Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 525d nykyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teamwerner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 175
    • Tampere/Kangasala

    #31
    Montaa kertaa lueskellut, että tuon MAFFIN toimivuuden voisi tarkistaa ottamalla sen irti testilenkille. Onko vaikea löytyy irroitettavaa kohtaa ja onnistuuko autotallissa kohtuu helposti?
    Tämän jälkeen olisi helppo ainakin testata, että johtuuko kierrosten humppaus tuosta? Olen vain usein lueskellut, että tuo MAF juuri tekisi tuollaista kierrosten seilailua sekä sammumista liikennevaloihin tultaessa...
    Omalla autolla ajettu 140 000km, joten onhan se voinut tulla tiensä päähän.

    Tuleeko muita asioita mieleen, joita voisi tarkistaa edellä mainittuja ongelmia silmällä pitäen...

    Comment

    • JSt
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 47
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by harossi View Post
      eikös näihin ole auttanut EGR-arvon (en muista tarkkaa nimeä) rukkaus testerillä pienemmälle. Pitäisi helpottaa tuo pakkasella nykiminen.
      Olen tehnyt taman saadon jo aiemmin. Saadetty tappiin, eli niin paljon kuin softa antaa periksi.

      Originally posted by Matson^ View Post
      Omaan muuteltu testimielessä monta kertaa EGR:n korjausarvoa. Auttaa päivän pari, kunnes alkaa hiljalleen palaamaan.
      Minulla siis heiluu kierrokset kylmällä moottorilla&laatikolla, tasakaasulla ajettaessa, kierrosten ollessa alle 1500. Ei tunnu penkille asti, ja katoaa kokonaan kun auto on lämmin.

      Ominaisuus myös postui muutamaksi viikoksi kun vaihdoin laatikkoöljyt ja suodattimen. Egr:n putsaus, kokonaan uudet softat, tai "karalointi" eivät ole vaikuttaneet mitenkään.
      Momentinmuuntimen vaihdolla vika tulisi 99% varmasti kuntoon, mutta empä viitsi hommaan lähteä, kallis remppa saavutettuun hyötyyn nähden. Mielummin satsaan tonnin enemmän ja vaihdan koko laatikon uuteen kun meno pysähtyy. Mutta tuskin pysähtyy, vika ei ole muuttunut miksikään ainakaan 40tkm aikana kun auto on minulla ollut, noita hetkellisiä parantumisia lukuunottamatta.

      Edellamainitun saadon tein juuri kuvailemiesi ongelmien vuoksi, mutta valitettavasti tama nykiminen on huomattavasti voimakkaamapaa. Tuohon ongelmaan mulla on saato auttanut pysyvasti...

      ps. Pahoitteluni skandien puutteesta, kirjoittelen tata paikasta jossa ei bemarit pakkasen takia nyi
      ...Mersu

      Comment

      • RJH
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 47
        • Pohjois-Suomi

        #33
        Originally posted by teamwerner View Post
        Itsellä myös esiintyy kuvailtua nykimistä juurikin kiihdytettäessä 2000-3000 kierroksen välillä. Parhaiten tämän saa esiin rampista kiihdyttämällä 3 ja 4 vaihteilla. Koneena siis M57 3.0d ja manuaali.
        Vika ei ole millään selvinnyt.
        Lisäksi ongelmana on myös auton kierroksien humppaus, ne vain humppaavat tyhjänkäynnillä mitä kylmempi sitä enemmän.
        On vaihdeltu hehkuja, suuttimia, turbon johtoja, on ollut vaikka millä pajalla. Olivat katsoneet diagnostiikalla, että ilmamassamittarin pitäsi olla kunnossa, mutta voikohan tuohon luottaa?

        Nyt käytetään viimeinen kortti, kun kaveri sanoi että Diesel- Pojilla ongelma ratkeaa. Kuulemma joku Bmw ekspertti löytyy sieltä ja vierailu paikan päällä todisti, että asioihin paneudutaan oikeasti.
        Testiajolla testerien kanssa homma alkaa ensi viikolla.

        Pistähän infoa testien jälkeen, että löysikö expertit vikaa. Itsellä testit jäissä kun parin kuukauden jälkeen lauhtui hyvät pakkaset ihan piloille... Nyt kun tuli tuo maffi vaihdettua ja (samalla pakkasetkin kyllä lauhtuivat) niin matka-ajon kulutus(100 km/siivu 2 krt/pv) on tippunut noin litralla "normaalin" 6 litran paikkeille.

        Comment

        • RJH
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 47
          • Pohjois-Suomi

          #34
          Originally posted by teamwerner View Post
          Montaa kertaa lueskellut, että tuon MAFFIN toimivuuden voisi tarkistaa ottamalla sen irti testilenkille. Onko vaikea löytyy irroitettavaa kohtaa ja onnistuuko autotallissa kohtuu helposti?
          Tämän jälkeen olisi helppo ainakin testata, että johtuuko kierrosten humppaus tuosta? Olen vain usein lueskellut, että tuo MAF juuri tekisi tuollaista kierrosten seilailua sekä sammumista liikennevaloihin tultaessa...
          Omalla autolla ajettu 140 000km, joten onhan se voinut tulla tiensä päähän.

          Tuleeko muita asioita mieleen, joita voisi tarkistaa edellä mainittuja ongelmia silmällä pitäen...
          Moottorin suoja pois ja nyppäse maffin johto irti. Ei tarvi edes talliin viedä, pakkasessa ja pimeässä minuutin homma...

          Vaihteeksi jotain joka onnistuu helposti baijerilaisessakin

          Comment

          • RJH
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 47
            • Pohjois-Suomi

            #35
            Originally posted by JSt View Post
            Olen tehnyt taman saadon jo aiemmin. Saadetty tappiin, eli niin paljon kuin softa antaa periksi.




            Edellamainitun saadon tein juuri kuvailemiesi ongelmien vuoksi, mutta valitettavasti tama nykiminen on huomattavasti voimakkaamapaa. Tuohon ongelmaan mulla on saato auttanut pysyvasti...

            ps. Pahoitteluni skandien puutteesta, kirjoittelen tata paikasta jossa ei bemarit pakkasen takia nyi

            Tuo olisi kokeilemisen arvoinen. Millä softilla säätöön pääsee käsiksi, inpasta en löytänyt mitään tuohon liittyvää...

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #36
              Originally posted by RJH View Post
              Tuo olisi kokeilemisen arvoinen. Millä softilla säätöön pääsee käsiksi, inpasta en löytänyt mitään tuohon liittyvää...
              DIS:llä tuo onnistuu
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • RJH
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 47
                • Pohjois-Suomi

                #37
                Originally posted by teamwerner View Post
                Itsellä myös esiintyy kuvailtua nykimistä juurikin kiihdytettäessä 2000-3000 kierroksen välillä. Parhaiten tämän saa esiin rampista kiihdyttämällä 3 ja 4 vaihteilla. Koneena siis M57 3.0d ja manuaali.
                Vika ei ole millään selvinnyt.
                Lisäksi ongelmana on myös auton kierroksien humppaus, ne vain humppaavat tyhjänkäynnillä mitä kylmempi sitä enemmän.
                On vaihdeltu hehkuja, suuttimia, turbon johtoja, on ollut vaikka millä pajalla. Olivat katsoneet diagnostiikalla, että ilmamassamittarin pitäsi olla kunnossa, mutta voikohan tuohon luottaa?

                Nyt käytetään viimeinen kortti, kun kaveri sanoi että Diesel- Pojilla ongelma ratkeaa. Kuulemma joku Bmw ekspertti löytyy sieltä ja vierailu paikan päällä todisti, että asioihin paneudutaan oikeasti.
                Testiajolla testerien kanssa homma alkaa ensi viikolla.
                Pakkaset palasivat pohjoiseen ja nykiminen ei ole loppunut vaikka maffi vaihdettiin ja resetoitiin koko katiska salavalikon kautta.

                Miten teamwernerillä homma edennyt? Onko Diesel-Poikien BMW-gurusta ollut apua?

                EGR:n korjausarvon muuttamista voisi vielä kokeilla, jos esim. Rovaniemeltä löytyisi tuolle koodaaja... Vapaaehtoiset voivat laittaa yhteytietoja vaikka privaan.

                Comment

                • zounssi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 10
                  • Rovaniemi

                  #38
                  Hyppään ketjuun mukaan koska omassa 320d:ssä sama ominaisuus . Nykii tasakaasulla ajettaessa kun kierrokset on ~2k tuntumassa. Kiihdyttäessä ei nyi. Ongelman havaitsin tuossa joulun nurkilla kun täällä (Rollossa) oli pakkaset kolmenkympin hujakoilla. Nykäsen testiksi kans tuon MAF:n irti kunhan pakkaset vähän hellittää.

                  Auto siis 320d, manuaalilootalla.
                  325d -- E91
                  Ex: X5 -- E53

                  Comment

                  • RJH
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 47
                    • Pohjois-Suomi

                    #39
                    Originally posted by RJH View Post
                    Pakkaset palasivat pohjoiseen ja nykiminen ei ole loppunut vaikka maffi vaihdettiin ja resetoitiin koko katiska salavalikon kautta.

                    Miten teamwernerillä homma edennyt? Onko Diesel-Poikien BMW-gurusta ollut apua?

                    EGR:n korjausarvon muuttamista voisi vielä kokeilla, jos esim. Rovaniemeltä löytyisi tuolle koodaaja... Vapaaehtoiset voivat laittaa yhteytietoja vaikka privaan.

                    Nyt on kunnon pakkaset läpi Suomenniemen. Onko joku löytänyt viisasten kiveä tämän ongelman kanssa?

                    Itsellä on vieläkin tuo EGR:n korjausarvojen muuttaminen tekemättä kun ei ole löytynyt sopivaa koodaajaa...

                    Jotenkin tuntuu, että vika olisi luultua yleisempi, vaikea vain havaita kun vaatii yli 20 asteen pakkasen. Kokeilkaapa muutkin nyt pakkasilla nykiikö teidän kärrynne: Eli esim. kakkonen silmään ja tasainen kiihdytys, nykiikö välillä 2200 2500 rpm?

                    Comment

                    • Gearman
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 53
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      525d manuaali 2005. Emanta valitteli eilen just samaa vikaa. Pakkasta -26. Toivottavasti joku keksii tahan kunnon laakkeen...

                      Comment

                      • qizmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 234

                        #41
                        Kattelin ebaysta 320d:iin maffia..
                        Onko kellään kokemusta muista ku BOSCH mittareista? 45e+rahti halvimmillaan ja reilun satasen mittareita myös.


                        Comment

                        • Esa-Pekka
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 18

                          #42
                          Samat vaivat, manuaali 525D 2007.

                          Comment

                          • jusv
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 145
                            • Turenki

                            #43
                            Tuntuu palaavan tuo ongelma heti kun on yli 22 pakkasta ja kone täysin lämpösenä.

                            Onko kellään ideoita?

                            Jussi

                            Comment

                            • JSt
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 47
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Originally posted by jusv View Post
                              Tuntuu palaavan tuo ongelma heti kun on yli 22 pakkasta ja kone täysin lämpösenä.

                              Onko kellään ideoita?

                              Jussi
                              Eipä ole ratkaisua löytynyt. Ei sillä, että olisin sitä paljoa etsinytkään

                              Mulla toi pakkasraja näyttäisi olevan tällä hetkellä -25 asteen tuntumassa, kun aiemmin temput alkoi jo heti parinkympin pinnassa. Ja ongelmat ilmenee todellakin vasta lämpimällä koneella. Myöskään DPF polton aikana kyseistä nytkytystä ei ilmene...
                              Last edited by JSt; 20-02-2011, 11:06. Reason: tarkennusta...
                              ...Mersu

                              Comment

                              • jusv
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 145
                                • Turenki

                                #45
                                Originally posted by JSt View Post
                                Eipä ole ratkaisua löytynyt. Ei sillä, että olisin sitä paljoa etsinytkään

                                Mulla toi pakkasraja näyttäisi olevan tällä hetkellä -25 asteen tuntumassa, kun aiemmin temput alkoi jo heti parinkympin pinnassa. Ja ongelmat ilmenee todellakin vasta lämpimällä koneella. Myöskään DPF polton aikana kyseistä nytkytystä ei ilmene...
                                Totta tuo poltto....eikä tuosta nyt isoa vaivaakaan ole, enemmän semmonen pikkujuttu. Kepeellä jalalla kun ajelee, loota vaihtaa nätisti ennen tuota nykimistä. Jos jollain on kuitenkin joku kikka 3 niin antaa tulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎