Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 automaatin kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    E60 automaatin kesto

    Onko noissa E60:ssa (2004-2006) dieseleissä jo kestävämpi automaatti kuin E39:ssä? Entä onko automaatin öljynvaihto otettu takaisin huolto-ohjelmaan?

    Autonvaihto harkinnassa ja pitäisi päättää ollako automaatti vai manuaali. Tommosta kevyttä peräkärryä pitää kuskata kesäisin pari kertaa viikossa 50km niin ainakin tuon E39:n kanssa saa aina pelätä laatikon puolesta, vaikka onkin hyvin toiminut.
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #2
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Onko noissa E60:ssa (2004-2006) dieseleissä jo kestävämpi automaatti kuin E39:ssä?
    Eri laatikko, ZF:n tekemä, suunniteltu 600Nm väännölle. Ei huolta ainakaan 3-litrasissa dieseleissä.

    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Entä onko automaatin öljynvaihto otettu takaisin huolto-ohjelmaan?
    Öljyt on edelleen lifetime.

    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Autonvaihto harkinnassa ja pitäisi päättää ollako automaatti vai manuaali.
    Eiköhä me laiteta se tomaatti.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • RS9
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 65
      • Finland

      #3
      Originally posted by WarHead View Post
      Öljyt on edelleen lifetime.
      Jotka kuitenki kannattaa vaihtaa.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by RS9 View Post
        Jotka kuitenki kannattaa vaihtaa.
        Jos autoa aikoo vuositolkulla pitää...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3844
          • Nokia

          #5
          Yhdellä tutulla oli 340tkm 520dA 2007 taksina, ei toki vaihdettu laatikkoöljyjä, ei minkäänlaisia ongelmia.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • 500sarjalainen
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 136
            • Seinäjoki

            #6
            Ok, elikäs mikäli automaattiin öljyjä vaihdetaan ne vaihdetaan sitten säännöllisesti ja huuhtelemalla kuten E39:ssäkin. Hyvä kuulla ettei kuitenkaan ole aivan niin herkkä hajoamaan kuin tuo E39:n laatikko.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by 500sarjalainen View Post
              Ok, elikäs mikäli automaattiin öljyjä vaihdetaan ne vaihdetaan sitten säännöllisesti ja huuhtelemalla
              Kyllä, nimenomaan näin. Ts. jos on jo 200 tkm ajettu, vaihdosta voi aiheutua vain harmia.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #8
                .........
                Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:04.
                ///Motorporot

                Comment

                • RS9
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 65
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Kyllä, nimenomaan näin. Ts. jos on jo 200 tkm ajettu, vaihdosta voi aiheutua vain harmia.
                  Miten te tuon perustelette?

                  Eikait öljynvaihdosta nyt missään vaiheessa kyllä haittaa ole. Ja se huuhtelukaan ei vissiin siinä vaihdon yhteydessä välttämätön ole.

                  Näin on ainakin kertonut asentaja (bmw) joka näihin on näitä öljyjä vaihtanut paljon..
                  Last edited by RS9; 21-04-2011, 08:25.

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    #10
                    Originally posted by RS9 View Post
                    Miten te tuon perustelette?
                    Vanha loota => paljon paskaa => sisään uudet öljyt => isompi paskashokki => isompi lasku. Uusi öljy on aika tehokas huuhtelija.

                    Originally posted by RS9 View Post
                    Näin on ainakin kertonut asentaja (bmw) joka näihin on näitä öljyjä vaihtanut paljon..
                    Minäkin voin kertoa hyvinkin monta asiaa totena. Oman järjen käyttö ja tutkiskelu on aina suotavaa. Mutta bmw-asentaja en ole. Näitä kommentteja kuunnellassa kantsee aina kysyä iteltään kuka on edunsaaja.
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • BMW 320d
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 74

                      #11
                      Mulla on tuli tossa 1kk sitten e60 530d automaatti n. 200000km ajettu, eli kannattais vissiin vaihtaa öljyt (huuhtelemella) ja luonnollisesti myös suodatin? Onko väliä laittaako tarvikesuodattimen vai originellin tarvikkeena oli jotain 140€

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Ei näitä e60/61 automaatteja hajalle oon pahemmin menny, ainakaan en itse oo kuullu yhtäkään tapausta. Eri asia on sit se kuuluisa nykimisongelma joka voi osua kohdalle kohtuullisella todennäköisyydellä. Olen itse kokeillut sekä automaattia että manuaalia ja täytyy sanoa et manuaalilla tuntui voima aivan erilaiselta kun veto siirtyy suoraan tiehen ilman kumilankaefektiä. Itse ottaisin manuaalin, mut onhan automaatissakin hyvät puolensa kuten ajamisen vaivattomuus.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • RS9
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 65
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by WarHead View Post
                          Vanha loota => paljon paskaa => sisään uudet öljyt => isompi paskashokki => isompi lasku. Uusi öljy on aika tehokas huuhtelija.
                          Isompi paskashokki?? Kertokaa tyhmälle mitä tuo uusi öljy käytännössä siis tuolta rikkoo?

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by RS9 View Post
                            Isompi paskashokki?? Kertokaa tyhmälle mitä tuo uusi öljy käytännössä siis tuolta rikkoo?
                            Öljyjä vaihtaessa normaali öljynkierto muuttuu (kun vaidetaan huuhtelemalla) ja moskat jotka ovat tarttuneet johonkin kulmiin tms.
                            lähtee myöhemmin liikkeelle kun uudet öljyt on jo sisässä.
                            Sen jälkeen voi moska aiheuttaa ongelmia mm. ohjausventtiilien kanssa.
                            Tällaisia kokemuksia löytyy joitakin öljynvaihtajilta.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • BMW 320d
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 74

                              #15
                              sanokaa ny saatana kannattaako ne öljyt vaihtaa vaiko ei???

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎