Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Vilkku ei palauta / Active steering fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mustanki
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 28
    • https://t.me/pump_upp

    #16
    Nostellaas vanha topikki, kun alkoi samat vaivat omassa kotterossa. Active steering faulty rävähti taas aamulla tauluun, mutta vilkku kyllä palauttaa. Yleensä vika häviää kun rattia kääntää laidasta laitaan, mutta nyt ei ainakaan heti auttanut. Voi tosin johtua kovasta pakaksestakin tällä kertaa. Mutta mitäs muita lääkkeitä tähän vaivaan löytyis, tarvitsisiko ratin asentoanturi uusimista?
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #17
      Tarkista että IBS:n kaapeli kontissa on paikallaan,
      farkussa ohut 2-napainen sininen liitin, lähetee
      +navalta ja menee takanurkkaan kiepille,
      mistä taitaa mennä -Navalle?

      Tosin tuon irti oleminen aiheuttaa IBS vikakoodin,
      eräässä 530DTA:ssa aktiiviohjaus meni vähän väliä vikatilaan
      kun piuha oli irti...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • HaTa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 109
        • Noormarkku

        #18
        E60 active steering ja DSC vika

        Eli tällaiset viat syttyy mittaristoon.
        Auton saa käyntiin ilman vikoja mutta kun lähtee liikkeelle ja vauhti nousee yli 10 km/h syttyy active steering fault ja jonkun matkaa jatkaa niin syttyy luistonestovika.
        Kuitenkin ABS, vakkari, vilkut ja muut toimii normaalisti.

        INPA:lla luettu vikakoodit kun pelkkä active steering vika on päällä
        SIM/SGM:
        93CC (60)
        93CD (60)
        DME/DDE:
        4447 (64),
        mitäköhän koodit on selkokielellä.

        ** Ja nyt on jatkuva vika päällä ja vikakoodi 614A, ei kuittaannu edes INPA:lla
        ** Tehostin pyörii, mutta ohjaus tuntuu hivenen raskaalta

        Kun DSC-vika on myös päällä tulee lisää vikakoodeja
        ASF:
        613C (70)
        613D (70)
        613F (70)
        DSC:
        5F62 (E0)
        5EC1 (A0)

        Voisiko olla joku väylävika?
        Last edited by HaTa; 15-01-2014, 12:50. Reason: ** lisätty uusi vikakoodi

        Comment

        • HaTa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 109
          • Noormarkku

          #19
          Eli ongelma näyttäisi olevan total steering angle sensor, joka antaa epätakkaa asentotietoa. Asento tulee 0,5 asteen tarkuudella, kun pitisi tulla kymmenysten tarkkuudella.
          Anturilla ei ole varaosatietoja. Olisiko kenelläkään tietoa saako ko. anturia hankittua muuten
          kuin koko ohjausvaihdetta hankkimalla (vajaan 3 keuron hintaan)

          Comment

          • HaTa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 109
            • Noormarkku

            #20
            Olisiko kellään tietoa onko tuo total angle sensori vaihdettavissa, jos sattuis löytymään vastaava purkuosa?

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #21
              Originally posted by HaTa View Post
              Eli tällaiset viat syttyy mittaristoon.
              Auton saa käyntiin ilman vikoja mutta kun lähtee liikkeelle ja vauhti nousee yli 10 km/h syttyy active steering fault ja jonkun matkaa jatkaa niin syttyy luistonestovika.
              Kuitenkin ABS, vakkari, vilkut ja muut toimii normaalisti.

              INPA:lla luettu vikakoodit kun pelkkä active steering vika on päällä
              SIM/SGM:
              93CC (60)
              93CD (60)
              DME/DDE:
              4447 (64),
              mitäköhän koodit on selkokielellä.

              ** Ja nyt on jatkuva vika päällä ja vikakoodi 614A, ei kuittaannu edes INPA:lla
              ** Tehostin pyörii, mutta ohjaus tuntuu hivenen raskaalta

              Kun DSC-vika on myös päällä tulee lisää vikakoodeja
              ASF:
              613C (70)
              613D (70)
              613F (70)
              DSC:
              5F62 (E0)
              5EC1 (A0)

              Voisiko olla joku väylävika?

              Lue noi koodit ohjausyksiköiltä, niin saa vähän paremmin tietoa.
              En tiedä mitä osaa haet mutta switch unit steering column http://realoem.com/bmw/photos/61316976395.jpg

              Ja ehkä sen calibrointia voisi kokeilla ennen vaihtoa?
              Last edited by jake2710; 22-01-2014, 10:15.

              Comment

              • HaTa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 109
                • Noormarkku

                #22
                Originally posted by jake2710 View Post
                Lue noi koodit ohjausyksiköiltä, niin saa vähän paremmin tietoa.
                En tiedä mitä osaa haet mutta switch unit steering column http://realoem.com/bmw/photos/61316976395.jpg

                Ja ehkä sen calibrointia voisi kokeilla ennen vaihtoa?
                Tuo osa on Coil spring cartridge (kellojousi).

                Kyllä on viat luettu ja uudelleenkalibrointi tehty BMW:llä (pori)

                Ja osa jossa vika ilmeisesti on on ohjausvaihteen alimmassa kohdassa
                päin moottorin kannatuspalkkia v-mäisessä paikassa...

                Eikä tosiaan ole osaluetteloissa erikseen vaan tulee uuden raidetangon mukana

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  Tarkoitettiin että kun menet INPAlla kiinni itse ohjainyksikköön ja luet vikakoodit sieltä, saat ne selkokielisenä etkä pelkkinä numeerisina koodeina. Oletan että olet lukenut nuo functional jobin kautta.
                  Ja kyllähän tuota anturia saa erikseen. En nyt tiedä autosi mallia tai ikää joten älä ota suoraan osanumeroa tuosta mutta löytyy Vehicle electrical system => Switch alta.

                  Esim:


                  #2 siis. Maksaa suomessa marmorilla varmaan sen 500€ mutta saksasta tilaamalla saanee 350-400 väliin.

                  EDIT: Toki jos vilkun palautus toimii kokoajan normaalisti niin vika tuossa tuskin on vaan ehkäpä active steeringin anturissa mikä on ohjausvaihteessa. Sitäkin saa erikseen eikä ole kuin satkun.
                  Mutta lue ne koodit eka ohjainyksiköiltä niin saat selkoa hommaan.
                  Last edited by Supa; 22-01-2014, 14:41.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    #24
                    Originally posted by HaTa View Post
                    Tuo osa on Coil spring cartridge (kellojousi).

                    Kyllä on viat luettu ja uudelleenkalibrointi tehty BMW:llä (pori)

                    Ja osa jossa vika ilmeisesti on on ohjausvaihteen alimmassa kohdassa
                    päin moottorin kannatuspalkkia v-mäisessä paikassa...

                    Eikä tosiaan ole osaluetteloissa erikseen vaan tulee uuden raidetangon mukana
                    Vitn Väärä linkki tuli esim. http://realoem.com/bmw/photos/61319115166.jpg

                    Juu ja auton VIN koodi niin tulee oikee osa.
                    Last edited by jake2710; 22-01-2014, 14:40.

                    Comment

                    • HaTa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 109
                      • Noormarkku

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tarkoitettiin että kun menet INPAlla kiinni itse ohjainyksikköön ja luet vikakoodit sieltä, saat ne selkokielisenä etkä pelkkinä numeerisina koodeina. Oletan että olet lukenut nuo functional jobin kautta.
                      Ja kyllähän tuota anturia saa erikseen. En nyt tiedä autosi mallia tai ikää joten älä ota suoraan osanumeroa tuosta mutta löytyy Vehicle electrical system => Switch alta.

                      Esim:


                      #2 siis. Maksaa suomessa marmorilla varmaan sen 500€ mutta saksasta tilaamalla saanee 350-400 väliin.

                      EDIT: Toki jos vilkun palautus toimii kokoajan normaalisti niin vika tuossa tuskin on vaan ehkäpä active steeringin anturissa mikä on ohjausvaihteessa. Sitäkin saa erikseen eikä ole kuin satkun.
                      Mutta lue ne koodit eka ohjainyksiköiltä niin saat selkoa hommaan.
                      Kaikki toimii paitsi aktiiviohjaus ja luistonesto sekoaa pienellä viiveellä.
                      Kyllä nuo osaluettelot on selattu läpi, mutta tarkoitan
                      oheisen kuvan anturia, joka on osa raidetankoa (auton vin B758518)

                      Niin ja osa jonka saa ohjausvaihteeseen on sähkömoottorin asentoanturi.
                      Last edited by HaTa; 29-07-2020, 07:39.

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1448

                        #26
                        Onko löytynyt vastauksia?

                        Comment

                        • HaTa
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 109
                          • Noormarkku

                          #27
                          Jep, eli tilasin ruotsista käytetyn vastaavan ohjausvaihteen ja kolmen illan askartelulla tuli osa vaihdettua. (hinta n. 500 euroa postikuluineen).

                          Hydrauliikkanesteet sisään ja autolla pieni lenkki, niin kaikki aktiiviohjaus- ja ajonhallintaviat näyttäisivät hävinneen.

                          Ei taida vaatia edes mitään ohjelmointia, kun rattikin tuli kerrasta suoraan.

                          Auraukset täytyy vielä laittaa paremmalla ajalla kohdalleen.

                          Comment

                          • T_oni
                            BTCF Member
                            • Nov 2008
                            • 5
                            • Laitila

                            #28
                            Nyt näyttäisi ilmenneen täällä samaa ongelmaa eli vaihdoin molemmat raidetangon ulommaiset nivelet ja lähdin nyt ajelemaan pyöränsuuntauksiin niin active steering faultti tauluun ja drive control system drive moderately...
                            Mikäs tällaisen mahtaa aiheuttaa?
                            #Bmw E61 535da M-Sport

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #29
                              Ohjaus täytyy kalibroida uusiksi, mutta vasta kulmien säädön jälkeen. Vanha kalibrointi ei enää pidä paikkaansa kun olet muuttanut raidetangon asetusta.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Benighted
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 281
                                • Klaukkala

                                #30
                                Lainataan topikkia. Parina päivänä putkeen tullut active steering faulttia, tarkemmin Driver's side steering anglesta. Korjaantui aamulla vain käyttämällä ratin ääriasennoissa, ei tarvinnut edes käynnistellä uusiksi.

                                Automatisches Front Steering:
                                - Fault: driver's steering wheel angle
                                - Code: 006140

                                Voisiko johtua likaisesta ohjauskulma-anturista (tjsp)? Eli korjaantuisiko mahdollisesti tällä:

                                http://www.m5board.com/vbulletin/e60...ix-worked.html

                                Mulla on tosin ratti hieman vinossa ja auto pyrkii koko ajan oikealle, on menossa ohjauksen kalibrointiin torstaina. Voisiko tällä olla yhteyttä? Entä onko tuo kalibrointi turhaa hommaa, jos tuo anturi on paskainen/sekaisin?
                                F11 530xdA M-Sport 2014
                                Ex. E39 530iA Touring 2001
                                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎