Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jäätyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jlaxx
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 5
    • Espoo

    e60 jäätyi

    Heippa,

    Eilen illalla pihaan ajamani E60 530d -04 ei sitten enää käynnistytkään jouluaattoaamuna kun piti käydä tekemässä viime hetken jouluostokset :-).

    Hehku toimii, startti pyörii, ja kone koittaa käynnistyä, mutta ihan kuin polttoaineensyötössä olisi jotain hämminkiä. Kesälaatuista ei kuitenkaan tankissa ole ollut enää aikoihin. Akku alkaa kyllä jo tyhjetä, tosin kaapeleilla saan varavirtaa naapurilta.

    Olisiko jotain poppakonsteja mitä about kotikonstein tai mahdollisesti auki olevalta ABC:ltä voisi tähän kokeilla ?

    Muuten, ihmeen huonosti toi ottaa virtaa vastaan sen konepellin alla olevan nipan kautta. Mutta mikä tahansa vinkki otetaan kiitollisuudella vastaan, olen aika uupelo näissä asioissa. (Ja jos saan auton käyntiin niin pakko se on käydä ensi viikolla vaihtamassa, ei tällä osaamisella voi enää ajaa kohta 7 vuotiaalla autolla - näköjään).
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Siirtopumppu:think, mutta ensi piuhaan kiinni, niin saisi tiedon varmuudella.

    Siirtopumppu voi ehkä lähteä vielä käyntiin esim. koputtamalla sitä.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #3
      Originally posted by jlaxx View Post
      Heippa,

      Eilen illalla pihaan ajamani E60 530d -04 ei sitten enää käynnistytkään jouluaattoaamuna kun piti käydä tekemässä viime hetken jouluostokset :-).

      Hehku toimii, startti pyörii, ja kone koittaa käynnistyä, mutta ihan kuin polttoaineensyötössä olisi jotain hämminkiä. Kesälaatuista ei kuitenkaan tankissa ole ollut enää aikoihin. Akku alkaa kyllä jo tyhjetä, tosin kaapeleilla saan varavirtaa naapurilta.

      Olisiko jotain poppakonsteja mitä about kotikonstein tai mahdollisesti auki olevalta ABC:ltä voisi tähän kokeilla ?

      Muuten, ihmeen huonosti toi ottaa virtaa vastaan sen konepellin alla olevan nipan kautta. Mutta mikä tahansa vinkki otetaan kiitollisuudella vastaan, olen aika uupelo näissä asioissa. (Ja jos saan auton käyntiin niin pakko se on käydä ensi viikolla vaihtamassa, ei tällä osaamisella voi enää ajaa kohta 7 vuotiaalla autolla - näköjään).
      Akkua ei kannata ladata konehuoneen kautta, siellä kun on mm IBS silloin välissä. Samoin miinukselle on huonosti paikkoja, alkaa olla alumiinia niin paljon. Suoraan akunnapoihin vaan lataus.
      Hehkujen merkkivalo voi kyllä vilkahtaa ruudussa vaikka olis pimeänä x määrä hehkutulppia. Lupaako se edes vai rallatteleeko vaan menemään?
      Niinkun Iku jo sanoikin niin piuhan päähän se ois hyvä saada niin saattaa nähdä mikä mättää.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by viktor View Post
        Akkua ei kannata ladata konehuoneen kautta, siellä kun on mm IBS silloin välissä. Samoin miinukselle on huonosti paikkoja, alkaa olla alumiinia niin paljon. Suoraan akunnapoihin vaan lataus.
        mitäs paskaa tämä on? alumiini johtaa sähköä paremmin kuin rauta ja akkukaapelissa olevalla ~0,1Ω vastuksella ei ole latauksenkannalta mitään merkitystä. toinen asia, joku tässä taannoin mainitsi IBS:n sekoavan jos akkua lataa IBS:n ohi eli suoraan akunnavoista
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Voihan tietty olla jäässäkin. Sieltä ABC:lta voit hakea jäänestoa tankkiin.
          Eilen jäätyi yks 530d kans täälläpäin. Oli ilmeisesti starttauttanut ja vedot kadoksissa. Pohjan alla suodattimen kun vaihtoi niin auttoi vaivaan.
          Tosin pakkastakin oli 29 astetta.

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            #6
            Ja mäkun luulin että beeämwee on laatu auto. Vittu oikeesti mitä paskoja.
            Tuntuu täälläkin porukalla hajoavan vehkeet ihan käsiin. Ite saa pelkoperseessä mennä starttaamaan autoa tonnekun ei tiedä mikä siitäkin kilkkaa. Vai pitääks toi paska viiä lämpimää tallii talveks ja ostaa mopo..

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Originally posted by -challenger- View Post
              Ja mäkun luulin että beeämwee on laatu auto. Vittu oikeesti mitä paskoja.
              Tuntuu täälläkin porukalla hajoavan vehkeet ihan käsiin. Ite saa pelkoperseessä mennä starttaamaan autoa tonnekun ei tiedä mikä siitäkin kilkkaa. Vai pitääks toi paska viiä lämpimää tallii talveks ja ostaa mopo..

              Kuka käski ostaa dieselin
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                On paskoja, mutta kun ei viitsis toisen automerkin tyyppi vikoja alkaa opiskeleen. ....Kaikille teille BMW...

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  mitäs paskaa tämä on? alumiini johtaa sähköä paremmin kuin rauta ja akkukaapelissa olevalla ~0,1Ω vastuksella ei ole latauksenkannalta mitään merkitystä. toinen asia, joku tässä taannoin mainitsi IBS:n sekoavan jos akkua lataa IBS:n ohi eli suoraan akunnavoista
                  Merkkiliikkeen kanta oli ladata suoraan akkuun. Näin tein myös itse viime talvena kun tuli tapeltua ton IBS:n kanssa eikä se siitä ainakaan enempää sekoillut. Kumman paljon ongelmia se vastus siellä saa kuitenkin aikaan, latauksen osalta on varmaan noin kun sanot =)
                  Alumiinin kanssa joo kävi aivopieru. Kyllä sinne konehuoneeseen laturin kiinni saa kivasti.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by viktor View Post
                    Merkkiliikkeen kanta oli ladata suoraan akkuun. Näin tein myös itse viime talvena kun tuli tapeltua ton IBS:n kanssa eikä se siitä ainakaan enempää sekoillut.
                    Tunnetusti merkkiliikkeen kanta voi monissa asioissa olla väärä ja vaihdella eri merkkiliikkeissä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • jlaxx
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 5
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Siirtopumppu:think, mutta ensi piuhaan kiinni, niin saisi tiedon varmuudella.

                      Siirtopumppu voi ehkä lähteä vielä käyntiin esim. koputtamalla sitä.
                      Kiitos ! Laitettiin aamulla kaapelit kiinni naapurin autoon ja naputtelin vasaralla siirtopumppua hellästi -> auto käynnistyi kuin palmun alta. Tosin eihän täällä Espoossa ole enää pakkastakaan kuin -9C verrattuna eiliseen -23C.

                      Ilmeisesti tässä nyt kannattaisi vaihtaa tuo pumppu + asianmukaiset osat. Pystytäänkö tämä tekemään muuallakin kuin valohoitolassa ? Toivottavasti.

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #12
                        Erilaisia "merkkiliikkeen kantoja" löytyy tässäkin maassa jokunen sata kappaletta... eli ei siitä sen enempää...

                        Mutta akkua ladataan aina vain ja ainoastaan moottoritilan virtaliitäntä pistokkeiden kautta, jotta ibs anturi pysyy ajantasalla.
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by Spetke View Post
                          Erilaisia "merkkiliikkeen kantoja" löytyy tässäkin maassa jokunen sata kappaletta... eli ei siitä sen enempää...

                          Mutta akkua ladataan aina vain ja ainoastaan moottoritilan virtaliitäntä pistokkeiden kautta, jotta ibs anturi pysyy ajantasalla.
                          Hyvä tietää
                          Tosin pohjaako tämä nyt jonkun toisen merkkiliikkeen kantaan, vaiko tehtaan virallisiin manuaaleihin?

                          Ei paljon taida kannattaa kyllä bemarin organisaatioon luottaa, mitä juttuja lukee ja kuulee
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            #14
                            Originally posted by viktor View Post
                            Hyvä tietää
                            Tosin pohjaako tämä nyt jonkun toisen merkkiliikkeen kantaan, vaiko tehtaan virallisiin manuaaleihin?

                            Ei paljon taida kannattaa kyllä bemarin organisaatioon luottaa, mitä juttuja lukee ja kuulee
                            Sen enempää perustelematta, voit luottaa em. tietoon täysin
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by viktor View Post
                              Ei paljon taida kannattaa kyllä bemarin organisaatioon luottaa, mitä juttuja lukee ja kuulee
                              No monessa paikassa korjaillaan pääasiassa muita merkkejä ja bemareiden kanssa vedetään sitten mutulla. Näin se muissakin toimii. Katsos kun ei jakseta lukea niitä tehtaan ohjeita
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎