Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520i, E60 öljynkulutus huimaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Engl
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 21
    • Finland

    BMW 520i, E60 öljynkulutus huimaa..

    Paljonko teillä muilla kuluu öljyä öljyvaihtovälille vastaavalla koneella? Autossa kilometrejä vähän yli 100tkm, vuosimallia 2004. Mobil 1 5W-30 mennyt lähemmäs 3l/15tkm, tuntuu aika suurelta kulutukselta. En ole huomannut, että vuotaisi öljyä maahan, päästöarvotkin olivat katsastuksessa kunnossa. Onko autossa jotain vikaa vai ihan normaalikulutus? Mitä öljyä kannattaisi laittaa seuraavaksi?:think
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #2
    Kannattaa tarkistaa, että moottorin huohotinjärjestelmä on kunnossa. Jos letkut tai separaattori on tukossa, voi se käsittääkseni aiheuttaa myös öljynkulutusta. Olethan muuten varmistanut, että öljynkulutus ei johdu öljyvuodosta jonkun tiivisteen välistä? Noiden M54 moottoreiden öljynkulutus ei sinänsä ole tuntematon ongelma, mutta yleensä liittyy nimenomaan 3-litraisen mallin ominaisuuksiin.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Engl
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 21
      • Finland

      #3
      Kiitoksia vastauksesta, pitää viedä auto ensi viikolla merkkihuoltoon tarkistettavaksi. Onkohan miten kallis remppa tulossa, jos tuo huohotin on tukkeutunut?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16410
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Engl View Post
        Kiitoksia vastauksesta, pitää viedä auto ensi viikolla merkkihuoltoon tarkistettavaksi. Onkohan miten kallis remppa tulossa, jos tuo huohotin on tukkeutunut?
        Uusi huohotinventtiili ainakin M52 moottoriin uusilla letkuilla ~100,- Tuskin tuo paljoa poikkeaa uudempaan moottoriin. +Työt sitten jos ei itse tee.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          #5
          Huohottimien letkut, separaattori ja muita pientarvikkeita menee ehkä parilla sadalla eurolla. Työstä on vaikea sanoa merkkiliikkeessä, koska hommanhan voi tehdä joko imusarjan paikallaanta tai ei. Jos samaa työtä ei ole ennen tehnyt niin aikaa harjoitteluun saa palamaan vaikka päivänkin.

          Jos viaksi selviää huohottimet ja autoa on tarkoitus pitää pidempään niin ei välttämättä olisi huono ajatus irrotuttaa huollossa koko imusarja ja käydä läpi samalla kaikki alipaineletkukin huohottimien lisäksi. Noista imuilmavuodoista voi tulla ajan kanssa vaikka millaista oiretta autoon ja niiden löytäminen/korjaaminen yksittäin tuntuu olevan hankalaa. Myös monet pienemmät/yleiskorjaamot osaavat nykyään korjata M54 koneita, koska moottori on ollut markkinoilla useamman vuoden ennen E60 koria.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Engl
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 21
            • Finland

            #6
            Tuoppo, tiedätkö minne auto kannattaa Joensuussa viedä, kun olet itsekin näköjään täältä? Toivottavasti tästä nyt kohtuu kustannuksin selviäisi..Mietin Avainvaunua tai Hartikaista, mutta mieluummin veisin johonkin halvempaan paikkaan..
            Last edited by Engl; 13-03-2011, 19:07.

            Comment

            • Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Engl View Post
              Tuoppo, tiedätkö minne auto kannattaa Joensuussa viedä, kun olet itsekin näköjään täältä? Toivottavasti tästä nyt kohtuu kustannuksin selviäisi..Mietin Avainvaunua tai Hartikaista, mutta mieluummin veisin johonkin halvempaan paikkaan..
              Merkkihuolloista Hartikaisella on huomattavasti pidempi kokemus, koska edustus siirtyi vasta hetki sitten Avainvaunulle eikä vanhempia asentajia kuulopuheiden mukaan siirtynyt mukana. Pienistä pajoista Bmw :n ja Mersuun on erikoistunut on käsittääkseni Immonen & Räty. Tästä ei itselläni ole kokemusta. Auto-Elmo Oy on myös olla sellainen paikka, jossa homma voisi onnistua. Tuolla Joensuu topickissa paikkoja voi kysellä lisää joista ihmisillä on kokemusta. Privalla voin tarvittaessa laittaa vielä muutaman huoltopaikan yhteystietoja, jos villikortit kiinnostaa.
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

              Comment

              • Engl
                Newbiemmer
                • Mar 2011
                • 21
                • Finland

                #8
                Tuoppo kiitoksia vastauksesta, pitää kysyä Hartikaiselta ja noista kahdesta pienemmästä pajasta tarjoukset. Laita vaan privana myös muitten ei-virallisten paikkojen yhtyestietoja, koneen korjaukselle haluan kuitenkin virallisen korjausliikkeen leimat/takuun työlle. Mutta voihan sitä jatkossa olla kaikkea muuta pienempää remppaa tulossa..

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  #9
                  Mulla samaisen myllyn öljynkulutus puolittui 2l->1l/10tkm kun vaihdoin Castrolin öljyt. Nyt näyttää että kulutus on pienentynyt tuostakin. Jos auto on sinulle uusi, en tekisi nyt mitään muuta kuin vaihtaisin öljyt, kun kesäkin on tulossa ja huohotin ongelmat alkavat postua ilmojen lämmittyä.

                  Kesän aikana saat hyvän käsityksen muuttuuko öljyn kulutus mitenkään. Sitten syksymmällä voit harkita uudelleen huohotin remppaa ja/tai muniaisten tukkimista, mikäli autossasi ei ole munuaisläppiä. Minulla Castrolin öljyt eivät myöskään tee majoneesia, mitä autossa oli ostohetkellä sekä öljytikussa että täyttökorkissa, mikä osaltaan helpottaa huohotinongelmia.
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • Engl
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 21
                    • Finland

                    #10
                    Taidan kuitenkin ensin tutkituttaa auton ihan varmuuden vuoksi. Sitten vasta öljynvaihtoon, on tuo öljynkulutus kuitenkin niin älytöntä ollut..

                    Comment

                    • MYM5
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1140
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Engl View Post
                      Tuoppo, tiedätkö minne auto kannattaa Joensuussa viedä, kun olet itsekin näköjään täältä? Toivottavasti tästä nyt kohtuu kustannuksin selviäisi..Mietin Avainvaunua tai Hartikaista, mutta mieluummin veisin johonkin halvempaan paikkaan..
                      Ehdottomasti hartikaiselle, noista kahdesta vaihtoehdosta. Avain-vaunussa ei osata, kuin kirjoittaa lasku. Kannattaa kysyä myös huoltoa nimimerkiltä anspa87.
                      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                      Comment

                      • harriba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 420
                        • Espoo

                        #12
                        Muuan nopsa juttu mitä jenkkiforumien mukaan kannattaa kokeilla: avaa öljykorkki moottorin käydessä (tyhjäkäyntiä). Räpylä sitten täyttöaukon päälle. Jos tuntuu vieno imu, huohotinseparaattori ilmeisesti kunnossa. Jos taas tuntuu reipas alipaine, niin separaattorin alipainekalvo on halki.
                        Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                        X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                        Comment

                        • Engl
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 21
                          • Finland

                          #13
                          Onko kenelläkään kokemusta Forte:n motor flush aineista? Pesisi moottorista ylim. paskat pois ennen öljynvaihtoa. Voisi olla tietysti ihan järkevää kokeilla Castrolin öljyjä ennen pajalle vientiä. Näkisi laskeeko kulutus järkevemmälle tasolle Castrolilla.

                          Comment

                          • r_vesa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 117
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by Engl View Post
                            Paljonko teillä muilla kuluu öljyä öljyvaihtovälille vastaavalla koneella? Autossa kilometrejä vähän yli 100tkm, vuosimallia 2004. Mobil 1 5W-30 mennyt lähemmäs 3l/15tkm, tuntuu aika suurelta kulutukselta. En ole huomannut, että vuotaisi öljyä maahan, päästöarvotkin olivat katsastuksessa kunnossa. Onko autossa jotain vikaa vai ihan normaalikulutus? Mitä öljyä kannattaisi laittaa seuraavaksi?:think
                            1L tuota Mobil 1 öljyä öljynvaihtovälin (24tkm) aikana eli kyllä tuossa jotain häikkää taitaa olla.
                            '11 M-Sport 528i
                            '15 KTM 1190 R

                            Comment

                            • Engl
                              Newbiemmer
                              • Mar 2011
                              • 21
                              • Finland

                              #15
                              No niin, nyt alkaa hommat selviämään. Käytin äsken auton öljynvaihdossa/Forte -huuhtelussa. Huoltomies katsoi samalla konetta, on ampunut öljyt pihalle kannen tiivisteen kautta. Pohjamuovi oli aivan öljynpeitossa. Ensi viikolla kannen tiivisteen vaihto, huohottimen puhdistus, letkujen tarkistus, separaattorin kalvon tarkistus edessä. Samalla vaihdetaan myös tulpat autoon. Pitäisikö samalla vielä tsekata jotain muuta, öljypisteelle teetän tämän remontin..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎