Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Vilkku ei palauta / Active steering fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepi77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 46
    • Kotona

    E61 Vilkku ei palauta / Active steering fault

    Olisikohan kellään mitään lääkettä mistä lähtisi ongelmaa selvittämään? Eli kesken ajon tuli active steering fault joka ei lähde pois vaikka auton sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin. (Tuli viime talvenakin, mutta "buutti" auttoi, nyt ei auta). Lisäksi huomasin että vilkku jää "päälle" eli ei kääntymisen jälkeen lopeta vilkkumista, vaan pitää viiksestä ottaa pois päältä. Pakkasta on -18, joten voi johtua siitäkin, tosin en saa vikaa poistumaan vaikka auton ajaa lämpimäksi. Autona E61, vm 2004.
    .
  • Hirviger
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 24
    • Finland

    #2
    Oletko koittanut kääntää rattia paikallaan molempiin suuntiin stoppariin asti? Auttoi ainakin minulla. Vilkku ei tosiaan palaudu jos on active steering fault päällä.
    E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Eka arvaus akulle. Hetkittäinen matala jännite pudottaa aktiiviohjauksen pois päältä.
      Toka arvaus liittyy myös akkuun, eli se paljon ylistetty IBS-jutska siinä akun päällä. Tää taisi olla jo väh kalliimpi ku se akun vaihto. Fiksu pulikka joka ohjaa/sekoittaa auton sähköelämän.
      Kolmas ja viimeinen ehdokkaani on se ratinasentotunnistin (empä muista nyt "latinan"-kielistä nimeä). Mutta em. vika pitäisi olla jatkuva ja pysyvä; ei tälläinen häilyvä kuten meillä.

      Jos yhtään helpottaa, niin kyllä mullaki pakkasilla kerran kuukaudessa tiputtaa AO:n pois päältä. Kalibrointi ja aika palauttavat ohjausen takas. Ja vilkku jää tuolloin päälle.
      Sinänsä villiä ajaa kun se tippuu pois päältä; ratti joskus 45-astetta vinossa, mutta renkaat suoraan eteenpäin ja hetken kun odottaa, niin ratti hakee entisen "nollapisteen" eli alkaa pikkuhiljaa vääntämään itsensä suoraan. Tämä kaikki tapahtuu ajon aikana.

      Jäänemme odottamaan innolla lisäarvauksia.
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • sepi77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 46
        • Kotona

        #4
        Originally posted by WarHead View Post
        Eka arvaus akulle. Hetkittäinen matala jännite pudottaa aktiiviohjauksen pois päältä.
        Voipi pitää paikkaansa. Ei jaksanut aamulla lähteä ensimmäisellä yrityksellä käyntiin. Lämmitin sen webastolla ja sitten se ei tosiaan jaksanut pyörittää. Paljonko jännitteet pitäisi olla ja mistä salavalikon kohdasta ne löytyy?

        Originally posted by WarHead View Post
        Toka arvaus liittyy myös akkuun, eli se paljon ylistetty IBS-jutska siinä akun päällä. Tää taisi olla jo väh kalliimpi ku se akun vaihto. Fiksu pulikka joka ohjaa/sekoittaa auton sähköelämän.
        Millä voi todeta onko ehjä?

        Originally posted by WarHead View Post
        Kolmas ja viimeinen ehdokkaani on se ratinasentotunnistin (empä muista nyt "latinan"-kielistä nimeä). Mutta em. vika pitäisi olla jatkuva ja pysyvä; ei tälläinen häilyvä kuten meillä.
        Mun vika ei tällä hetkellä ole häilyvä, vaan häiriö on heti päällä kun autoon laittaa virrat ja käyntiin.

        Originally posted by WarHead View Post
        Sinänsä villiä ajaa kun se tippuu pois päältä; ratti joskus 45-astetta vinossa, mutta renkaat suoraan eteenpäin ja hetken kun odottaa, niin ratti hakee entisen "nollapisteen" eli alkaa pikkuhiljaa vääntämään itsensä suoraan. Tämä kaikki tapahtuu ajon aikana.
        Näin mullakin teki viime talvena eli auto käänteli parkkipaikalla rattia oman mielensä mukaan.
        .

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2148
          • L a h t i

          #5
          Kävin joskus koeajamassa E60:stä missä oli vilkku ei palauttanut, myyjä vain lupaili että asia korjataan, se ei tosin herjannut sieltä mitään. ;D Alkaa muutenkin ärsyttää nämä paskat kun vähän on pakkasta niin johan alkaa kaikenlaisia vikoja tulemaan..

          Comment

          • sepi77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 46
            • Kotona

            #6
            Originally posted by Hirviger View Post
            Oletko koittanut kääntää rattia paikallaan molempiin suuntiin stoppariin asti? Auttoi ainakin minulla. Vilkku ei tosiaan palaudu jos on active steering fault päällä.
            Kävin koittamassa tätä ja auttoi. Kiitos! Tein pyörien kääntelyn ja sammutin auton, laitoin uudestaan käyntiin ja ei heti auttanut. Sitten kääntelin uudelleen rattia ja kävin ajamassa pienen lenkin. Lenkin aikana huomasin että vilkku alkoi palauttaa ja kun pääsin takaisin pihaan, sammutin auton ja kun virrat laittoi uudelleen päälle ei häiriötä enää ollut.

            Veikkaan myös tuota akkua, koska aamulla ei lähtenyt käyntiin. Auto sammuksissa jännite (salavalikon kohta 9) näyttää 12-12.3V, auton käydessä n. 15V ja käynnistettäessä tippui johonkin 8-9V:n välille. Onko normaalia vai onko akku loppu? Akku on vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Huonosti tuo on aina pyörittänyt, huollossa sanoivat että startti pitäisi vaihtaa... empä ole vielä malttanut, mutta vissiin olisi jo aika.
            .

            Comment

            • masiaro
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 406

              #7
              Mulla vastaava ongelma perus-520i:ssä lähes 2vuotta sitten. Autossa ei ollut mitään aktiivista ohjausominaisuus ym. Vika alkoi kun peruutin ruokakaupan parkkialueella, tuntui joku kova pamahdus ja keskikonsoliin ilmestyi joku ilmoitus, en muista tarkkaan mitä siinä luki, otin kuvaa enkä muista missä se on.

              Siitä lähtien vilkutus ei palaudu, ajoin n.3km verran ja sammutin auton. 3tuntia kuluttua käynnistin taas, vika on poissa. Eikä koskaan tullut takas.

              Silloin oli n.-10 pakkasta.

              Comment

              • sepi77
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 46
                • Kotona

                #8
                Originally posted by -challenger- View Post
                Kävin joskus koeajamassa E60:stä missä oli vilkku ei palauttanut, myyjä vain lupaili että asia korjataan, se ei tosin herjannut sieltä mitään. ;D Alkaa muutenkin ärsyttää nämä paskat kun vähän on pakkasta niin johan alkaa kaikenlaisia vikoja tulemaan..
                Itsellä tämä on kolmas tämän merkkinen auto ja kyllä alkaa olla aikalailla hermot mennynnä, myös kesäkeleillä. Kaksi edellistä tämän merkkistä oli E21 ja E36. Ne oli vielä jonkilaisia (aika kuultaa muistot?), mutta tämä E61 on todellakin vikoja täynnä. Olen nyt puolessatoistavuodessa ajanut n. 70tkm ja taitaa olla 15tkm pisin matka ettei jotain vaivaa olisi ilmaantunut. Autolla ajettu nyt n. 180tkm ja vikoina tähän mennessä akku, hehkut, keskuslukon kaukosäätö, kattoluukun jumi, pakosarja halki, moottorin lämmöt alhaalla, startti, nykiminen ja kierroksien seilaaminen. Tuntuu olevan muissakin samat vaivat, mutta mielestäni liikaa näitä on kun auto maineeltaan kuitenkin on jotain muuta. Eipä siinä jos korjaaminen olisi jotenkin järkihintaista, mutta se on aina vähintään 500€ kun jotain tekee. Meni vähä ohi aiheesta, mutta ompa mukava välillä avautua
                .

                Comment

                • sepi77
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 46
                  • Kotona

                  #9
                  Tuntui nämä käynnistys-, vikavalo-, airbagvalo ym. ongelmat häviävän sen jälkeen kun autoon vaihdettiin uusi starttimoottori. Alkuperäisenä 485€, varaosana 200€ vähemmän. Laitoin varaosan. Lähti tällä viikolla käyntiin yli 30 asteen pakkasesta täysin ongelmitta, vanhalla startilla jo -20 teetti tuskaa. Tosin kuulee heti startin äänestä että vanha ei ollut terves...
                  .

                  Comment

                  • Wichser
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 12

                    #10
                    Itsellä 535d LCI E61, jossa Active Steering vihoitellut muutaman kerran. Viimeisin tapaus nollasi ajotietokoneen ja alkoi sitten toisella käynnistämisellä toimia normaalisti Syytä ei ole selvinnyt...
                    __________________
                    BMW 320i Sedan
                    BMW 530iA Touring
                    BMW 325i Coupe
                    BMW 535dA LCi Touring

                    Comment

                    • BMW 320d
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 74

                      #11
                      e60 530d -04 alkoi herjailla active steering faultyä, lähtee kyllä pois kääntelemällä rattia mutta vika palaa n. 100km ajon jälkeen, vilkku kyllä palauttaa vaikka vika onkin päällä. Akku uusittu tänä talvena joten vika tuskin siinnä, öljyäkin on tarpeeksi tehostimessa, joten olisiko se sitten tuo tunnistin loppunsa eellä? Löytyiskö Oulun seudulta innokkaita vikakoodin lukijoita, kai sen niihin pitäis joku merkki jättää? Sitten hyviä vinkkejä kuka sen vois vaihtaa Oulun suunnilla ja hintaarvioita jos jollakin ollu sama toimenpide?

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        #12
                        Kuittasitko auton järjestelmään tuon uuden akun? Järjestelmä vaatii tiedon uuden akun asennuksesta. Vika vois olla siinä.
                        Se "slip ring" vaihto onkin sitte vähä arvokkaampi vaihtaa...
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • BMW 320d
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 74

                          #13
                          Akun vaihto on ilmoitettu auton järjestelmälle, eli seki pois suljettu. Clavu sen kuittas. Alkaa sit olla keinot vähissä. Ihmetyttää vaan että miks se ei tee sitä lyhyessä ajossa? Matkaa pitää tosiaan olla takana se toista sataa kilsaa.

                          Comment

                          • BMW 320d
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 74

                            #14
                            Ei keltään apuja tähän ongelmaan?

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #15
                              Kyllä se ohjauskulma-anturi osaa vikakoodin jättää.Tuu käymään niin vilkastaan.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎