.........
E60 automaatin kesto
Collapse
X
-
Originally posted by BMW 320d View Postsanokaa ny saatana kannattaako ne öljyt vaihtaa vaiko ei???
Oma mielipiteeni on että kannattaa vaihtaa vaikka olisi minkäverran ajettu ja itselleni olen perustellut sen sillä että jos siellä sitä paskaa on jo kertynyt niin kyllä se sen laatikon lopulta särkee kuitenkin vaikka en niitä uusia öljyjä vaihtaisikaan.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostTässä nyt on se ikuisuus kysymys, muna vai kana...
Oma mielipiteeni on että kannattaa vaihtaa vaikka olisi minkäverran ajettu ja itselleni olen perustellut sen sillä että jos siellä sitä paskaa on jo kertynyt niin kyllä se sen laatikon lopulta särkee kuitenkin vaikka en niitä uusia öljyjä vaihtaisikaan.Last edited by RS9; 21-04-2011, 21:47.
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostTässä nyt on se ikuisuus kysymys, muna vai kana...
Oma mielipiteeni on että kannattaa vaihtaa vaikka olisi minkäverran ajettu ja itselleni olen perustellut sen sillä että jos siellä sitä paskaa on jo kertynyt niin kyllä se sen laatikon lopulta särkee kuitenkin vaikka en niitä uusia öljyjä vaihtaisikaan.
Jokaisessa vaihdossa ja huuhtelemallakin tehtynä sitä jää sen verran jäljelle että tämä metallipuru+kytkinmateriaali on sitten uudelleen kierrossa jonkin aikaa, vaikka itse tukkivaa "paskashokkia" ei tapahtuisikaan.
Todennäköisesti tämä rasittaa laatikkoa elinkaariajattelussa enemmän kuin että ne öljyt jättäisi vaihtamatta, ainakin laatikon suunnitelleet insinöörit ovat ajatelleet näin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postainakin laatikon suunnitelleet insinöörit ovat ajatelleet näin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe jo laatikon seinämille ja lauhdutinputkiin sedimentoitunut metallipurunsekainen kytkinmateriaali ei sieltä irtoa ilman uuden öljyn tuomaa pesevää vaikutusta.
Missä on tämä fakta että sieltä ei irtoa mitään?
Mutta en enempää tätä juupaseipäs juttua jatka kun kuten jo totesin tässä on useampaa koulukuntaa että kannattaako vai ei, haluaisin näin pääsiäisen kunniaksi uskoa että molemmat on ainakin jollain osin oikeassa.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostMissä on tämä fakta että sieltä ei irtoa mitään?
Mutta en enempää tätä juupaseipäs juttua jatka kun kuten jo totesin tässä on useampaa koulukuntaa että kannattaako vai ei, haluaisin näin pääsiäisen kunniaksi uskoa että molemmat on ainakin jollain osin oikeassa.
Se on 100% varma että uudet öljyt pesee kaiken metallisilppua sisältävän sedimentin seuraavan 1000km.n ajon aikana kiertoon, jolloin siitä osa väkisinkin pääsee laakeri ja kytkinpintojen "pureskeltavaksi".
Tämä toistuu joka kerran kun öljyt laatikkoon vaihdetaan, vaikka huolellinen huuhtelu siitä ison osan herkimmin irtoavasta sedimentistä jo täyttövaiheessa irroittaakin.
Eli ei ole missään päin maailmaa todellakaan mitään faktaa että nämä öljynvaihdot itse asiassa edes pidentäisivät laatikkojen kestoikää, vaan näyttää nykyisin jopa siltä että esim.näihin e39:in joissa huotokirjoista öljynvaihtoja löytyy, poikivat laatikkonsa jopa nopeammin kuin ne joihin vaihtoja ei ole tehty.
Syy tähän täytyy löytyä juuri tästä paska/metallipurun uudelleen ja uudelleen kiertoon saattamisella öljynvaihtojen yhteydessä joko suorana "paskashokkina" jossa venttiilikoneistossa oleva sedimentti tilttaa solenoidinenttiilin ja pakka palaa, tai sitten tämän todella kuluttavan hioma-aineen liikkeellelähdön aihettama kuluminen.
Comment
-
-
Tuohon nykyiseen on 535d laatikkoon on vaihdettu laatikko öljyt 150 tkm:ssä ja pelaa ongelmitta ,vaihdoin jälkeen ajettu 15 tkm.
Ex E61 530d:ssä oli tietääkseni orggis öljyt laatikossa ja ajoin autolla + 80 tkm eli 155-->240 tkm ilman mitään laatikko ongelmia ja softankin laitoin vielä laatikon kiusaksi mutta eipä normaalilla ajolla siitäkän ollut moksiskaan...laatikon toiminta jopa parani kun lisää tuli voimaa.
Ja minun mielestä automaatti sopii tuohon kuin muna miehelleF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostOnko muuten 525D ja 530D:ssä täysin sama automaattilaatikko?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostOnko muuten 525D ja 530D:ssä täysin sama automaattilaatikko?
Perävälitys on myös 525D:ssä lyhyempi.
LCI malleissa tosiaan onkin laatikoissa jo huomattavan paljon enemmän eroja ainakin väännön kestossa....Mersu
Comment
-
-
En uutta ketjua viitsi perustaa niin kysytään tässä.
Eli pre-lci 535d teki nyt eilen toisen kerran tuon saman asian. Ilmenee kun kaupunkiajoa ajaa hieman pidempään.
Eli ei ryömi enää paikaltaan lähtiessä tyhjäkäynnillä vaan pitää kaasua painaa ja se hieman paukahtaakkin. Motariajossa tämän jälkeen tuli myös vähän väliä nykäyksiä.
Väliä näillä kahdella tapahtumalla on pari kuukautta. Muuten laatikko toimii hyvin lukuunottamatta 2lla luistamista joskus.
Ajettu 330tkm, turbiini ja sonaxin kitti laitettu 20tkm sitten.
Comment
-
-
Automaattiöljyt ovat varsin peseviä. Vanhakin laatikko, johon öljyjä ei ole vaihdettu, on yleensä sisältä melko puhdas, ellei mitään kytkinpakkojen täystuhoa ole juuri tapahtunut. Tästä saa tingata minun puolestani aivan vapaasti mitä haluaa mutta minulla on tällä pajalla aika monta laatikkoa joiden sisuskaluja jokainen voi tulla halutessaan katsomaan mitä irtoavaa likaa kopan sisältä löytyy, yleensä ei löydy yhtään mitään. Tavara on mennyt suodattimeen ja jäänyt sinne, ja metallipitoinen tavara on kerääntynyt öljypohjan magneetteihin. Vaihteiston öljyyn on tietenkin myös sitoutunut pienempiä partikkeleita, sen takiahan sen väri muuttuu, toki jos öljyjä ei vaihdeta vaan vedetään niillä menemään viisisataatuhatta niin on selvää ettei öljy kykene enää sitomaan itseensä mitään ja jotakin alkaa kertymään laatikon seinämillekin. Tietysti muutenkin laatikkoremppa alkaa siinä vaiheessa olla ajankohtainen. Öljy johon on sitoutunut paljon likaa kuluttaa mekatroniikan runkoa ja muita osia enemmän, sen vuoksi öljyn vaihto olisi järkevää, zf nykysuositusten mukaan 6hp laatikoille 80tkm muistaakseni mutta 120tkm varmaankin riittänee, toki laatikko toimii 250tkm asti yleensä ok vaihtoi öljyjä tai ei, jolleivät sähköliitännän läpiviennin tiivisteet ala vuotamaan sitä ennen. Sittenhän ne on mekatroniikkarempan yhteydessä joka tapauksessa vaihdettava.Last edited by WSE1; 02-05-2016, 07:29.
Comment
-
Comment