Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520i, E60 öljynkulutus huimaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #31
    Originally posted by Engl View Post
    Nyt koneessa Castrol Edge Sport 0W-40. Voiko koneessa olla jokin muu vika, joka ei tule ilmi normikäytössä? Pitäisi olla täysin varma tuosta separaattorista + letkuista ennen remppaa ja löytää myös pätevä tekijä, jottei mene harjoitteluksi. Suositelkaa nyt jotain pajaa
    Ajele tänne Hämeenlinnan suuntaan niin vaihdetaan pois
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Engl
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 21
      • Finland

      #32
      Originally posted by Spetke View Post
      Ajele tänne Hämeenlinnan suuntaan niin vaihdetaan pois
      Sieltäkö löytyisi osaava tekijä Matkaa ei tulisi kuin n.400km suuntaansa.. Laitahan kuitenkin tarjous työn hinnasta + arvio tarvittavista osista. Toimitko yksityishenkilönä vai jonkin toiminimen alla? Eihän sitä koskaan tiedä jos pystyisi homman yhdistämään johonkin muuhun reissuun sinnepäin..
      Last edited by Engl; 18-08-2011, 05:57.

      Comment

      • Engl
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 21
        • Finland

        #33
        Originally posted by Engl View Post
        Sieltäkö löytyisi osaava tekijä Matkaa ei tulisi kuin n.400km suuntaansa.. Laitahan kuitenkin tarjous työn hinnasta + arvio tarvittavista osista. Toimitko yksityishenkilönä vai jonkin toiminimen alla? Eihän sitä koskaan tiedä jos pystyisi homman yhdistämään johonkin muuhun reissuun sinnepäin..
        Onko sulla muuten omat tilat käytössä tehdä homma, jos menee syksymmälle..

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #34
          On noita separaattoreita ym tullut tehtyä.... Ja onnistuu toki syksymmälläkin
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            #35
            Itsellä öljynkulutus oli ennen n.1.5l/10tkm. Nyt Castrolin magnatecit sisällä, ja katsotaan miten tilanne kehittyy, vai säilyykö ennallaan. Itse en ole tuollaisia ölpänkulutuksia ainakaan hätkähdellyt.
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • Basillicus
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 153
              • Turku

              #36
              Mulla on 2004 520i, eli tolla M54B22-koneella ja suomiauto. Autolla oli ajettu 90tkm kun ostin, nyt on 130tkm. Öljyä mennyt koko ajan aika tarkalleen 1l/2500km, eli ihan perkeleesti. Tosin tuo kulutus alkoi mielestäni sen jälkeen kun ekan kerran vaihdoin öljyt, silloin pistin tota Mobil 1:stä. En muista paljonko ehdin ajamaan sitä ennen, mutta en joutunut lisäämään silloin vielä öljyä. Pitänee tutkia kuitteja että saisi selville mitä merkkiä edellinen omistaja on käyttänyt ja kokeilla itse sitä myös.

              Ilmeisesti tuo öljyn poltto lyhentää myös tulppien elinikää? Menin tuossa äskettäin tietämättömyyttäni kastelemaan ne käyttämällä autoa kylmänä muutaman sekunnin, ja piti sitten hinauttaa korjaamolle. Siinä rytäkässä paljastui, että tulpat oli ihan mustat ja paskaiset vaikka ne oli n. 30tkm sitten vaihdettu.

              Tota öljynkulutusta on tutkittu useammassakin korjaamossa tässä aikojen saatossa, eikä mitään vuotoja ole ainakaan löytynyt, eikä näistä lafkoista ole muutenkaan löytynyt kompetenssia sen vertaa että olisivat mitään erityistä vikaa löytäneet tai keksineet rakentavia ehdotuksia mitä voisi koittaa. Perseestä.
              BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
              ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                #37
                Originally posted by Basillicus View Post
                Mulla on 2004 520i, eli tolla M54B22-koneella ja suomiauto. Autolla oli ajettu 90tkm kun ostin, nyt on 130tkm. Öljyä mennyt koko ajan aika tarkalleen 1l/2500km, eli ihan perkeleesti. Tosin tuo kulutus alkoi mielestäni sen jälkeen kun ekan kerran vaihdoin öljyt, silloin pistin tota Mobil 1:stä. En muista paljonko ehdin ajamaan sitä ennen, mutta en joutunut lisäämään silloin vielä öljyä. Pitänee tutkia kuitteja että saisi selville mitä merkkiä edellinen omistaja on käyttänyt ja kokeilla itse sitä myös.

                Ilmeisesti tuo öljyn poltto lyhentää myös tulppien elinikää? Menin tuossa äskettäin tietämättömyyttäni kastelemaan ne käyttämällä autoa kylmänä muutaman sekunnin, ja piti sitten hinauttaa korjaamolle. Siinä rytäkässä paljastui, että tulpat oli ihan mustat ja paskaiset vaikka ne oli n. 30tkm sitten vaihdettu.

                Tota öljynkulutusta on tutkittu useammassakin korjaamossa tässä aikojen saatossa, eikä mitään vuotoja ole ainakaan löytynyt, eikä näistä lafkoista ole muutenkaan löytynyt kompetenssia sen vertaa että olisivat mitään erityistä vikaa löytäneet tai keksineet rakentavia ehdotuksia mitä voisi koittaa. Perseestä.
                Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että näiden kuuluu syödä öljyä. Eipä se haittaa, jos kerran auto muuten hienosti pelaa. Tietääpähän ainakin että kunnolla voitelee. Itsellä Castroliinkaan siirtymisellä ei ollut vaikutusta, ehkä menee jopa hivenen enempi öljyä. Kolmella öljyä kuluttavalla bmw:llä tullut nyt ajettua yhteensä noin 150tkm, ja tuohon on jo niin tottunut. Vanha E46 330ci vei melkein enemmän kuin sulla!
                Ne jotka väittää että auto ei veisi pisaraakaan öljyä, ovat itse väärillä jäljillä. Nuo ovat yleensä niitä pätkäajoautoja, joissa on varmaan vettä sen kuluneen öljyn tilalla!
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #38
                  Sanokaa mitä sanotte mutta ei tuollaiset monien litrojen lisäykset ole normaalia huoltovälin aikana vaikka auton valmistaja ---> käyttöohjekirja huimia öljynkulutuksia salliikin.
                  Toki ajotyyli, moottorin malli, käytetty öljymerkki / laatu sekä huoltovälin pituus vaikuttaa asiaan.
                  Mielestäni normaalina voidaan pitää ehkä 1-3L lisäystä huoltovälille (25-30tkm) riippuen em asioista.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8274
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #39
                    joo ei mullakaan ole ollut kuin yksi bemu johon on pitänyt öljyä lisätä ja siihenkin n. 1l/10000km ja se oli wanha M30 pata ja tosiaan 80% matka-ajoa :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • r_vesa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 117
                      • Finland

                      #40
                      N52B30 ja 1l per ajotietokoneen ehdottama öljynvaihtoväli.
                      '11 M-Sport 528i
                      '15 KTM 1190 R

                      Comment

                      • MSam
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 181
                        • Länsi-Suomi

                        #41
                        320i (2.2, 2004) nappasi 2-3 ltr öljyä kymppitonnilla. Ei ollut mitään vikaa, huollossa todettu. Öljynä Mobil 1 ja myös ESP (ei vaikutusta kulutukseen).

                        Nykyinen 523i (N52B25) syö noin litran reilulla kymppitonnilla. Öljy samaa, kuin Kolmosessa. Vitosen kulutustason siedän, Kolmonen vei liikaa (autoni on lähes pelkästään matka-ajossa). Liekö sitten tuon 2.2 litraisen "ominaisuus", koska vastaavasta on paljon kuulunut tarinaa.
                        E60 523i

                        E10 kiitos ei.

                        Comment

                        • Fjord
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 31
                          • Rauma

                          #42
                          M54B22 -03 alkoi kuluttaa 2 l /100 km öljyä ja kävi huonosti vikavalon kera. Vaihdoin huohotinventtiilin (36 € Merteil) ja laitoin kaikki letkut kumisesta bensaletkusta (vahvistettua) 6, 12, 16 ja 19 mm. Alkuperäiset letkut oli jotain alumiinipaperia ja murtuivat poikki kun vähän taivutti. Otin niistä vain liittimet uusiokäyttöön, niihin sopii kumiletkut. Letkut maksoi yhteensä alle kympin, nyt käy hienosti ja vikavalo sammui 100 km ajon jälkeen. Öljytaso pysynyt ylärajassa. Venttiilin viallisuus ilmenee kun sammuttaessa päästää kummallisen huokauksen. Letkuvuoto saattaa aiheuttaa vinkuvia ja suhisevia ääniä. Öljyä on luonnollisesti roiskunut ympäriinsä. Hiukan hankalassa paikassa on tuo venttiili, meni varmaan 5 tuntia yhteensä. Seuraava kerta menisi varmaan n. tunnissa.

                          Unohdin mainita, että aluksi savutti runsaasti kylmäkäynnistyksessä, myöhemmin myös ajossa tuli naamiosavut taakse pienelläkin kaasunpainalluksella.
                          Last edited by Fjord; 06-06-2013, 12:59.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎