No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
Jos edellinen omistaja on tehnyt autoon ns. "tii-tikku" modin, eli läppä on pöngätty auki mekaanisesti. Toinen vaihtoehto on kytkeä läpänohjaus irti. 330i:ssä se on peräkontissa vasemmalla puolella olevan suojan takana tai niin muistelen E90postilla olleen.. Tosin, muistaakseni yksi päivä edellä meni 335 ja läppä oli kaupunkiajossa kokoajan melkein kiinni. Vähän rivakammin lähtiessä näkyi toinenkin putki aukeavan, joten pienillä kierroksilla sen pitäisi pysyä kiinni. Dieselistä en tiedä, mutta luulisi sen siinäkin toimivan samalla tavalla.
No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
Auto sammutettuna => läppä auki
alle 2000 rpm ? => läppä kiinni
yli 2000 rpm ? => läppä auki
Tarkkaa kierroslukua en tiedä muttä noin se jotenkin toimii minulla ainakin
Auto sammutettuna => läppä auki
alle 2000 rpm ? => läppä kiinni
yli 2000 rpm ? => läppä auki
Tarkkaa kierroslukua en tiedä muttä noin se jotenkin toimii minulla ainakin
kiitos jälleen kerran, pitääpä perehtyä tuon sielun elämään.
toi läppähän on sitten kiinni vielä 150km matkavauhdissa..
When activated by the DDE control unit, the exhaust flap closes an exhaust tailpipe.
The DDE activates a pressure transducer that closes the exhaust flap by means of partial vacuum.
Function
Depending on the operating condition, the exhaust flap is closed in order to improve the acoustic pattern.
The exhaust flap is closed under the following conditions:
when the particulate filter regeneration is not active:
at 1100 rpm < speed < 2200 rpm and injection rate < 30 mg
when the particulate filter regeneration is active:
at speed < 2200 rpm, independent of injection rate at 2200 rpm < speed < 2400 rpm and injection rate < 40 mg at 2400 rpm < speed < 2600 rpm and injection rate < 30 mg at 2600 rpm < speed < 2750 rpm and injection rate < 25 mg
Comment