Olisikohan kellään mitään lääkettä mistä lähtisi ongelmaa selvittämään? Eli kesken ajon tuli active steering fault joka ei lähde pois vaikka auton sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin. (Tuli viime talvenakin, mutta "buutti" auttoi, nyt ei auta). Lisäksi huomasin että vilkku jää "päälle" eli ei kääntymisen jälkeen lopeta vilkkumista, vaan pitää viiksestä ottaa pois päältä. Pakkasta on -18, joten voi johtua siitäkin, tosin en saa vikaa poistumaan vaikka auton ajaa lämpimäksi. Autona E61, vm 2004.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Vilkku ei palauta / Active steering fault
Collapse
X
-
Eka arvaus akulle. Hetkittäinen matala jännite pudottaa aktiiviohjauksen pois päältä.
Toka arvaus liittyy myös akkuun, eli se paljon ylistetty IBS-jutska siinä akun päällä. Tää taisi olla jo väh kalliimpi ku se akun vaihto. Fiksu pulikka joka ohjaa/sekoittaa auton sähköelämän.
Kolmas ja viimeinen ehdokkaani on se ratinasentotunnistin (empä muista nyt "latinan"-kielistä nimeä). Mutta em. vika pitäisi olla jatkuva ja pysyvä; ei tälläinen häilyvä kuten meillä.
Jos yhtään helpottaa, niin kyllä mullaki pakkasilla kerran kuukaudessa tiputtaa AO:n pois päältä. Kalibrointi ja aika palauttavat ohjausen takas. Ja vilkku jää tuolloin päälle.
Sinänsä villiä ajaa kun se tippuu pois päältä; ratti joskus 45-astetta vinossa, mutta renkaat suoraan eteenpäin ja hetken kun odottaa, niin ratti hakee entisen "nollapisteen" eli alkaa pikkuhiljaa vääntämään itsensä suoraan. Tämä kaikki tapahtuu ajon aikana.
Jäänemme odottamaan innolla lisäarvauksia.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostEka arvaus akulle. Hetkittäinen matala jännite pudottaa aktiiviohjauksen pois päältä.
Originally posted by WarHead View PostToka arvaus liittyy myös akkuun, eli se paljon ylistetty IBS-jutska siinä akun päällä. Tää taisi olla jo väh kalliimpi ku se akun vaihto. Fiksu pulikka joka ohjaa/sekoittaa auton sähköelämän.
Originally posted by WarHead View PostKolmas ja viimeinen ehdokkaani on se ratinasentotunnistin (empä muista nyt "latinan"-kielistä nimeä). Mutta em. vika pitäisi olla jatkuva ja pysyvä; ei tälläinen häilyvä kuten meillä.
Originally posted by WarHead View PostSinänsä villiä ajaa kun se tippuu pois päältä; ratti joskus 45-astetta vinossa, mutta renkaat suoraan eteenpäin ja hetken kun odottaa, niin ratti hakee entisen "nollapisteen" eli alkaa pikkuhiljaa vääntämään itsensä suoraan. Tämä kaikki tapahtuu ajon aikana..
Comment
-
-
Originally posted by Hirviger View PostOletko koittanut kääntää rattia paikallaan molempiin suuntiin stoppariin asti? Auttoi ainakin minulla. Vilkku ei tosiaan palaudu jos on active steering fault päällä.
Veikkaan myös tuota akkua, koska aamulla ei lähtenyt käyntiin. Auto sammuksissa jännite (salavalikon kohta 9) näyttää 12-12.3V, auton käydessä n. 15V ja käynnistettäessä tippui johonkin 8-9V:n välille. Onko normaalia vai onko akku loppu? Akku on vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Huonosti tuo on aina pyörittänyt, huollossa sanoivat että startti pitäisi vaihtaa... empä ole vielä malttanut, mutta vissiin olisi jo aika..
Comment
-
-
Mulla vastaava ongelma perus-520i:ssä lähes 2vuotta sitten. Autossa ei ollut mitään aktiivista ohjausominaisuus ym. Vika alkoi kun peruutin ruokakaupan parkkialueella, tuntui joku kova pamahdus ja keskikonsoliin ilmestyi joku ilmoitus, en muista tarkkaan mitä siinä luki, otin kuvaa enkä muista missä se on.
Siitä lähtien vilkutus ei palaudu, ajoin n.3km verran ja sammutin auton. 3tuntia kuluttua käynnistin taas, vika on poissa. Eikä koskaan tullut takas.
Silloin oli n.-10 pakkasta.
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostKävin joskus koeajamassa E60:stä missä oli vilkku ei palauttanut, myyjä vain lupaili että asia korjataan, se ei tosin herjannut sieltä mitään. ;D Alkaa muutenkin ärsyttää nämä paskat kun vähän on pakkasta niin johan alkaa kaikenlaisia vikoja tulemaan...
Comment
-
-
Tuntui nämä käynnistys-, vikavalo-, airbagvalo ym. ongelmat häviävän sen jälkeen kun autoon vaihdettiin uusi starttimoottori. Alkuperäisenä 485€, varaosana 200€ vähemmän. Laitoin varaosan. Lähti tällä viikolla käyntiin yli 30 asteen pakkasesta täysin ongelmitta, vanhalla startilla jo -20 teetti tuskaa. Tosin kuulee heti startin äänestä että vanha ei ollut terves....
Comment
-
-
e60 530d -04 alkoi herjailla active steering faultyä, lähtee kyllä pois kääntelemällä rattia mutta vika palaa n. 100km ajon jälkeen, vilkku kyllä palauttaa vaikka vika onkin päällä. Akku uusittu tänä talvena joten vika tuskin siinnä, öljyäkin on tarpeeksi tehostimessa, joten olisiko se sitten tuo tunnistin loppunsa eellä? Löytyiskö Oulun seudulta innokkaita vikakoodin lukijoita, kai sen niihin pitäis joku merkki jättää? Sitten hyviä vinkkejä kuka sen vois vaihtaa Oulun suunnilla ja hintaarvioita jos jollakin ollu sama toimenpide?
Comment
-
-
Kyllä se ohjauskulma-anturi osaa vikakoodin jättää.Tuu käymään niin vilkastaan.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Comment