Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 PDC -järjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamilton69
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 37
    • Lahti

    #16
    Originally posted by DasBimmer View Post
    Minulla vikakoodina oli converter supply fault, en muista enää tarkkaa koodia. Etujohtosarjan vikakohta löytyy pelkäjän puolen etuvalon alta (töötin luota puskurin sisältä)
    Täällä tuota samaa converter supply faultia pukannut. Muutaman kerran jopa edestakaisin toimineetkin parkkitutkat auton oston jälkeen!
    Oiskos tuo nyt ehkä sitten kärähtänyt purkki vaiko viallinen johtosarja? Onko tuo pelkääjän puolen etuvalon alla tyypillinen vikapaikka johdoille? Mahtaakohan päästä käsiksi valon irroittamalla? Thänx
    Ex.525xia E61

    Comment

    • DasBimmer
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 11
      • NorthSavo

      #17
      Originally posted by hamilton69 View Post
      Täällä tuota samaa converter supply faultia pukannut. Muutaman kerran jopa edestakaisin toimineetkin parkkitutkat auton oston jälkeen!
      Oiskos tuo nyt ehkä sitten kärähtänyt purkki vaiko viallinen johtosarja? Onko tuo pelkääjän puolen etuvalon alla tyypillinen vikapaikka johdoille? Mahtaakohan päästä käsiksi valon irroittamalla? Thänx
      Converter supply fault viittaa purkin sisäiseen ongelmaan, jos johtosarja on vahingoittunut näyttää inpa vikaa itse tutkille kun ei saa yhteyttä.

      Avaa oma purkkisi tarkasta se transistori joka näkyy aiemmin laittamassani linkissä (voi toki olla jokin muukin sisäinen komponentti rikki).

      Ja pelkääjän puolen valon irrottamalla pääset käsiksi niihin johtoihin, tyyppivika tosiaan että johdot hankautuu töötin runkoon.
      DAS IST M Fünf!

      Comment

      • hamilton69
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 37
        • Lahti

        #18
        Oma vikailmoitus olikin: Inverter VMR 9E3A.. Ei converter..

        Tällaisen näköistä on omassa PDC-purkissa minkä avasin, ei heti harjaantumattomaan silmään näyttäny kärähtäneen mikään. Miltäs näyttää osaavampiin silmiin? Pitäisiko tuo mainittu ja kuvattu transistori ikäänkuin tummua jotta tietää sen kärähtäneen:





        Seuraavaksi sitten johtosarjan tarkistus keulalta..
        Last edited by hamilton69; 13-02-2016, 11:54. Reason: Korjaus vikakoodiin
        Ex.525xia E61

        Comment

        • timppa811
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 856
          • Pohojammaa

          #19
          Converter supply viittaa rikkinäiseen anturiin/ johdotukseen. Omassani oli juuri "converter supply VR", joka oli rikkoontunut etuoikea anturi. Sen vaihtamalla alkoi pelaamaan.

          Originally posted by DasBimmer View Post
          Converter supply fault viittaa purkin sisäiseen ongelmaan, jos johtosarja on vahingoittunut näyttää inpa vikaa itse tutkille kun ei saa yhteyttä.

          Avaa oma purkkisi tarkasta se transistori joka näkyy aiemmin laittamassani linkissä (voi toki olla jokin muukin sisäinen komponentti rikki).

          Ja pelkääjän puolen valon irrottamalla pääset käsiksi niihin johtoihin, tyyppivika tosiaan että johdot hankautuu töötin runkoon.

          Comment

          • DasBimmer
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 11
            • NorthSavo

            #20
            Originally posted by timppa811 View Post
            Converter supply viittaa rikkinäiseen anturiin/ johdotukseen. Omassani oli juuri "converter supply VR", joka oli rikkoontunut etuoikea anturi. Sen vaihtamalla alkoi pelaamaan.
            Converter supply fault viittaa yleisesti älypurkkiin, jos vikakoodissa on myös esim VR = vorne reichts (etuoikea), VL = vorne links (etuvasen) jne. viittaa koodi etu/takapuolen antureiden syöttöihin.
            DAS IST M Fünf!

            Comment

            • DasBimmer
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 11
              • NorthSavo

              #21
              Originally posted by hamilton69 View Post
              Oma vikailmoitus olikin: Inverter VMR 9E3A.. Ei converter..

              Tällaisen näköistä on omassa PDC-purkissa minkä avasin, ei heti harjaantumattomaan silmään näyttäny kärähtäneen mikään. Miltäs näyttää osaavampiin silmiin? Pitäisiko tuo mainittu ja kuvattu transistori ikäänkuin tummua jotta tietää sen kärähtäneen:





              Seuraavaksi sitten johtosarjan tarkistus keulalta..
              Tuo VMR viittaa tosiaan etuoikean "keskimmäiseen" anturiin joten vika liene sen johdossa tai itse anturissa (voi olla toki myös purkissa).

              Purkin kuvista en löytänyt hetipiti kärynneitä komponentteja.

              Jos vikakoodissa on noita lyhenteitä mukana niin tässä "suomennosta" vikapaikan mahdollisesta sijainnista:

              VL= etuvasen
              VMR= etuvasen keski
              VR= etuoikea
              VMR=etuoikea keski

              HL=takavasen
              HML=takavasen keski
              HR= takaoikea
              HMR=takaoikea keski

              Toki pärjää ihan korvakuulollakin. Toimiessaanhan nuo tutkat pitävät pientä naputusääntä joten jos jokin tutka ei tätä pidä -> voi vika olla siinä tai sen johdoissa.

              Ja jos innostusta riittää ja epäilyttää itse purkin toiminta, voi purkin lähtevistä liittimistä mitata jännitteet, ohjetta esim tästä:

              E60 Discussion - e60 PDC problem .. code# 9E3B - One of the sensor, far left on passenger side, went bad several months ago and had replaced. PDC had been working fine since then. I recently got PDC failure mssg again and I checked sensor and no front/rear sensor is working. It is an intermittent failure and in most...
              Last edited by DasBimmer; 17-02-2016, 09:21.
              DAS IST M Fünf!

              Comment

              • hamilton69
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 37
                • Lahti

                #22
                Hienoa, kiitosta DasBimmerille selventävästä infosta!
                Olen yrittänyt kuunnella ja tunnustella, välillä tuntuu/kuuluu joissain välillä ei.
                Ostin itseasiassa ebaystä paritkin tarvike anturit (muiden ostajien toimiviksi kehumia), ja vaihdoin juurikin tuon kuskinpuoleisen keskianturin.

                Olenhan nyt oikeassa paikassa, VMR = etuvasen keski = kuskinpaikalla istuessa ja eteenpäin katsoessa, vasemmanpuoleinen keskianturi? :think

                Kahdella anturilla kokeilin tuohon, ja ei toiminut. Pitääpäs johtosarjaa tutkia kunnolla kun kerkeää!
                Ex.525xia E61

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by hamilton69 View Post
                  Hienoa, kiitosta DasBimmerille selventävästä infosta!
                  Olen yrittänyt kuunnella ja tunnustella, välillä tuntuu/kuuluu joissain välillä ei.
                  Ostin itseasiassa ebaystä paritkin tarvike anturit (muiden ostajien toimiviksi kehumia), ja vaihdoin juurikin tuon kuskinpuoleisen keskianturin.

                  Olenhan nyt oikeassa paikassa, VMR = etuvasen keski = kuskinpaikalla istuessa ja eteenpäin katsoessa, vasemmanpuoleinen keskianturi? :think

                  Kahdella anturilla kokeilin tuohon, ja ei toiminut. Pitääpäs johtosarjaa tutkia kunnolla kun kerkeää!
                  Tähän antoi eräs armeijan kapiainen aikoinaan hyvän muistisäännön: Autoa katsotaan aina takaapäin ja naista edestä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by hamilton69 View Post
                    Olenhan nyt oikeassa paikassa, VMR = etuvasen keski = kuskinpaikalla istuessa ja eteenpäin katsoessa, vasemmanpuoleinen keskianturi?
                    V = vorn = etu
                    M = mitte = keski
                    R = recht = oikea


                    Ja, autoa tosiaan aina katsotaan takaapäin. Ruotsalainen käytäntö kuulemma on päinvastainen.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • hamilton69
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 37
                      • Lahti

                      #25
                      Joo perkele, se oli juurikin se vänkärinpuoleinen keskianturi pimeänä!
                      Sen kun vaihtoi niin homma skulaa! Minä olen ruotsiksi kattonut ja vaihdellut väärää puolta pariinkin otteeseen
                      Kiitoksia jätkät rautalangasta!
                      Ex.525xia E61

                      Comment

                      • macman_lahti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2017
                        • 290
                        • Lahti

                        #26
                        Itsellä alkoi myös antamaan satunnaisesti PDC-erroria. Nyt jäi sitten lopussa kokonaan päälle. Auto on 2008-vuoden E60. Ista antoi virheilmoituksen oikean etuanturin johdolle. Ja sieltähän se vika sitten löytyikin kun otti umpion pois. Taitaa olla näissä aika yleinen vika eli töötin kulmaan oli hiertänyt yhden johdon kokonaan poikki. Tinaamalla uutta piuhaa väliin ja taas toimii!
                        -08 E60 LCI
                        -13 F10 3.0 xDrive

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎