Onko jollain kokemusta, että toi farkkujen kompuralla pelaava takapäänjousitus olis ottanut ja menny jäähän? Ja jos on, niin ne ilmaputketko siellä kondensiovetestä jäähän vetää vai mikä? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tasonsäätö jäässä?
Collapse
X
-
Originally posted by LeMansBlau View PostNo juu, eli oireina jäykkä (niinku olis jousimadallettu) perä, sekä vähän matalammalla kun normaalisti toi m-alusta. Ei vikailmoja. Uudehko kompura.
oisko tasonsäädön anturit jäässä tms ,nehän on takatukivarsissaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostSitten vois olla ne venttiilit jumissa, ei olisi ensimmäinen kerta.
Originally posted by veku View PostOmpa hassua, tuntus että herjaa tasosta jos auto ei ole ns vatupassissa.
oisko tasonsäädön anturit jäässä tms ,nehän on takatukivarsissa
.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View Postmutta ei kai toi tunnista tota "vatupassisuutta", eli etu- ja takapään suhdetta? Tunnistaako edes takapään vas. oik. välistä suhdetta? No ainakin korkeus pitäis tunnistaa. Olen muistaakseni lukenut, että vuototapauksissa tunnistaa jos ei saavuteta haluttuja arvoja. Mutta onko tämäkin tunnistus paineen mukaan, eikä korkeuden? Eli sillonhan se ei tunnistais tukosta tai jumitusta venttiileissä, vaan lopettais vaan "ahtamisen", kun pyydetty paine on saavutettu
Aja autosi lämpöiseen vähäksi aikaa, siinähän se selviää onko se jäässä.. On tuonkin mahdollista jäätyä (=kerätä kosteutta) mutta mahdollisuus on vähän pienempi kuin E39-systeemissä.---
Comment
-
-
Voiskohan kyseessä olla samanlainen ongelma, mikä mulla oli kesällä...
Rahu muistaakseni nollasi kaikki asetukset ja sen jälkeen määriteltiin perän taso taas mieluisalle korkeudelle.
Originally posted by K70Oli mennyt tasonsäätö johonkin omituiseen "energy save"-modeen, niin oli säkit tyhjänä ja vaimennukset tiessään.
Oli aika pomppunen Kainuun reissu, kun kaikki montut joko pomputti autoa, tai sitten tiputti takahampaista paikat.
Oli käytännössä madallettu siis pohjaan asti
Nyt taas toimii ja näyttääkin pikkasen ryhdikkäämmältä.
Kiitos jälleen kerran RahulleS212, E350CDI, -11
Comment
-
-
Mulla roikkui myös kerran perä ja huomasin INPAlla sen menneen tuohon energy saving modeen. Painoin inpasta muistaakseni kohdasta energy saving mode off tai jotain, säädin perän korkeuden oikeaksi ja nyt on pelanut taas hyvin.
Mikäköhän tuon energy saving moden aiheuttaa. Voiko auto mennä siihen itsellään, vai johtuiko siitä että vaihdoin ennen tuota narinahelan ja räpelsin INPAn avulla ilmapussit tyhjiksi vaihdon ajaksi.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by K70 View PostVoiskohan kyseessä olla samanlainen ongelma, mikä mulla oli kesällä...
Rahu muistaakseni nollasi kaikki asetukset ja sen jälkeen määriteltiin perän taso taas mieluisalle korkeudelle.Originally posted by kvt View PostMulla roikkui myös kerran perä ja huomasin INPAlla sen menneen tuohon energy saving modeen. Painoin inpasta muistaakseni kohdasta energy saving mode off tai jotain, säädin perän korkeuden oikeaksi ja nyt on pelanut taas hyvin.
Mikäköhän tuon energy saving moden aiheuttaa. Voiko auto mennä siihen itsellään, vai johtuiko siitä että vaihdoin ennen tuota narinahelan ja räpelsin INPAn avulla ilmapussit tyhjiksi vaihdon ajaksi.
Auto oli lämpösessäkin jo ja ainakaan se ei auttanut, joten tuo mainitsemanne vaihtoehto vois olla oireena.
Etukäteen kysyn, että mistä tuon nyt sitten osaa hakea oikeaan korkeuteen jos toi energy saving mode on nyt päällä ja auto (kaksmielisesti sanottuna) on laskenu pussinsa tyhjiks? Onko se alkuperäisarvo näkyvissä jossain INPAlla?
Tarkotuksena olis kyllä myöskin vähän nostaa tosta alkup. m-sport korkeudesta tota perää. Mutta sais nyt ensin oikeeseen korkeuteen ja oireet poistetuksi, niin sen jälkeen joku +10-20mm per puoli vois olla kova sana. :think///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostEtukäteen kysyn, että mistä tuon nyt sitten osaa hakea oikeaan korkeuteen jos toi energy saving mode on nyt päällä ja auto (kaksmielisesti sanottuna) on laskenu pussinsa tyhjiks? Onko se alkuperäisarvo näkyvissä jossain INPAlla?---
Comment
-
-
Saako sen perän korkeuden muka jäämään muistiin, jos ajaa käsiohjauksella perän ylemmäs tai alemmas tuosta nollakohdasta. Itse olen säätänyt perän korkeuden aina niin, että olen ottanut inpasta sen korkeuden kalibrointikohdan ja mitannut molempien takarenkaiden etäisyyden lokasuojasta tai katsonut ennen tuota kalibrointia käsiajolla että molemmat puolet ovat nollassa. Sitten kalibroinnissa ilmoittanut vaan molemmille puolille esim 5 jos haluan perän alemmas, tai vastaavasti -5 jos ylemmäs.
Varmin on varmaan ensin mitata lokasuojan reunasta etäisyys vanteen reunaan, niin jos puoliskoilla on kuitenkin jonkin millin heitto, niin voi sitten laittaa millileen oikeat lukemat vasemmalle ja oikealle. Kuitenkin tasonsäädön kalibroinnista tuossa on kyse, niin silloin tulee anturien asennot ohjelmoitua oikein.
En tiedä sitten onko tuo aivan turhaa räpellystä, mutta näin itse olen asian järkeillyt.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostEn tiedä sitten onko tuo aivan turhaa räpellystä, mutta näin itse olen asian järkeillyt.
Tarkoitin tuossa säädöllä sitä perän mallailua, eli sen voi tehdä siinä perussäätöikkunassa. Kun on tyytyväinen, tekee muutokset kun tietää mitä anturit näyttävät halutussa tilanteessa.---
Comment
-
Comment