Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 DSC valo palaa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pemaristiE60
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 135
    • Lieksa

    E60 DSC valo palaa?

    Elikkä kaksi viikkoa on bemari ollut ja nyt jo ongelmia..

    Autona olisi 520i E60 vm.2004 ja aj250tkm. Tänään normaalissa ajossa syttyi DSC valo mittaristoon, ei ABS valoa kuten joillain myös oli syttynyt DSC:n lisäksi. Samaan aikaan vilkku viiksi alkoi temppuilemaan eli kun laittaa vilkun päälle ei lopeta vilkkumista vaikka ratin oikaisee vaan pitää kädellä pois kuitata, nämä viat siis alkoi täysin samaan aikaan?! Mikähän tuossa voisi olla, onko muilla ollut vastaavaa?

    Eli DSC valo palaa mittaristossa ja jonkun vikakoodin i-driveen laittoi, ja vilkkuviiksissä jokin vika.
    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
    Ski-Doo renegade backcountry X -14
  • pemaristiE60
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 135
    • Lieksa

    #2
    Tässä vielä olisi kuva viestistä mikä tuli tuohon i-driveen.

    Voisiko johtua jostain anturista/tunnistimesta tms?
    Akussaki pitäisi olla virtaa hyvin käyntiin lähtee ym.
    Last edited by pemaristiE60; 07-05-2012, 20:00.
    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
    Ski-Doo renegade backcountry X -14

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Anturivika! Oletko välillä antanut auton seistä n. 30 min ja kun lähdet uudestaan pitäisi korjaantua itsestään? Tämä oire itsellä ollut talvisin muutaman kerran.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • pemaristiE60
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 135
        • Lieksa

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Anturivika! Oletko välillä antanut auton seistä n. 30 min ja kun lähdet uudestaan pitäisi korjaantua itsestään? Tämä oire itsellä ollut talvisin muutaman kerran.

        Kerran teki noin viikko sitten saman kun ajoin pihaani sammutin auton ja käynistin heti perään niin vika oli poissa, mutta nytten valosyttyi ja ei sammu vaikka autoa uudelleen käynistelee mutta valo ei syty heti käynistettyä vaan noin 20sekunttia kuluttua vaikka autoa ei liikuttelisi. Kiitos neuvosta kokeilen tuota että annan auton seisoa ja laitan sitten käymään!
        Skoda octavia RS 2.0TSi -14
        Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
        Ski-Doo renegade backcountry X -14

        Comment

        • tle2k
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 3
          • Helsinki

          #5
          Voisikohan ongelmana olla ratin asentotunnistin? Ajonhallinta ei tiedä ratin asentoa, joten siksi antaa vikakoodin. Samasta syystä vilkku ei kuittaannu, kun ratin oikaisee...

          Comment

          • pemaristiE60
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 135
            • Lieksa

            #6
            Eli päivitetäänhän tänne..annoin auton seistä noin 45min ja menin laittamaan virrat päälle ja käyntiin, valosyttyi välittömästi. Eli seisominen ei auttanut. mutta luin että joihinkin oli auttanut ratin kääntely paikallaan ollessa niinkun erikoiseltakin kun kuulostaakin.
            Käänsin siis rattia vian ollessa päällä molempiin suuntiin ääriasentoon 2-3 kertaa puolelleen ja sammutin auton, laitoin käyntiin ja vika oli poissa, vilkkukin toimii?!

            Taitaa olla oikein henkimailman vehkeitä nämä bemarit, tai sitten tämä johtu vaan kuun asennosta :think ..mutta vika varmaan on tosiaan ratin tunnistimissa? kun noin kerta korjaantui. Tämä vikahan tulee vielä varmaan useasti uusimaan, liekkö miten kallista tuo osa uuteen vaihtaa?

            Kiitos neuvoista kaikille, ilmoittelen tänne lisää mitä tuo vielä keksii..
            Skoda octavia RS 2.0TSi -14
            Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
            Ski-Doo renegade backcountry X -14

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #7
              [QUOTE=pemaristiE60;2259950]Taitaa olla oikein henkimailman vehkeitä nämä bemarit, tai sitten tämä johtu vaan kuun asennosta :think ..mutta vika varmaan on tosiaan ratin tunnistimissa? kun noin kerta korjaantui. Tämä vikahan tulee vielä varmaan useasti uusimaan, liekkö miten kallista tuo osa uuteen vaihtaa?
              QUOTE]

              Jostain syystä auto kadottaa ratin kulma-anturin sijainnin, ja pitää siis uudelleen opettaa rajat.

              Voi olla, että akku vetelee viimeisiään ja jännitteet alhaalla autossa.
              Alhaisesta jännitteestähän aiheutuu kaikenlaisia mystisiä vikoja.
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • pemaristiE60
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 135
                • Lieksa

                #8
                Joo, se on varmasti tähän kyllä syynä, jospa tästä ei tarviisi tuota uutta osaa ostaa. Mutta tuo ratin ääriasentoon kääntely on siis oikea tapa tuo vika kuitata vai mitenkä?

                Pitää tosiaan minun sunnuntaina töissä vikakoodit lukasta ja akkua ladata niin ei enää menis mystisemmäksi kiitos!
                Last edited by pemaristiE60; 21-01-2011, 16:42.
                Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                Ski-Doo renegade backcountry X -14

                Comment

                • rakentamo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 258
                  • espoo

                  #9
                  Mulla alko aikoinaan temppuilemaan just samalla tavalla, vika tuli yleensä vasemmalle käännettäessä.
                  Korjaantui vaihtamalla piuhasarja/asentotunnistin ratin taakse.
                  Maksoi merkkihuollossa osineen muistaakseni 700€.
                  Osaava tekee tietty ite ja säästää.
                  991 S + talviauto hakusessa

                  Comment

                  • Basillicus
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 153
                    • Turku

                    #10
                    Mulle kävi sama tuossa jokunen viikko sitten, kun piti mönkiä pois syvästä lumesta ja veivailla rattia. Ajelin hetken ja totesin ettei tästä tule mitään. Pysähdyin tienposkeen, naputtelin vanteiden välistä ylimääräiset lumet ja jäät pois, käynnistin ja sen jälkeen tuota ei ole näkynyt. Täytyypä toivoa että oli vaan kertaluontoinen juttu.
                    BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                    ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by pemaristiE60 View Post
                      Joo, se on varmasti tähän kyllä syynä, jospa tästä ei tarviisi tuota uutta osaa ostaa. Mutta tuo ratin ääriasentoon kääntely on siis oikea tapa tuo vika kuitata vai mitenkä?

                      Pitää tosiaan minun sunnuntaina töissä vikakoodit lukasta ja akkua ladata niin ei enää menis mystisemmäksi kiitos!
                      Se on juurikin oikea nollaustyyli, tai oikeammin opetat sille raja-arvot uudelleen. Sama tehdään myös aktiiviohjauksen kanssa.
                      En lähtisi vaihtamaan mitään, kun voi olla ihan bittivikakin. Sitten kun alkaa toistumaan koko ajan eikä poistu edes piuhan päässä kuittauksella, on aika vaihtaa osia.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • pemaristiE60
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 135
                        • Lieksa

                        #12
                        Toistuvaa on kyllä tämä vika nyt on viikon aikana kolmesti tullut nuo oireet (DSC valo palaa ja vilkkuviiksessä vikaa) tulee yleensä kun on rattia liikkeelle lähtiessä vähänki kääntäny, kuittaaminen on kyllä tähän asti onnistunut tuolla ratin kääntelyllä. Mikähän neuvoksi ja mitä tähän nyt pitäisi ostaa jos kuntoon haluaisi ja mistähän löytyisi marmoritiskiä halvemalla :think
                        Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                        Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                        Ski-Doo renegade backcountry X -14

                        Comment

                        • kyveri
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 65

                          #13
                          Originally posted by pemaristiE60 View Post
                          Toistuvaa on kyllä tämä vika nyt on viikon aikana kolmesti tullut nuo oireet (DSC valo palaa ja vilkkuviiksessä vikaa) tulee yleensä kun on rattia liikkeelle lähtiessä vähänki kääntäny, kuittaaminen on kyllä tähän asti onnistunut tuolla ratin kääntelyllä. Mikähän neuvoksi ja mitä tähän nyt pitäisi ostaa jos kuntoon haluaisi ja mistähän löytyisi marmoritiskiä halvemalla :think

                          Mulla tekee ihan samaa aina muutaman kerran talvessa, kesällä ei herjaa tule! Aina mennyt ohi kun sammuttanut auton, muttei välttämättä ensimmäisellä kerralla kuitenkaan! Epäilen jotain anturivikaa pyörissä, kun lumen vaikutus vikaherjaan on iso!

                          Comment

                          • sepi77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 46
                            • Kotona

                            #14
                            Originally posted by pemaristiE60 View Post
                            Toistuvaa on kyllä tämä vika nyt on viikon aikana kolmesti tullut nuo oireet (DSC valo palaa ja vilkkuviiksessä vikaa) tulee yleensä kun on rattia liikkeelle lähtiessä vähänki kääntäny, kuittaaminen on kyllä tähän asti onnistunut tuolla ratin kääntelyllä. Mikähän neuvoksi ja mitä tähän nyt pitäisi ostaa jos kuntoon haluaisi ja mistähän löytyisi marmoritiskiä halvemalla :think
                            Itsellä auttoi starttimoottorin vaihto. Eli startti pyöritti laiskasti ja haukkasi virtaa niin paljon että akun jännite pääsi tippumaan alas käynnistyksen aikana. Startin vaihdon jälkeen ollut kaikki ihmeelliset "silloin tällöin viat" poissa. Eli active steering, abs, airbag, jne. varoituksia / valoja jäi palamaan aina joskus, yleensä muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä.
                            .

                            Comment

                            • KoPe
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 251
                              • Helsinki

                              #15
                              akku ja laturi syyniin pojjaat
                              KoPe
                              --------
                              Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎