Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 jarrujen huoltokuittaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    E61 jarrujen huoltokuittaus?

    Eli tuli tossa äskettäin kuittailtua noita huoltojen muistutuksia, kun kerran auto on nyt noitten osaltakin huollettu.

    No ajatuksena on, että en tarvi autoani muistuttaan koska mitäkin pitää huoltaa, vaan pyrin pitämään päässäni nuo tulevat tarpeet.

    Eli tähän perustuen menin nollaamaan myös jarrujen muistutukset. Etujarruille oli tätä ennen muistaakseni 23tkm ja takajarruille yli 40tkm tuleviin huoltoihin. No nyt kun nollasin ne, niin etusille tuli (muistaakseni) -15tkm ja takasille -25tkm ja huollot menivät punasille. Eli nyt kun virrat lyö päälle, niin auto kehoittaa ajamaan suorilta jarruremppaan.

    WHAT?

    Mites toi nyt miinukselle noi kilsat heitti yht`äkkiä? Saako ilman INPAa kuitattua noita (tai edes sillä?) ja onko noi nyt siis ihan kunnossa? Eli eikös niistä pitäs kuitenkin tulla vielä lisäksi se perinteinen varoitus, kun ne kuluu sinne tunnistinpinneihinsä asti? Niin ja miksi ny näin teki ylipäätään? :think


    .
    Last edited by LeMansBlau; 21-11-2010, 20:48.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #2
    Lisättäkööt nyt vielä tieto, että noi alkuperäset huoltokehote kilsat oli (myös jarrujen osalta) bmw-merkkihuoltojen kuittaamia/jäljiltä.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      #3
      Originally posted by LeMansBlau View Post
      Eli tuli tossa äskettäin kuittailtua noita huoltojen muistutuksia, kun kerran auto on nyt noitten osaltakin huollettu.

      No ajatuksena on, että en tarvi autoani muistuttaan koska mitäkin pitää huoltaa, vaan pyrin pitämään päässäni nuo tulevat tarpeet.

      Eli tähän perustuen menin nollaamaan myös jarrujen muistutukset. Etujarruille oli tätä ennen muistaakseni 23tkm ja takajarruille yli 40tkm tuleviin huoltoihin. No nyt kun nollasin ne, niin etusille tuli (muistaakseni) -15tkm ja takasille -25tkm ja huollot menivät punasille. Eli nyt kun virrat lyö päälle, niin auto kehoittaa ajamaan suorilta jarruremppaan.

      WHAT?

      Mites toi nyt miinukselle noi kilsat heitti yht`äkkiä? Saako ilman INPAa kuitattua noita (tai edes sillä?) ja onko noi nyt siis ihan kunnossa? Eli eikös niistä pitäs kuitenkin tulla vielä lisäksi se perinteinen varoitus, kun ne kuluu sinne tunnistinpinneihinsä asti? Niin ja miksi ny näin teki ylipäätään? :think


      .
      milläs kuittasit/nollasit ??
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #4
        Originally posted by e46touring View Post
        milläs kuittasit/nollasit ??
        Ihan tosta tripistä. iDrivestä (L7) kattelin noi huoltokehotteet jos sillä nyt mitään merkitystä asiaan...
        Last edited by LeMansBlau; 21-11-2010, 21:05.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • peeämvee
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 283
          • Taivalkoski

          #5
          Kuluneisuusanturit kuluneet.

          Originally posted by LeMansBlau View Post
          Eli tuli tossa äskettäin kuittailtua noita huoltojen muistutuksia, kun kerran auto on nyt noitten osaltakin huollettu.

          No ajatuksena on, että en tarvi autoani muistuttaan koska mitäkin pitää huoltaa, vaan pyrin pitämään päässäni nuo tulevat tarpeet.

          Eli tähän perustuen menin nollaamaan myös jarrujen muistutukset. Etujarruille oli tätä ennen muistaakseni 23tkm ja takajarruille yli 40tkm tuleviin huoltoihin. No nyt kun nollasin ne, niin etusille tuli (muistaakseni) -15tkm ja takasille -25tkm ja huollot menivät punasille. Eli nyt kun virrat lyö päälle, niin auto kehoittaa ajamaan suorilta jarruremppaan.

          WHAT?

          Mites toi nyt miinukselle noi kilsat heitti yht`äkkiä? Saako ilman INPAa kuitattua noita (tai edes sillä?) ja onko noi nyt siis ihan kunnossa? Eli eikös niistä pitäs kuitenkin tulla vielä lisäksi se perinteinen varoitus, kun ne kuluu sinne tunnistinpinneihinsä asti? Niin ja miksi ny näin teki ylipäätään? :think


          .
          Anturit kuluneet sen verran et ei anna kuitata noita ennen ku vaihat uudet anturit. Kokemusta on.

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            #6
            Samasta asiasta on monestakin threadista löytyy juttua.
            Tosin käsittääkseni jarrut saa kuitattua jos yhdistää antureiden piuhat, käsitystä tuosta ei sen enempää ole. Joku viisaampi voisi valkaista asiaa jos näin on..

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #7
              Originally posted by peeämvee View Post
              Anturit kuluneet sen verran et ei anna kuitata noita ennen ku vaihat uudet anturit. Kokemusta on.
              Eli sullakin oli ensin kilsojen kannalta vielä pitkä matka jarruhuoltoon, mutta kun kuittasit, niin "vika" ilmeni? Miksiköhän noista ei kuitenkaan ole tullut vikakoodeja tai muistutuksia aiemmin jos vika tosiaan antureissa? :think

              Niin ja miksi toi ne nyt heittää miinuksenpuolelle?
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Ei niissä mitään vikaa ole. Niitä huoltoja ei vaan kannata nollailla turhanpäiten oman mielen mukaan.


                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #9
                  Originally posted by Bullitt View Post
                  Ei niissä mitään vikaa ole. Niitä huoltoja ei vaan kannata nollailla turhanpäiten oman mielen mukaan.
                  No vahvasti näin epäilinkin. Saakohan ne nyt kuitenkin vaikka INPAlla "sammuun"? :think
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #10
                    Originally posted by LeMansBlau View Post
                    Eli sullakin oli ensin kilsojen kannalta vielä pitkä matka jarruhuoltoon, mutta kun kuittasit, niin "vika" ilmeni? Miksiköhän noista ei kuitenkaan ole tullut vikakoodeja tai muistutuksia aiemmin jos vika tosiaan antureissa? :think

                    Niin ja miksi toi ne nyt heittää miinuksenpuolelle?
                    Muutama tonni muistaakseni oli kilsoja jäljellä ja paloja vieläkin enemmän, ois varmaan ajanu 2-30tkm vielä. Anturi oli hiponu levyyn ja kulunu hieman ni ei onnistunu nollaaminen edes inpalla ennenku uus anturi paikallaan. Vanhalla anturilla meni tosiaan pakkasen puolelle kilsat ku mittaristosta nollasi.

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #11
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Muutama tonni muistaakseni oli kilsoja jäljellä ja paloja vieläkin enemmän, ois varmaan ajanu 2-30tkm vielä. Anturi oli hiponu levyyn ja kulunu hieman ni ei onnistunu nollaaminen edes inpalla ennenku uus anturi paikallaan. Vanhalla anturilla meni tosiaan pakkasen puolelle kilsat ku mittaristosta nollasi.
                      On kyllä taas mystinen "ominaisuus".

                      Eli paloja en kyllä ala vaihtaan, mutta jos haen uudet anturit, niin kuittaantuu sen jälkeen taas tuolta tripistä, eikä tarvi esim. inpaa?

                      Antureissahan ei ole mitään muuta, kuin kosketuspinta, jonka mukaan ne joko on ok tai ei, eli mitään muuta tietoa noi ei välitä.

                      Ihmettelen vaan vieläkin, että miksi ne eivät ole sitten toimineet alunperin, kun ovat määränpäähänsä tulleet? :think
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        On kyllä taas mystinen "ominaisuus".

                        Eli paloja en kyllä ala vaihtaan, mutta jos haen uudet anturit, niin kuittaantuu sen jälkeen taas tuolta tripistä, eikä tarvi esim. inpaa?

                        Antureissahan ei ole mitään muuta, kuin kosketuspinta, jonka mukaan ne joko on ok tai ei, eli mitään muuta tietoa noi ei välitä.

                        Ihmettelen vaan vieläkin, että miksi ne eivät ole sitten toimineet alunperin, kun ovat määränpäähänsä tulleet? :think
                        Toinen vaihtoehto on oikosulkea se jarruanturin piuha ja nollata tripillä se laskuri.
                        Tosin mulla on pidike rikki siitä anturista ja sen takia on kulunut.
                        Matka nollatessa oli joiku 40 tkm tjsp. ja tippui melkein samantien 10 tkm:iin.
                        kun otin hyppylangan välistä. Nyt on huudellut jo pari kk että huollon aika, ja näyttää n. 2 tkm niille jälellä olevaksi ajaksi.
                        Pitäisi pistää uus anturi paikalleen kun jaksais...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Toinen vaihtoehto on oikosulkea se jarruanturin piuha ja nollata tripillä se laskuri.
                          Ok, Kiitti kaikille neuvoista! Päivitystä seuraa, jahka syy ja ratkaisu on selvät....
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Tomppa e91
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 12
                            • Bewerly Hills

                            #14
                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Eli tuli tossa äskettäin kuittailtua noita huoltojen muistutuksia, kun kerran auto on nyt noitten osaltakin huollettu.

                            No ajatuksena on, että en tarvi autoani muistuttaan koska mitäkin pitää huoltaa, vaan pyrin pitämään päässäni nuo tulevat tarpeet.

                            Eli tähän perustuen menin nollaamaan myös jarrujen muistutukset. Etujarruille oli tätä ennen muistaakseni 23tkm ja takajarruille yli 40tkm tuleviin huoltoihin. No nyt kun nollasin ne, niin etusille tuli (muistaakseni) -15tkm ja takasille -25tkm ja huollot menivät punasille. Eli nyt kun virrat lyö päälle, niin auto kehoittaa ajamaan suorilta jarruremppaan.

                            WHAT?

                            Mites toi nyt miinukselle noi kilsat heitti yht`äkkiä? Saako ilman INPAa kuitattua noita (tai edes sillä?) ja onko noi nyt siis ihan kunnossa? Eli eikös niistä pitäs kuitenkin tulla vielä lisäksi se perinteinen varoitus, kun ne kuluu sinne tunnistinpinneihinsä asti? Niin ja miksi ny näin teki ylipäätään? :think


                            .

                            Moi

                            Itellä teki tänään saman e91, kun käytin sen oljynvaihdossa.
                            Eli alkoi huutaan et jarrupalat kuluneet ja Marmoritiskillä virta-avaimen mukaan mull on palojen vaihto muka 600km miinuksella. Ennen öljynvaihtoon menoa jarrupaloilla oli vielä kilometrejä jäljellä useampi kymmenen tuhatta. Nyt kun menen samaan valikkoon niin näkyy vaan viivaa taka ja etu jarrupalojen kohdalla. Ja samanlain hälyyttelee auton käynnistäessä ja sammuttaessa kuin sinulla. (osaa sitten olla ärsyttävä ääni)

                            Sitä lähin kyseleen saitko jonkinlaista ratkasua ongelmaasi?

                            Vissiin on öljynvaihtaja yrittänyt kuitata noita jarrupalojakin vaikka ei sellaisesta mitään puhetta ollut. Noh ajan hain merkkiliikkeeseen ja varmaan joutuvat ainakin nuo anturat vaihtaan. Jos kaikki menee vaihtoon (anturat ja jarrupalat) hinta töineen 550€ Miehleistä...

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #15
                              Nopee ratkasu:

                              Kuskin eturenkaan takana ja repsikan takarenkaan takana on ne anturit jotka herjaa, vaikka ei ole vielä aika. Ne hajoo helposti ja niitä on siis kaksi ja tollain ristissä.
                              Ei tarvi irrottaa edes renkaita, kun nostat tunkilla kyseisistä kulmista ja napsautat anturijohdot poikki (mielummin sieltä antureitten puolelta) ja liität ihan perinteisellä "amisliitoksella" johdot yhteen ja sähkärinteippiä voit laittaa liitoksen suojaksi.

                              Aikaa kannattaa varata 10min. Tän operaation jälkeen saat myös jarruhuollot kuitattua onnistuneesti tripistä ja omistat ns. peeinteiset jarrut, joissa joutuu itse katteleen (vaikka renkaanvaihtojen yhteydessä) koska palat alkaa olla finito.

                              Toki toinen vaihtoehto on uusia ne anturit.
                              Last edited by LeMansBlau; 09-12-2010, 07:52.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎