Olisiko veikkauksia mikä vikana, kun turbo ujeltaa korvia raastavasti, kun turbo hieman ahtaa. Rankemmin kenkiessä ujellus lakkaa, mutta aina turbon hidastuessa ujeltaa, kuten hälytysajoneuvo. Vika alkoi 30 asteen pakkasilla, mutta ei ole sen jälkeen hävinnyt. Toivottavasti ei olisi hajonnut huonon voitelun takia. Voiko tämä olla mahdollisesti alipaineletkun rikkoutumisen aiheuttamaa? Auto siis 535d vm. 2006.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turbo ujeltaa E61 535d
Collapse
X
-
Jos sattuu että pikkuturbossa on vikaa niin ota yhteyttä MrBubbles:iin. Hänellä oli ainakin joku aika sitten tomonen 535d:n oem pikkuahdin hyllyssä, jos siis ei oo ehtinyt käyttää sitä muihin juttuihin.
Comment
-
-
Originally posted by jinder View PostTässä olisi pari videolinkkiä ongelmasta. Saisiko joltain tarkkakorvaiselta arvauksia, että onko miten varmasti pikkuturbossa vika? Ei kehtais turhaan vaihtaa uutta turboa.
http://www.youtube.com/watch?v=fjDqrrne8sU
1. hihnan kiristyspyörä
2. pikku turbo
3. imuvuoto/turbon jälkeen vuoto
Itsellä on pikkuturbo viheltänyt 1500 rpm:n kohdalla jo viimeiset 70 th km. Ääni ei ole lisääntynyt, koventunut tai muuten muuttunut mihinkään. Tosin nuo ääninäytteet ei ole vihellystä vaan kovaa ulinaa...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by jinder View PostVika oli isomman turbon siivekkeissä, josta jäät menneet läpi. Nyt uudet turbot kiinni koneessa ja vika korjattu. Kiitos kaikille vastanneille ja muistetaan se turbojen jälkikäyttö kovilla pakkasillakin.
Hyvä että selvisi ja tuli kuntoon !
Comment
-
-
Originally posted by jinder View PostNyt uudet turbot kiinni koneessa ja vika korjattu.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by jinder View PostVika oli isomman turbon siivekkeissä, josta jäät menneet läpi. Nyt uudet turbot kiinni koneessa ja vika korjattu. Kiitos kaikille vastanneille ja muistetaan se turbojen jälkikäyttö kovilla pakkasillakin.
Ei toki ihan noin voimakas, mutta muuten täsmälleen samanlainen.
Auto kyllä vetää ihan normaalisti.
Mistä ne jäät oli oikein peräisin?
Voiko jäänmuodostumista mitenkään estää?
Uskaltaakohan tuolla nyt sitten edes ajella vai räjähtääkö koko ropelli silmille?
Vielä en ole ehtinyt turbon kuntoa tutkailla yhtään, eli välyksiä tms voi vain arvailla, autolla ajettu 175tkm.
Viikko sitten hehkuja vaihtaessani huomasin coolerilta tulevan putken olevan hiukan kostea öljystä mutta se lienee normaalia huohottimesta tullutta öljyhuurua?Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Jossain VAG-konsernin vehkeissä jäätä on muodostunut huohotinputkiin/venttiileihin josta sitä on sit kulkeutunut imuputkeen ja sitä kautta ahtimeen tuhoisin seurauksin. Tiedä sitten onko tässä tapauksessa saman kaavan mukaan tapahtunut? Huohotin ei näissä M57 pohjaisissa koneissa ole kovin tukkoinen ja lisäksi aika suojaisassa paikassa, ainakin 530d:ssä. En oo kovin perehtynyt miten putkitukset kulkee tässä 535d:ssä...
Ahtoputkstoissa on aina vähän öljyä. Huohottimen kauttaa saattaa tulla vähä ja ahdinkin yleensä falskaa pitkän päälle jonkin verran.
Comment
-
-
VAG-vehkeissä ilmeisesti välijäähdytin täyttyy ryönästä ja jäätyy. Enkä ihmettele kun katsoo esim Golfin putkiston/välijäähdyttimen muotoilua ja sijoittelua. BMW:n dieseleissa välijäähdytin on pitkittäin vaakasuunnassa (matala) jolloin yhteet on voitu sijoittaa alanurkkiin ja välijäähdyttimeen ei pääse juuri kertymään mitään kun sitä kuitenkin huuhdellaan keskimäärin 60 litran sekuntivauhdilla ahtoilman puolesta. Öljyä sinne toki kertyy kun se tarttuu kylmiin seinämiin mutta sitä voi pitää normaalina.
535d huohotin on vastaava kuten muissakin M57-sarjan koneissa. Sillä erotuksella että ilmanputsarikotelon rakennetta ei käytetä kanavana vaan sen kohdalla on oma metalliputki joka päättyy paksuun kumiletkumutkaan kuten muissakin.
Yhteen 535d.hen tuli vaihdettua huohotin vortexista vortexiin ja öljynkulutus tippui. Vika saattoi olla muuallakin mutta jäi mysteeriksi mikä huohottimessa voisi olla ollut vialla. Siinä kun ei ole muita liikkuvia osia kuin kalvo, joka sekin oli ehjä.
Yhtään M57-konetta en ole vielä nähnyt jossa huohotin/putki olisi ollut siinä kunnossa että jäätyminen olisi aiheuttanut ongelmaa mutta kai sekin oikein täydellisissä olosuhteissa yhdistettynä lyhyisiin ja "kylmiin" pätkäajoihin voisi periaatteessa olla mahdollista.. Tosin se huohottimen lämmitys tuskin asiaa korjaisi koska tällöin jäätyisi se vaakatason metalliputki ensin tukkoon johon ei lämmitystä ole olemassa. Sen putken tukkeutuessa öljy sitten pakenisi turbo(je)n akselitivisteen kautta pako- ja imupuolelle.---
Comment
-
-
Imupuolen siivethän sieltä oli rikki, juuri samalla tavalla kuin ketjun aloittajan kuvassa.
Toivottavasti kestää vielä muutaman päivän.
Edelleen mietityttää että mitä sieltä on mennyt läpi.
Jos se on ollu jäätä niin eihän tuolla uskalla enää pakkasella ajaa koska mikäänhän ei takaa etteikö noin kävisi uudestaan.
Pytyykö turbon vaihtamaan yläkautta vai pitääkö koko kone nostaa pois?
Onkohan siivenpalat jääny cooleriin?
Jos on niin pitääkö sekin irroittaa vai annanko vain palojen olla siellä?Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
Comment