Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vikavalot villiintyivät (transmission fault, abs, dynamic drive jne...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samjokin1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 49

    E61 vikavalot villiintyivät (transmission fault, abs, dynamic drive jne...)

    Auto liikkuu vielä ja käy normaalisti, mutta vaihteet menevät päälle haparoiden. Joku sähkövika boksissa tms. varmaankin kyseessä. Aluksi tuli tuttu bling-ääni ja alkoi välkkymään i-drive. Sitten herjas transmissionia ja vähän väliä melkein kaikkea muutakin. Ohjaustehostin lakkas myös toimimasta.

    Huomenna olis tarkoitus viedä tutkittavaksi, jos sillä nyt pääsee nilkuttamaan kotiin. Oliskohan kellään mitään vinkkiä, mitä vois tsekata itse tänäiltana?
    Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

    ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T
  • Samjokin1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 49

    #2
    Joo, joku kosketushäikkä täytyy olla kyseessä. Sammutin äsken auton puoleksi tunniksi ja käynnistin uudelleen, niin ei herjaa enää mitään. Täytyy huomenna pyörähtää merkkiliikkeessä luettamassa vikakoodit...
    Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

    ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Lataa akkua yön yli
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Samjokin1
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 49

        #4
        Akku oli kunnossa ja samoin laturi pelas normaalisti. Vikakoodeja oli heitellyt, mutta mikään ei ollut jäänyt "päälle" eli ilmoitti ettei ole ajankohtainen tms. Ainakin datajohdon häiriötä herjas... Tänään vika ilmeni taas kerran, mutta sitten poistui itsestään, kuten aiemminkin. Kyllä siellä joku kosketushäiriö on jossain, kun vaan tietäis missä.

        Voiskohan tuollaisia vikoja tulla, jos on päässyt vettä valumaan jonnekin. Mistäs sitä yhtä tyyppivikaa pitikään metsästää? Jossain takakontissa oli joku paikka jonne vedet valuu, jos vedenpoistoaukot oli tukossa vai miten se menikään?
        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

        Comment

        • BMWSaloon
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 281

          #5
          täältä kyllä +1 tolle virtapulalle..

          Comment

          • jiipee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 130
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Samjokin1 View Post
            Akku oli kunnossa ja samoin laturi pelas normaalisti. Vikakoodeja oli heitellyt, mutta mikään ei ollut jäänyt "päälle" eli ilmoitti ettei ole ajankohtainen tms. Ainakin datajohdon häiriötä herjas... Tänään vika ilmeni taas kerran, mutta sitten poistui itsestään, kuten aiemminkin. Kyllä siellä joku kosketushäiriö on jossain, kun vaan tietäis missä.

            Voiskohan tuollaisia vikoja tulla, jos on päässyt vettä valumaan jonnekin. Mistäs sitä yhtä tyyppivikaa pitikään metsästää? Jossain takakontissa oli joku paikka jonne vedet valuu, jos vedenpoistoaukot oli tukossa vai miten se menikään?
            Onko panoraamakattoikkuna? Peräkonttiin saattaa siis valua vettä sinne varapyöräkoteloon, jossa on pohjalla kolme sähköboksia, näin siis jos on ne panoraaman vedenpoistoreiät tukossa. Omasta putsasin kesällä, ja olivat siis aivan tukossa.

            Mutta taitaa tässä olla kyseessä akku tai se älykäs virtakaapeli, tms. infoa löytyy haulla.

            Comment

            • r_vesa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 117
              • Finland

              #7
              Veikkaan myös akkuongelmaa, itsellä 5v vanha akku ja satunnaiset vikavalot ilmenevät vain talvella ja vain kun on pakkasta riittävästi. Nyt on akun lämmitin asennettu ja katsotaan muuttuuko tilanne viime talvesta.
              '11 M-Sport 528i
              '15 KTM 1190 R

              Comment

              • Samjokin1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 49

                #8
                Akku mittailtiin tänään kuormituksessa ja todettiin ihan toimivaksi. Kävin paikallisessa akkuliikkeessä (Akkuneliö) ja siellä tutkittiin akun kunto. Kaveri oli sitä mieltä, ettei kyse ole akkuongelmasta. Laturikin on todettu toimivaksi.

                Autossa on paikallaan alkuperäisakku, joten voisihan sen kuitenkin vaihtaa tuoreempaan. Ei ne kuitenkaan ikuisia ole. Meinasin laittaa Vartan Agm -akun, mitä mieltä noista?



                Tommosen Varta G14 -mallisen akun sais edulliseen 225 euron hintaan poistaa. On se kyllä kallis...mutta jospa se olis sitten hyväkin...

                Ja Powerline vastine (on myös agm) maksaisi 175 euroa. Jyväskylästä ei sitten löytynytkään Vartaa keneltäkään, mutta tuon Powerlinen saisi samantien... Tekisköhän tuolla mitään. Sama 24 kk takuu on tuossa kuin Vartassakin... Klik
                Last edited by Samjokin1; 30-11-2010, 13:45. Reason: lisäystä...
                Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  #9
                  Originally posted by Samjokin1 View Post
                  Akku mittailtiin tänään kuormituksessa ja todettiin ihan toimivaksi. Kävin paikallisessa akkuliikkeessä (Akkuneliö) ja siellä tutkittiin akun kunto. Kaveri oli sitä mieltä, ettei kyse ole akkuongelmasta. Laturikin on todettu toimivaksi.

                  Autossa on paikallaan alkuperäisakku, joten voisihan sen kuitenkin vaihtaa tuoreempaan. Ei ne kuitenkaan ikuisia ole. Meinasin laittaa Vartan Agm -akun, mitä mieltä noista?



                  Tommosen Varta G14 -mallisen akun sais edulliseen 225 euron hintaan poistaa. On se kyllä kallis...mutta jospa se olis sitten hyväkin...

                  Ja Powerline vastine (on myös agm) maksaisi 175 euroa. Jyväskylästä ei sitten löytynytkään Vartaa keneltäkään, mutta tuon Powerlinen saisi samantien... Tekisköhän tuolla mitään. Sama 24 kk takuu on tuossa kuin Vartassakin... Klik
                  Mitäs alkuperäinen akku maksaa?
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Samjokin1
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 49

                    #10
                    Merkkiliikkeessä sanottiin, että ilman muuta alkuperäinen akku (yllätys yllätys ). Pitääkö paikkansa, että jos muutetaan akkua yhtään alkuperäisestä poikkeavaksi, auto täytyy ohjelmoida uudelleen. Niin ainakin väitettiin merkkiliikkeessä. Auto ei kuulemma osaa muuten ladata akkua täyteen, jos ei ole koodattu oikein.
                    Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                    ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Kampiakselin hihnapyörän korkkaaminen aiheutti samat oireet, eli keskiosa lähti ulkokehästään irti. Se keskiö siis pyöri tyhjää sielä hihnapyörän kehän sisällä ja näin ollen laturi ja ohjaustehostin yms. oli poissa pelistä. Pari kertaa pätkäisi ensin mutta ulkokehä lähti vielä mukaan pyörimään, sitten hajos lopullisesti.

                      Tässä tuskin siitä kyse mutta oireet on kutakuinkin samat. Todennäköisempää on kuitenkin tuo finaalissa oleva akku.

                      Pitääkö käydessään normaalia poikkeavaa ääntä/haiseeko? Tuotakaan paljo muusta huomannut muutakuin tuli kumin käry konehuoneesta (kampiakselin pyörän keskiosa on kumia), siis noitten yllä mainittujen oireiden lisäksi.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Samjokin1
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 49

                        #12
                        Onko panoraamakattoikkuna? Peräkonttiin saattaa siis valua vettä sinne varapyöräkoteloon, jossa on pohjalla kolme sähköboksia, näin siis jos on ne panoraaman vedenpoistoreiät tukossa. Omasta putsasin kesällä, ja olivat siis aivan tukossa.
                        Panodraama tosiaan löytyy pirssistä. Virkistätkö vielä muistia ja kerrot, mistä löydän nuo vedenpoistoreiät :think
                        Kiitokset jo etukäteen.

                        Pitääkö käydessään normaalia poikkeavaa ääntä/haiseeko? Tuotakaan paljo muusta huomannut muutakuin tuli kumin käry konehuoneesta (kampiakselin pyörän keskiosa on kumia), siis noitten yllä mainittujen oireiden lisäksi.
                        En ole normaalista poikkeavaa hajua nyt huomannut ja käynti on ihan nättiä. Toivottavasti ei ole tuo kyseessä...
                        Last edited by Samjokin1; 30-11-2010, 17:12.
                        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                        Comment

                        • Janne S
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 437
                          • Keminmaa

                          #13
                          Tää kuullostaa perin tutulta, älä turhaa lähe ostaan uutta akkua, ei se sillä korjaannu. Itsehän painin saman ongelman kans viime talven ja osan tätäkin syksyä/talvea, nyt vikalähteeksi ois mahdollisesti paikannettu jännitteensäätäjä, joka jostain syystä päästää jännitteen satunnaisesti pomppaamaan turhan korkealle. Ite tutkin viimeisimmän meltdaunin jälkeen vikakoodeja ja volttiarvoja INPAlla, monessa purkissa oli reilusi ylijännitettä, jonka johdosta vermeitä putoilee pois pelistä, ettei paikat säry. Tää ei jätä pysyvää vikaa päälle, joten vikakoodien nollauksen jälkeen kaikki näyttää toimivan 100%. Suosittelisinkin että otat yhteyttä paikkakuntas foorumilaiseen, jolla on sopivat vermeet, millä pääsee tutkimaan autos vikakoodeja ennen nollausta, turhaa viet lasipalatsiin sitä ihmeteltäväks. http://www.btcf.fi/forum/showthread....138709&page=18
                          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                          Comment

                          • Samjokin1
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 49

                            #14
                            No niin, se teki sen taas. Pakkasta n. 20 astetta ja käynnistyi kyllä ihan normaalisti, mutta parin kilometrin ajelun jälkeen bling-ääni. Taas syttyi kaikki mahdolliset vikavalot ja ohjaustehostin hävis pelistä ym. tuttua huttua. Ajattelin sitten pysähtyä, sammuttaa auton ja käynnistää hetken päästä uudelleen, kun se on aiemminkin poistanut ongelman. No tällä kertaa kävikin sitten niin, että oltiin keskellä korpea ja auto ei suostunutkaan starttaamaan enää... . Onneksi saatiin apuvirtaa ja auto käyntiin.

                            Ajeltiin sitten vikavalojen kera parikymmentä kilometriä auto ihan lämpimäksi ja kokeilin piruuttain taas sammuttaa & käynnistää autoa. Se lähtikin ihan normaalisti käyntiin ja vikavalot hävisivät . Ajattelin hommata ensi viikolla uuden kunnollisen agm-akun ihan merkkiliikkeestä ja kokeilla mitä tapahtuu sillä. Ei se kuitenkaan ihan hukkaan mene, kun tuossa on tosiaan alkuperäinen akku paikallaan. Ihan tuntuis siltä, että tuo Saksan-akku ei kylmänä ota virtaa jostain syystä oikein vastaan vai mikähän tuossa mättää... No kokeillaan ensin uudella akulla ja jos se ei toimi, niin sitten vaihtamaan jotain muuta...
                            Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                            ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Joo, jos akun kapasiteetti muuttuu niin ohjelmoitava uuden akun koko, pelkkä vaihtaminenkin on autolle kerrotta piuhan päässä. Mistä päin olet?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎