Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 jarrut vinkuu pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tontze
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 101
    • Tampere

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eihän sinne tappeihin ole mikään pakko mitään laittaa. BMW käskee jättämään ne tapit voitelematta, mutta niihin metalli-metalli kosketuksiin ohjeistaa laittamaan ate plastilubea. Metalli-metalli väleihin voi laittaa esim. Permatex Ceramic Extreme (itsellä ainakin toiminut hyvin), tuota ei sitten sinne tapeille. Sinne tappeihin voi laittaa vaikka jotain silikoonipohjaista rasvaa, jos haluaa.
    Kiitokset, pitää hakea tuota.

    Olikohan tällä foorumilla kun neuvottiin jarrusylintereitä liikuttelemaan palojen vaihdon yhteydessä, on kuulemma taipumusta jäykillä sylintereillä aiheuttaa vinkunaa. Tämä pitää testata samalla kun vaihdan taakse palat..
    BMW E60 520ia 2009
    BMW R1200GS 2009

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by tontze View Post
      Kiitokset, pitää hakea tuota.

      Olikohan tällä foorumilla kun neuvottiin jarrusylintereitä liikuttelemaan palojen vaihdon yhteydessä, on kuulemma taipumusta jäykillä sylintereillä aiheuttaa vinkunaa. Tämä pitää testata samalla kun vaihdan taakse palat..
      Ehdottomasti aina kannattaa varmistaa se mäntien liikkuvuus. Jos jumittelee, niin ongelmia on luvassa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • slomon
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 97
        • espoo

        #18
        Pari kuukautta sitten vaihdettiin taakse brembon levyt ja palat.
        Jarrut alkoi ulisemaan kun kelit viilentyi. Ulina paheni ja ei muuta ku jarrut auki. Palat oli ihan lasittuneet, hiottiin karkeaksi ja 50km ajon jälkeen sama ulina.

        No nyt vaihdettiin uudet brembon palat ja nämä alkoi ulisemaan saman tien.
        Onko noissa bremboissakin laatu ihan kuraa nykyisin. Voisiko johtua itse levyistä tuo ulina?

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 932
          • Turku

          #19
          Originally posted by slomon View Post
          Pari kuukautta sitten vaihdettiin taakse brembon levyt ja palat.
          Jarrut alkoi ulisemaan kun kelit viilentyi. Ulina paheni ja ei muuta ku jarrut auki. Palat oli ihan lasittuneet, hiottiin karkeaksi ja 50km ajon jälkeen sama ulina.

          No nyt vaihdettiin uudet brembon palat ja nämä alkoi ulisemaan saman tien.
          Onko noissa bremboissakin laatu ihan kuraa nykyisin. Voisiko johtua itse levyistä tuo ulina?

          Itsellä ei oo Brembon paloilla ollu minkäänlaisia kitinöitä tai vinkumista.

          Onko jarrurempan yhteydessä liukutapit putsattu ja voideltu? Varmistettu että kelkka myös liikkuu. Mäntään laitettu rasvaa/ öljyä?

          Ainoa mistä tuo voi johtua on jumittavat jarrut. Ei ne itsestään ala lasittumaan.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • slomon
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 97
            • espoo

            #20
            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Itsellä ei oo Brembon paloilla ollu minkäänlaisia kitinöitä tai vinkumista.

            Onko jarrurempan yhteydessä liukutapit putsattu ja voideltu? Varmistettu että kelkka myös liikkuu. Mäntään laitettu rasvaa/ öljyä?

            Ainoa mistä tuo voi johtua on jumittavat jarrut. Ei ne itsestään ala lasittumaan.
            Itseasiassa liukutapit uusittiin ja kuparitahnaa laitettiin.
            Kelkat liikkuu ja männätkin toimii, joten sehän tässä ihmetyttääkin että mitähän v***ua

            Ennen levyjen ja palojen vaihtoa ei ollut mitään vinkumisia

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #21
              Onko sinulla ne ohuet "värinäpellit" palojen ja mäntien välissä?

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #22
                Originally posted by slomon View Post
                Itseasiassa liukutapit uusittiin ja kuparitahnaa laitettiin.
                Kupari tahnaa laitettiin TARKALLEENOTTAEN mihin??
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 932
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Onko sinulla ne ohuet "värinäpellit" palojen ja mäntien välissä?
                  Otitko myös nämä pellit irti ja putsasit kunnolla?
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #24
                    Made in king kong
                    Last edited by BMW525Xda; 23-01-2022, 23:04.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3579
                      • Raisio

                      #25
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Made in king kong
                      Luonnollisesti kun vanhempia Microja tehtiin Indiassa.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2225
                        • Vantaa

                        #26
                        Liukutappeihin ei saa laittaa mitään. Kerää äkkiä paskaa itseensä ja sen jälkeen jumissa. Vinkuu nuo brembot minullakin, pitäisi ottaa irti ja laittaa jarrurasvaa palojen selkäpuolelle. Näissä ei kitininän vaimennuslevyjä edes ollut.

                        Lasittuminen johtuu jarrujen laahauksesta tai liian kevyestä käytöstä.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Voi niissä paloissa tai levyissä olla myös vikaa, on näitäkin nähty. Yhdet e60 brembo levyt ja palat käynyt vaihtamassa just vinkunan takia. Ihan nöyrästi ne motonetissä ne vaihtoivat.

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 932
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Liukutappeihin ei saa laittaa mitään. Kerää äkkiä paskaa itseensä ja sen jälkeen jumissa. Vinkuu nuo brembot minullakin, pitäisi ottaa irti ja laittaa jarrurasvaa palojen selkäpuolelle. Näissä ei kitininän vaimennuslevyjä edes ollut.

                            Lasittuminen johtuu jarrujen laahauksesta tai liian kevyestä käytöstä.

                            Liukutapit pitää ehdottomasti voidella niihin tarkoitetulla rasvalla. Ei niihin paskaa tuu jos haitarikumit on ehjät.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2225
                              • Vantaa

                              #29
                              Joo tosiaan tässä puhuttiin takajarruista, niiden lukuihin rasvaa toki pitää laittaa.

                              Etusatuloiden tappeihin ei.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2150
                                • L a h t i

                                #30
                                Originally posted by _Bäri_ View Post
                                Liukutapit pitää ehdottomasti voidella niihin tarkoitetulla rasvalla. Ei niihin paskaa tuu jos haitarikumit on ehjät.
                                Jep juuri näi.. Niitä pitäs aina puhistaa ja rasvaa ku satula irti..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎