Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan läpät E6X 08 ja uudemmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Imusarjan läpät E6X 08 ja uudemmat

    Onko vielä näistä facelift malleista tarvetta poistaa nämä läpät. Tuli perheeseen pari vuotta vanha 530D E61 ja onko syytä ottaa heti käsittelyyn?

    Jos on saa tarjota privaan kyseistä työtä kiitos
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by reekoon View Post
    Onko vielä näistä facelift malleista tarvetta poistaa nämä läpät. Tuli perheeseen pari vuotta vanha 530D E61 ja onko syytä ottaa heti käsittelyyn?

    Jos on saa tarjota privaan kyseistä työtä kiitos
    Samat läpät niissä on kuin 2005 mallissakin.
    Eli ne vahvemmat, kumipäällysteiset.
    Maahantuojan mukaa niissä ei ole ollut ongelmia,
    mutta kuitenkin on yksittäistapauksia joissa on tullut vahinkoja.
    Joten kannattaa poistaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:04.
      ///Motorporot

      Comment

      • Pex
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 353
        • Kuusamo

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Maahantuojan mukaa niissä ei ole ollut ongelmia
        heh..vai maahantuoja sanoo näin. Vähän aikaa sitten sanoivat ettei ongelmia ole ollut ikuna missään vuosimallissa. Uskoo siis ken tahtoo. Kannattaa kysellä kokemuksista ihan muista lähteistä kuin maahantuojalta.

        Itsellänikin tiedossa -08 facelift 530 d, johon tehty 18 000 eken koneremppa näiden läppien takia.
        Last edited by Pex; 22-04-2011, 19:49.
        Nykyään mennään Volkkarilla

        Ex. E61 520dA 2006

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Pex View Post
          heh..vai maahantuoja sanoo näin. Vähän aikaa sitten sanoivat ettei ongelmia ole ollut ikuna missään vuosimallissa. Uskoo siis ken tahtoo. Kannattaa kysellä kokemuksista ihan muista lähteistä kuin maahantuojalta.

          Itsellänikin tiedossa -08 facelift 530 d, johon tehty 18 000 eken koneremppa näiden läppien takia.
          No, tuskin meni omasta pussista? Itse en ainakaan maksaisi penniäkään sen kuningaskuluttajassa olleen lausunnon jälkeen. Se olisi nimittäin aika vahva näyttö valmistusvirheestä.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Pex
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 353
            • Kuusamo

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            No, tuskin meni omasta pussista? Itse en ainakaan maksaisi penniäkään sen kuningaskuluttajassa olleen lausunnon jälkeen. Se olisi nimittäin aika vahva näyttö valmistusvirheestä.
            omasta pussista kuulemma meni. Kun 24kk pyörähtää täyteen niin mikä muukaan korvaa kuin oma pussi? Vai onko joku muka saanut maahantuojaa maksamaan näitä hajoamisia takuun päättymisen jälkeen? Eihän ne mitään myönnä vieläkään vaikka Kuningaskuluttajassa maahantuojan hepun ilmeet ja käytös puhui kaikkea muuta ...vai onko ohjelmassa ollut aiheesta toistamiseen jotain uutta juttua?
            Nykyään mennään Volkkarilla

            Ex. E61 520dA 2006

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              #7
              Virhevastuun korvattavaksi pitäisi lain mukaan mennä.
              Tietenkin riippuu, paljonko autolla ajettu. Jos joku vanha taksi, jolla painettu menemään 400 000km kahdessa vuodessa, niin sitten ei, mutta muuten maahantuoja on heikoilla tuossa asiassa, jos siitä nostaisi kanteen.

              Comment

              • Pex
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 353
                • Kuusamo

                #8
                Originally posted by Vesper View Post
                Virhevastuun korvattavaksi pitäisi lain mukaan mennä.
                Tietenkin riippuu, paljonko autolla ajettu. Jos joku vanha taksi, jolla painettu menemään 400 000km kahdessa vuodessa, niin sitten ei, mutta muuten maahantuoja on heikoilla tuossa asiassa, jos siitä nostaisi kanteen.
                edelleen kysymys, että tietääkö joku että maahantuoja olisi saatu vastuuseen (virhevastuu tai mikä muu hyvänsä) yhdestäkään tapauksesta, jos läpät hajonneet 24kk takuuajan jälkeen? Tai onko vireillä olevia kanteita asiasta? Joskushan sellaisiakin oltiin puuhailemassa. Mielenkiinnolla seuraisin miten kävisi.
                Nykyään mennään Volkkarilla

                Ex. E61 520dA 2006

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Pex View Post
                  edelleen kysymys, että tietääkö joku että maahantuoja olisi saatu vastuuseen (virhevastuu tai mikä muu hyvänsä) yhdestäkään tapauksesta, jos läpät hajonneet 24kk takuuajan jälkeen? Tai onko vireillä olevia kanteita asiasta? Joskushan sellaisiakin oltiin puuhailemassa. Mielenkiinnolla seuraisin miten kävisi.
                  Tarkoitin kommentillani sitä että jos minun autosta läpät ehtisivät mennä koneeseen ennenkuin olisin niitä ehtinyt poistaa, veisin asian suoraan oikeuteen,
                  jos reklamaation BMW:lle tehtyäni eivät suostuosi asiaa kokonaan korjaamaan.

                  En rupeaisi pelleilemään minkään kuluttajasuojan kanssa.
                  Haastaisin oikeuteen BMW:n tehtaan sekä Suomalaisen maahantuojan, vaikka auto olisikin tuotu käytettynä maahan. Perusteena maahantuojan haastamiseen on heidän kommenttinsa että uudemmissa ei ole ongelmaa.

                  Suomalaiset vaan ovat keskimäärin niin löysiä että eivät puolusta omia etujaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Suomalaiset vaan ovat keskimäärin niin löysiä että eivät puolusta omia etujaan...
                    Se että joku on (foorumiviestin mukaan) kiltisti (?) maksanut 18k€ läppävaurion seuraamuksista omasta pussistaan kertoo enemmän ko. henkilön rahankäytöstä/mahdollisesta likviditeetistä kuin suomalaisten löysyydestä omien etujen puolustamisessa edes keskimääräisesti.
                    Luulisi tämän läppäongelman vaivaavan myös esim. saksalaisia ja keskieurooppalaisia yleensä missä dieseleiden markkinaosuus on suurempi kuin meillä - taitavat olla siellä ongelman kanssa yhtä hissukseen kuin täälläkin.
                    e61 535d

                    Comment

                    • Vesper
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 240
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Luulisi tämän läppäongelman vaivaavan myös esim. saksalaisia ja keskieurooppalaisia yleensä missä dieseleiden markkinaosuus on suurempi kuin meillä - taitavat olla siellä ongelman kanssa yhtä hissukseen kuin täälläkin.
                      Tosin ei taida kovin suuri ongelma olla meilläkään, kun katsoo,
                      kuinka monta on ilmoittanut tuossa toisessa ketjussa moottoririkosta,
                      ei taida olla kymmentäkään nimeä listassa.

                      Ja Major on oikeassa, että BMW-Suomen edustaja kertoi Kuningaskuluttajassa, että uudemmissa koneissa
                      ei tätä ongelmaa enää ole, joten ei pitäisi olla epäselvää, kuka mahdollisen korjauksen maksaa.
                      Kiinnostaisi kyllä edelleen tietää, kuinka paljon tuolla autolla oli ajettu, kun vahinko tapahtui.
                      Last edited by Vesper; 24-04-2011, 12:58.

                      Comment

                      • Pex
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 353
                        • Kuusamo

                        #12
                        Originally posted by jms-btcf View Post
                        Se että joku on (foorumiviestin mukaan) kiltisti (?) maksanut 18k€ läppävaurion seuraamuksista omasta pussistaan kertoo enemmän ko. henkilön rahankäytöstä/mahdollisesta likviditeetistä kuin suomalaisten löysyydestä omien etujen puolustamisessa edes keskimääräisesti.
                        Luulisi tämän läppäongelman vaivaavan myös esim. saksalaisia ja keskieurooppalaisia yleensä missä dieseleiden markkinaosuus on suurempi kuin meillä - taitavat olla siellä ongelman kanssa yhtä hissukseen kuin täälläkin.
                        enemmän tai vähemmän kiltistihän se on omaa kuvetta kaivettava ellei ole valmis lähtemään hyvin todennäköisesti moottoriremppaa kalliimpaan ja vuosia kestävään oikeusjumppaan maahantuojaa (sekä tehdasta) vastaan. Yksityishenkilöllä vaan tuppaa olemaan korkea kynnys lähteä isompiaan haastamaan. Itsekin miettisin kyllä 2 kertaa lähtisinkö ruljanssiin vaikka kuinka korpeaisi.
                        Omat läpät ehditty poistaa joten niiden takia ei tarvi tässä onneksi huolehtia . Ketuttaa vaan niiden puolesta joilla läpät aiheuttanu korjauksia. Valmistusvikahan on aivan ilmeinen.
                        Nykyään mennään Volkkarilla

                        Ex. E61 520dA 2006

                        Comment

                        • Pex
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 353
                          • Kuusamo

                          #13
                          Originally posted by Vesper View Post
                          Tosin ei taida kovin suuri ongelma olla meilläkään, kun katsoo,
                          kuinka monta on ilmoittanut tuossa toisessa ketjussa moottoririkosta,
                          ei taida olla kymmentäkään nimeä listassa.
                          tuskinpa täällä ihan kaikki Suomen 5-sarjalaisten omistajat kuitenkaan kirjottelee

                          Originally posted by Vesper View Post
                          Ja Major on oikeassa, että BMW-Suomen edustaja kertoi Kuningaskuluttajassa, että uudemmissa koneissa
                          ei tätä ongelmaa enää ole, joten ei pitäisi olla epäselvää, kuka mahdollisen korjauksen maksaa.
                          en nyt tarkkaan muista miten BMW:n edustaja asian ilmaisi, mutta jos sanoi että "tätä ongelmaa ei enää uudemmissa ole" niin silloinhan hän myöntää, että aikaisemmissa on ollut ja kaiken järjen mukaan pitäisi mennä sitten virhevastuun piikkiin? Taisi vaan olla niin ettei myöntänyt mitään...?? Voi olla että muistan väärin.

                          Originally posted by Vesper View Post
                          Kiinnostaisi kyllä edelleen tietää, kuinka paljon tuolla autolla oli ajettu, kun vahinko tapahtui.
                          tietojeni mukaan alle 150tkm.

                          Muistaako kukaan paljonko oli ajettu sen henkilön autolla, jota haastateltiin Kuningaskuluttajassa? Ei silläkään muistaakseni mitään älyttömiä metrejä ollut takana. Ja itse oli korjauttanut ja jos muistan oikein niin ei kovin halpa ollut sekään remppa
                          Last edited by Pex; 24-04-2011, 13:21.
                          Nykyään mennään Volkkarilla

                          Ex. E61 520dA 2006

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            #14
                            Originally posted by Pex View Post
                            Muistaako kukaan paljonko oli ajettu sen henkilön autolla, jota haastateltiin Kuningaskuluttajassa? Ei silläkään muistaakseni mitään älyttömiä metrejä ollut takana. Ja itse oli korjauttanut ja jos muistan oikein niin ei kovin halpa ollut sekään remppa


                            verestelinpä menneitä. Eli 15 tonnia oli maksanut muhoslaisen remppa.
                            Vuosimalli ja kilometrit jäi epäselviksi tuosta artikkelista.
                            Bemarin mukaan ongelmaa vain 2004 aikaisemmissa malleissa. Eikös näitä nyt ole muissakin uudemmissa pamahdellut kuin tuossa tietämässäni oululaisessa korjatussa -08:ssa?
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2324
                              • Uusimaa

                              #15
                              Pelkkää poikkitieteellistä spekulointia, mutta onko kukaan huomannut mitään muutosta auton käyttäytymisessä läppien poiston jälkeen? Poistin juuri autostani läpät ja yritin 600km matkalla tehdä havaintoja hyvinkin kriittisellä tatsilla. Menosuuntaan ajeltiin läppien kera ja toiseen suuntaan seuraavana päivänä ilman läppiä. Tehoissa en huomannut muutosta, kuten varmaan kukaan muukaan ei ole huomannut.

                              Mutta jos oikein kuvittelen, tuntuu että moottorijarru kaasua löysätessä on jonkin verran heikompi läppien poiston jälkeen. Läppien kanssa oli mieiestäni jonkinlainen vaste moottorijarrutuksessa (automaattiloota). Nyt sitä on tuskin laisinkaan.

                              Kulutuksen suhteen sanoisin, että pintakaasulla ajellessa mittariston kulutusviisari hyppää "retvakammin" 10-20L alueelle kaasua hiemankin lisätessä. Mennessä oli kulutus 6,2l/100km. Tullessa samalla mittausvälillä lukema oli sama, mutta keskinopeus oli 10km/h matalampi. Sama kuski ja sama lasti päällä. Jotenkin perstuntuma on, että läppien poisto saattaisi nostaa kulutusta 0,5-1,0 litraa sadalle kilometrille? Samanlainen fiilis oli myös edellisen autoni, 535d:n kanssa.

                              Läpät olivat kyllä hyvin paikallaan eikä yksikään ollut edes irtoamaan päin... Silti ne kaiveltiin sieltä irti.
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎