally posted by e46touring View Post
            Vaihtoivatko nuo luokattoman huonot alipaineletkut samalla ??
            Tuolla PUR letkulla korvattuna tuon alipaineletku ongelman VOI auton elin ajaksi unohtaa.
            Ihan pikku viiveellä vastaus tähän ja raportti myöhemmistä vaiheista kun asia nyt sattui tulemaan esille eräässä toisessa keskustelussa.

            Ei, eivät vaihtaneet vaikka olin nimenomaan pyytänyt vaihtamaan jos ei kaikki letkut niin ainakin vähintäänkin kaikki vähänkään epäilyttävät letkut. Ajattelivat varmaan, toisaalta ymmärrettävästi, että "täällähän on letku irti, homma selvä kun tökkää vaan paikalleen" - tämä ettei vaihdeltukaan selvisi vasta kun hain auton, mutta oma vika, olisi pitänyt varmaan olla selväsanaisempi. Ja niinhän se olikin homma kunnossa, mutta vain muutaman viikon. Hapertuneet letkut eivät pysy ilmeisesti paikallaan, joten veto katosi jossakin välissä loppusyksyn mittaan uudestaan. Eikä ehtinyt muka huoltoon viemään, kunnes alkoi vedot kadota koko kierrosalueelta. Sitten vaihdettiin kaikki letkut ja potkua on sittemmin piisannut niinkuin pitääkin! Ei kyllä tainnut vieläkään tullla mitään erityisempää letkua, joten minä tai joku muu joutunee palaamaan asiaan taas jonkun vuoden päästä...
            Last edited by MonoPete; 13-04-2012, 13:16.
            -------
            E61 535dA touring -05

            Ennen:
            E39 530dA touring -01
            E39 523iA sedan -96

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #21
              Lainataampas tätä topikkia niin ei tartte uutta tehdä.

              Eli kyseessä kaverin e61 535d -05 ohjelmoituna

              Veto aaltoilee alakierroksilla ja on tehoton,vajaassa 3tonnissa repii sitten niinku emäntä tukasta ja toimii muutenkin niinku pitää.Nimenomaan ihmetyttää tuo aaltoilu,eli välillä yrittää vetää ja sitten taas puutuu,tätä jatkuu n.2800rpm asti ja sitten mennään normaalisti.

              Alipaine letkut on vaihdettu,eikä mitään aiheeseen liittyviä koodejakaan tule.Dissillä testasin kaikki alipaine ohjaukset ja ne pelaa,ELI Mikä vittu tuota vaivaa.

              Onko mahdollisuuksia esim ns. lukita pikkuturbo väkisin käyttöön ja testata onko vika siinä vai ohjauksessa?
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by exautisti View Post
                Lainataampas tätä topikkia niin ei tartte uutta tehdä.

                Eli kyseessä kaverin e61 535d -05 ohjelmoituna

                Veto aaltoilee alakierroksilla ja on tehoton,vajaassa 3tonnissa repii sitten niinku emäntä tukasta ja toimii muutenkin niinku pitää.Nimenomaan ihmetyttää tuo aaltoilu,eli välillä yrittää vetää ja sitten taas puutuu,tätä jatkuu n.2800rpm asti ja sitten mennään normaalisti.

                Alipaine letkut on vaihdettu,eikä mitään aiheeseen liittyviä koodejakaan tule.Dissillä testasin kaikki alipaine ohjaukset ja ne pelaa,ELI Mikä vittu tuota vaivaa.

                Onko mahdollisuuksia esim ns. lukita pikkuturbo väkisin käyttöön ja testata onko vika siinä vai ohjauksessa?
                Kokeile pittuuttasi napata maffi irti, jatkuuko aaltoilu?
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Kokeile pittuuttasi napata maffi irti, jatkuuko aaltoilu?
                  No tämäkin on kyllä kokeiltu,eikä vaikuta.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Oletko katsonut seuraako ahtopaine pyyntiä = aaltoileeko ne ahdot myös?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • huotski
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 126
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Tässä paininu jonkin aikaa kyseisen ongelman kanssa ja ei tunnu mikään auttavan. Mikä noista solenoideista ohjaa turbojen läppää? Lähes kaikki letkut vaihdettu paitsi imusarjan alta, katonu että kaikki tangot liikkuu ja imua tuntuu letkuissa.

                      e65 730d lci
                      ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        #26
                        Mulla on alipaineletkut ja säätimet vaihdettu 4-5 vuotta sitten, ja ne ovat taas tiensä päässä. Eli ei se parempikaan tavara tunnu ikuista olevan, säätimistä puhumattakaan.
                        Huotski, vaikka alipaineletkut olisivat kunnossa, säätimet saattavat falskata alipainetta. Istan testit menivät nätisti läpi ja kaikki tuntui toimivan, alipainemittari kiinni ja kas, sieltähän puuttuu alipaineita säätimen jälkeen.

                        Tuosta kuvasta on hankala sanoa, 3-sarjalaisessa pakosarjan läpän ohjauskello on taaimmainen, suurinpiirtein säätimien alla. turbojen edestä alas lähtee ison turbon hukkaportin ohjaus, ja keulassa etummaisena on imupuolen läpän ohjaus (sähköinen on/off kytkin, jota ohjataan kuitenkin alipaineella).

                        Tässä näkyy paremmin: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3985
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 840
                          • Espoo

                          #27
                          Nro1 on hukkaportin solenoidi
                          Nro2 on pakosarjan läpän solenoidi
                          Nro4 on ahtoilman läpän solenoidi
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • Hörhö
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 71
                            • Lpr

                            #28
                            Taitaa olla vasemmanpuoleisin solenoidi kuvassa, joka ohjaa turbojen läppää, eli vika joko siinä, tai solenoidi 4, joka ohjaa kompuran bypass-venttiiliä, jos se on auki niin ei ahda pikkuturbolla.
                            Helppo kokeilla ottamalla letkut irti solenoidilta ja tulppaa ne, toki bypass voinee olla mekaanisesti jumissa...

                            Comment

                            • huotski
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 126
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Taidan hakea huomenna alipainepumpun ja tarkistaa vuodot. Kiitoksia neuvoista.
                              e65 730d lci
                              ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                              Comment

                              • huotski
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 126
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Irroittelin tossa imusarjan kattelin noita letkuja niin ehjiltä näyttää, mutta kyllä ne olisi samalla voinut vaihtaa. Tolla alipainepumpulla nyt kattonut että kaikki tangot liikkuu ja kokeillut myös alipaineella lukita noi kellot, ilman mitään muutosta. Vaihtoin ton 4 solenoidin päittäin tuon läppiä ohjaavan solenoidin kanssa. Alkaa tuntua että joko siellä on joku läppä jumissa tai turbo on oikeasti rikki.
                                Tuli tuossa mieleen vielä että tuo pakoputken läppä elää ihan omaa elämäänsä. Muistelen kun avasin ovet niin läppä meni kiinni kun kuuli niin selvästi sen, nyt ei ole tehnyt enään sitä. Sitten kun lähdet ajamaan niin läppä sulkeutuu siinä 2k rpm kohdalla.
                                Last edited by huotski; 22-08-2018, 19:02.
                                e65 730d lci
                                ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎