Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d läppä pakoputkessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    535d läppä pakoputkessa

    Mikäs merkitys tuolla läpällä on ,näyttää olevan auki koko ajan.
    Pakoäänet tässä autossa isommat kuin edellisessä E61 530d:ssä..
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Originally posted by veku View Post
    Mikäs merkitys tuolla läpällä on ,näyttää olevan auki koko ajan.
    Pakoäänet tässä autossa isommat kuin edellisessä E61 530d:ssä..
    Pienentää pakoääniä pienillä kierroksilla.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6326
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Jolli View Post
      Pienentää pakoääniä pienillä kierroksilla.
      No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
      Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • TuomoA
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 538
        • Krs

        #4
        Originally posted by veku View Post
        No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
        Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
        Jos edellinen omistaja on tehnyt autoon ns. "tii-tikku" modin, eli läppä on pöngätty auki mekaanisesti. Toinen vaihtoehto on kytkeä läpänohjaus irti. 330i:ssä se on peräkontissa vasemmalla puolella olevan suojan takana tai niin muistelen E90postilla olleen.. Tosin, muistaakseni yksi päivä edellä meni 335 ja läppä oli kaupunkiajossa kokoajan melkein kiinni. Vähän rivakammin lähtiessä näkyi toinenkin putki aukeavan, joten pienillä kierroksilla sen pitäisi pysyä kiinni. Dieselistä en tiedä, mutta luulisi sen siinäkin toimivan samalla tavalla.
        G26 420iA Msport SanremoGreen
        F22 220iA Msport EstorilBlau
        F20 118i MsportValenciaOrange
        E82 118dA TitanSilber

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5438
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by veku View Post
          No tässä on just pakoääniä pienillä kierroksilla:think
          Missä asennossa läppä on sammuksissa ja käynnissä tms,eli milloin ja millä kierrosluvulla läppä kääntyilee ?
          Auto sammutettuna => läppä auki
          alle 2000 rpm ? => läppä kiinni
          yli 2000 rpm ? => läppä auki
          Tarkkaa kierroslukua en tiedä muttä noin se jotenkin toimii minulla ainakin
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6326
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by kt0510 View Post
            Auto sammutettuna => läppä auki
            alle 2000 rpm ? => läppä kiinni
            yli 2000 rpm ? => läppä auki
            Tarkkaa kierroslukua en tiedä muttä noin se jotenkin toimii minulla ainakin
            kiitos jälleen kerran, pitääpä perehtyä tuon sielun elämään.
            toi läppähän on sitten kiinni vielä 150km matkavauhdissa..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5438
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by veku View Post
              kiitos jälleen kerran, pitääpä perehtyä tuon sielun elämään.
              toi läppähän on sitten kiinni vielä 150km matkavauhdissa..
              Kyllä motarinopeudella läppä tuntuu olevan kiinni, koska vain vasemmanpuoleiseen putkeen palaa lika kiinni...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Jarkka
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 70
                • Pks

                #8
                Exhaust flap DDE 6

                When activated by the DDE control unit, the exhaust flap closes an exhaust tailpipe.
                The DDE activates a pressure transducer that closes the exhaust flap by means of partial vacuum.

                Function

                Depending on the operating condition, the exhaust flap is closed in order to improve the acoustic pattern.


                The exhaust flap is closed under the following conditions:
                • when the particulate filter regeneration is not active:
                  at 1100 rpm < speed < 2200 rpm and injection rate < 30 mg
                • when the particulate filter regeneration is active:
                  at speed < 2200 rpm, independent of injection rate at 2200 rpm < speed < 2400 rpm and injection rate < 40 mg at 2400 rpm < speed < 2600 rpm and injection rate < 30 mg at 2600 rpm < speed < 2750 rpm and injection rate < 25 mg
                F15 X5 50i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎