memebuy23buy

E60 530da kiihdytyksessä jotakin outoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miguelelbain
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 7
    • Kurikka

    #16
    Maffista vielä

    Otin omasta(e39 530da) irti sen maffin liittimen kun olin epäillyt/huomannut tehojen puutteen. Auto muuttui täysin, parempaan tietty. Nyt kysynkin, jotta kannattaako ensin kokeilla puhdistaa se anturi vai hommata heti uus? Ja uus vissiin olis bosch merkkinen? Onko hintatietoa mitä mahtaa maksaa? :think

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #17
      Originally posted by miguelelbain View Post
      Otin omasta(e39 530da) irti sen maffin liittimen kun olin epäillyt/huomannut tehojen puutteen. Auto muuttui täysin, parempaan tietty. Nyt kysynkin, jotta kannattaako ensin kokeilla puhdistaa se anturi vai hommata heti uus? Ja uus vissiin olis bosch merkkinen? Onko hintatietoa mitä mahtaa maksaa? :think
      Osta UUSI ja ALKUPERÄINEN, ei ne muut toimi ja peseminen yhtä tyhjän kanssa Hinta riippuu mistä ostat ~200€ - 400€
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Metalgod
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 201
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by miguelelbain View Post
        Otin omasta(e39 530da) irti sen maffin liittimen kun olin epäillyt/huomannut tehojen puutteen. Auto muuttui täysin, parempaan tietty. Nyt kysynkin, jotta kannattaako ensin kokeilla puhdistaa se anturi vai hommata heti uus? Ja uus vissiin olis bosch merkkinen? Onko hintatietoa mitä mahtaa maksaa? :think
        Tuolta : http://www.maf-shop.com/

        Tuli laivalla 3:ssa päivässä ja rahdin kanssa hinta 200€
        -530dA 600 Nm
        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

        Comment

        • eekuusyks
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 164
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Dunky View Post
          Jep, näinhän se on. Jälki kuitenkin jää kun olet ajellut ilman mittaria?
          Juu, muutaman startin jälkeen moottorin vikavalo syttyi. Jännä juttu, mitään "varaohjelmaa" ei mennyt päällä, kiertää ja kulkee mainiosti ...

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by eekuusyks View Post
            Juu, muutaman startin jälkeen moottorin vikavalo syttyi. Jännä juttu, mitään "varaohjelmaa" ei mennyt päällä, kiertää ja kulkee mainiosti ...

            Kyllä se joillekin oletusarvoille menee, mutta ehkä et ole vaan ajanut sillä koskaan ehjänä.
            Eli jos ei mitään eroa johto kiinni tai irti, niin ehjällä maffilla on.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by Esal View Post
              Eli jos ei mitään eroa johto kiinni tai irti, niin ehjällä maffilla on.
              Öö, eikö tuon pitäis olla niin että jos ei ole eroa onko kytkettynä vai ei niin maf on rikki?

              Kävin tuossa suorittamassa "maf-testin" eli stepillä 3:lla läppä pohjaan, tulos n. 47 l/h ennen rajotinta oli maf kytketty tai irti. Testasin kolme kertaa kummallakin tavalla. Voiko tästä päätellä mitään?

              Voisko joku m57 omistaja kokeilla ja heittää tänne verrokkilukemia?

              Comment

              • eekuusyks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 164
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #22
                Hei, käykää nyt joku kiihdyttelemässä kun on niin hyvät ilmatkin

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by eekuusyks View Post
                  Hei, käykää nyt joku kiihdyttelemässä kun on niin hyvät ilmatkin
                  No, kokeilin. Numerot vilisti aikalailla, mutta yli 60 l/100km meni (max 65-67), samoin D:llä tuli saman suuntaista.

                  Kellottamalla kiihtyvyyden 0-100 tai varttimaili saisi paljon parempaa faktaa.
                  Maf irti ei koskaan saa sellaista suorituskykyä kun kuuluisi, jää kyllä selvästi alle.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • eekuusyks
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 164
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #24
                    Kiitos.

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2335
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by Esal View Post
                      No, kokeilin. Numerot vilisti aikalailla, mutta yli 60 l/100km meni (max 65-67), samoin D:llä tuli saman suuntaista.
                      Näkyikös tuo "xx l/h" -lukema myös salavalikon kautta?
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by JKK View Post
                        Näkyikös tuo "xx l/h" -lukema myös salavalikon kautta?
                        Tosiaan, kummankohan mä katsoin? Pitää varmaan katsoa uudestaan...

                        Juu, katsottu nyt 66 l/h max.
                        Last edited by Esal; 10-06-2011, 20:54.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • salomaa
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 158
                          • Järvenpää

                          #27
                          48 l/h maf kiinni. Huomenna koittais maf irti lukeman.

                          Comment

                          • Niemu
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 41
                            • Klaukkala

                            #28
                            Originally posted by Metalgod View Post
                            Tuolta : http://www.maf-shop.com/

                            Tuli laivalla 3:ssa päivässä ja rahdin kanssa hinta 200€
                            Tilasin tuolta uuden maf:in ja laitoin eilen paikalleen. Perstuntumalta tuntu, että tehot oli parhaimmillaan kun maffin johto oli irti. Kysymyksenä onkin pitääkö toi uusi maf ohjelmoida autoon, jotta toimisi oikein? Auto on 530d E61 -04 Karalan softalla.

                            Tilauksen yhteydessä maininta:
                            "The BOSCH air mass meter 0928 400529 replaces the older BOSCH air mass meter 0928400504. According to BMW 13627788744"

                            Comment

                            • eekuusyks
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 164
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by salomaa View Post
                              48 l/h maf kiinni. Huomenna koittais maf irti lukeman.
                              Ja tulos oli? :think

                              Comment

                              • lyfi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 110

                                #30
                                Originally posted by Niemu View Post
                                Tilasin tuolta uuden maf:in ja laitoin eilen paikalleen. Perstuntumalta tuntu, että tehot oli parhaimmillaan kun maffin johto oli irti. Kysymyksenä onkin pitääkö toi uusi maf ohjelmoida autoon, jotta toimisi oikein? Auto on 530d E61 -04 Karalan softalla.

                                Tilauksen yhteydessä maininta:
                                "The BOSCH air mass meter 0928 400529 replaces the older BOSCH air mass meter 0928400504. According to BMW 13627788744"


                                Itse totesin samaa kun reilu viikko sitten kytkin uuden maffin kiinni, eli perstuntumalta tuntui kun tehoa tosiaan oli.
                                Mutta nytten viikko asennuksen jälkee tuo pirssi menee mielestäni aivan samanlailla kun sillo ilman "piuhaa".

                                Comment

                                Working...
                                X