Nostellaas vanha topikki, kun alkoi samat vaivat omassa kotterossa. Active steering faulty rävähti taas aamulla tauluun, mutta vilkku kyllä palauttaa. Yleensä vika häviää kun rattia kääntää laidasta laitaan, mutta nyt ei ainakaan heti auttanut. Voi tosin johtua kovasta pakaksestakin tällä kertaa. Mutta mitäs muita lääkkeitä tähän vaivaan löytyis, tarvitsisiko ratin asentoanturi uusimista?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Vilkku ei palauta / Active steering fault
Collapse
X
-
Tarkista että IBS:n kaapeli kontissa on paikallaan,
farkussa ohut 2-napainen sininen liitin, lähetee
+navalta ja menee takanurkkaan kiepille,
mistä taitaa mennä -Navalle?
Tosin tuon irti oleminen aiheuttaa IBS vikakoodin,
eräässä 530DTA:ssa aktiiviohjaus meni vähän väliä vikatilaan
kun piuha oli irti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
E60 active steering ja DSC vika
Eli tällaiset viat syttyy mittaristoon.
Auton saa käyntiin ilman vikoja mutta kun lähtee liikkeelle ja vauhti nousee yli 10 km/h syttyy active steering fault ja jonkun matkaa jatkaa niin syttyy luistonestovika.
Kuitenkin ABS, vakkari, vilkut ja muut toimii normaalisti.
INPA:lla luettu vikakoodit kun pelkkä active steering vika on päällä
SIM/SGM:
93CC (60)
93CD (60)
DME/DDE:
4447 (64),
mitäköhän koodit on selkokielellä.
** Ja nyt on jatkuva vika päällä ja vikakoodi 614A, ei kuittaannu edes INPA:lla
** Tehostin pyörii, mutta ohjaus tuntuu hivenen raskaalta
Kun DSC-vika on myös päällä tulee lisää vikakoodeja
ASF:
613C (70)
613D (70)
613F (70)
DSC:
5F62 (E0)
5EC1 (A0)
Voisiko olla joku väylävika?
Comment
-
-
Eli ongelma näyttäisi olevan total steering angle sensor, joka antaa epätakkaa asentotietoa. Asento tulee 0,5 asteen tarkuudella, kun pitisi tulla kymmenysten tarkkuudella.
Anturilla ei ole varaosatietoja. Olisiko kenelläkään tietoa saako ko. anturia hankittua muuten
kuin koko ohjausvaihdetta hankkimalla (vajaan 3 keuron hintaan)
Comment
-
-
Originally posted by HaTa View PostEli tällaiset viat syttyy mittaristoon.
Auton saa käyntiin ilman vikoja mutta kun lähtee liikkeelle ja vauhti nousee yli 10 km/h syttyy active steering fault ja jonkun matkaa jatkaa niin syttyy luistonestovika.
Kuitenkin ABS, vakkari, vilkut ja muut toimii normaalisti.
INPA:lla luettu vikakoodit kun pelkkä active steering vika on päällä
SIM/SGM:
93CC (60)
93CD (60)
DME/DDE:
4447 (64),
mitäköhän koodit on selkokielellä.
** Ja nyt on jatkuva vika päällä ja vikakoodi 614A, ei kuittaannu edes INPA:lla
** Tehostin pyörii, mutta ohjaus tuntuu hivenen raskaalta
Kun DSC-vika on myös päällä tulee lisää vikakoodeja
ASF:
613C (70)
613D (70)
613F (70)
DSC:
5F62 (E0)
5EC1 (A0)
Voisiko olla joku väylävika?
Lue noi koodit ohjausyksiköiltä, niin saa vähän paremmin tietoa.
En tiedä mitä osaa haet mutta switch unit steering column http://realoem.com/bmw/photos/61316976395.jpg
Ja ehkä sen calibrointia voisi kokeilla ennen vaihtoa?Last edited by jake2710; 22-01-2014, 10:15.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostLue noi koodit ohjausyksiköiltä, niin saa vähän paremmin tietoa.
En tiedä mitä osaa haet mutta switch unit steering column http://realoem.com/bmw/photos/61316976395.jpg
Ja ehkä sen calibrointia voisi kokeilla ennen vaihtoa?
Kyllä on viat luettu ja uudelleenkalibrointi tehty BMW:llä (pori)
Ja osa jossa vika ilmeisesti on on ohjausvaihteen alimmassa kohdassa
päin moottorin kannatuspalkkia v-mäisessä paikassa...
Eikä tosiaan ole osaluetteloissa erikseen vaan tulee uuden raidetangon mukana
Comment
-
-
Tarkoitettiin että kun menet INPAlla kiinni itse ohjainyksikköön ja luet vikakoodit sieltä, saat ne selkokielisenä etkä pelkkinä numeerisina koodeina. Oletan että olet lukenut nuo functional jobin kautta.
Ja kyllähän tuota anturia saa erikseen. En nyt tiedä autosi mallia tai ikää joten älä ota suoraan osanumeroa tuosta mutta löytyy Vehicle electrical system => Switch alta.
Esim:
#2 siis. Maksaa suomessa marmorilla varmaan sen 500€ mutta saksasta tilaamalla saanee 350-400 väliin.
EDIT: Toki jos vilkun palautus toimii kokoajan normaalisti niin vika tuossa tuskin on vaan ehkäpä active steeringin anturissa mikä on ohjausvaihteessa. Sitäkin saa erikseen eikä ole kuin satkun.
Mutta lue ne koodit eka ohjainyksiköiltä niin saat selkoa hommaan.Last edited by Supa; 22-01-2014, 14:41.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by HaTa View PostTuo osa on Coil spring cartridge (kellojousi).
Kyllä on viat luettu ja uudelleenkalibrointi tehty BMW:llä (pori)
Ja osa jossa vika ilmeisesti on on ohjausvaihteen alimmassa kohdassa
päin moottorin kannatuspalkkia v-mäisessä paikassa...
Eikä tosiaan ole osaluetteloissa erikseen vaan tulee uuden raidetangon mukana
Juu ja auton VIN koodi niin tulee oikee osa.Last edited by jake2710; 22-01-2014, 14:40.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTarkoitettiin että kun menet INPAlla kiinni itse ohjainyksikköön ja luet vikakoodit sieltä, saat ne selkokielisenä etkä pelkkinä numeerisina koodeina. Oletan että olet lukenut nuo functional jobin kautta.
Ja kyllähän tuota anturia saa erikseen. En nyt tiedä autosi mallia tai ikää joten älä ota suoraan osanumeroa tuosta mutta löytyy Vehicle electrical system => Switch alta.
Esim:
#2 siis. Maksaa suomessa marmorilla varmaan sen 500€ mutta saksasta tilaamalla saanee 350-400 väliin.
EDIT: Toki jos vilkun palautus toimii kokoajan normaalisti niin vika tuossa tuskin on vaan ehkäpä active steeringin anturissa mikä on ohjausvaihteessa. Sitäkin saa erikseen eikä ole kuin satkun.
Mutta lue ne koodit eka ohjainyksiköiltä niin saat selkoa hommaan.
Kyllä nuo osaluettelot on selattu läpi, mutta tarkoitan
oheisen kuvan anturia, joka on osa raidetankoa (auton vin B758518)
Niin ja osa jonka saa ohjausvaihteeseen on sähkömoottorin asentoanturi.Last edited by HaTa; 29-07-2020, 07:39.
Comment
-
-
Jep, eli tilasin ruotsista käytetyn vastaavan ohjausvaihteen ja kolmen illan askartelulla tuli osa vaihdettua. (hinta n. 500 euroa postikuluineen).
Hydrauliikkanesteet sisään ja autolla pieni lenkki, niin kaikki aktiiviohjaus- ja ajonhallintaviat näyttäisivät hävinneen.
Ei taida vaatia edes mitään ohjelmointia, kun rattikin tuli kerrasta suoraan.
Auraukset täytyy vielä laittaa paremmalla ajalla kohdalleen.
Comment
-
-
Ohjaus täytyy kalibroida uusiksi, mutta vasta kulmien säädön jälkeen. Vanha kalibrointi ei enää pidä paikkaansa kun olet muuttanut raidetangon asetusta.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Lainataan topikkia. Parina päivänä putkeen tullut active steering faulttia, tarkemmin Driver's side steering anglesta. Korjaantui aamulla vain käyttämällä ratin ääriasennoissa, ei tarvinnut edes käynnistellä uusiksi.
Automatisches Front Steering:
- Fault: driver's steering wheel angle
- Code: 006140
Voisiko johtua likaisesta ohjauskulma-anturista (tjsp)? Eli korjaantuisiko mahdollisesti tällä:
http://www.m5board.com/vbulletin/e60...ix-worked.html
Mulla on tosin ratti hieman vinossa ja auto pyrkii koko ajan oikealle, on menossa ohjauksen kalibrointiin torstaina. Voisiko tällä olla yhteyttä? Entä onko tuo kalibrointi turhaa hommaa, jos tuo anturi on paskainen/sekaisin?F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
Comment