Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 Moottoriöljyn lämpötila mittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salomaa
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 158
    • Järvenpää

    e60 Moottoriöljyn lämpötila mittari

    Terve

    Kysymys kuuluukin tuosta öljyn lämpötila mittarista, että kuinka monta viivaa siinä kuuluisi olla näkyvissä, kun moottori kunnolla lämmennyt ? Itsellä viivat asettuu siihen 4600 - 4700 rpm kohdille. Netissä törmäsin kuvaan jossa vain 4 viivaa näkyvissä ja rupesin miettimään onko omassa jotain vialla ?
    Last edited by salomaa; 14-05-2011, 15:48. Reason: typo
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    #2
    Itellä se laskee muistaakseni siihen että näkyy 3 viivaa.. Ootko katellu seurannu moottorinlämpötilaa sieltä salavalikosta ?

    Comment

    • salomaa
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 158
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by -challenger- View Post
      Itellä se laskee muistaakseni siihen että näkyy 3 viivaa.. Ootko katellu seurannu moottorinlämpötilaa sieltä salavalikosta ?

      Joo, salavalikko näyttää aina 88-89 astetta, kun ajettu "lämpimäksi"

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2148
        • L a h t i

        #4
        Onks sulla dieseli vai bensa ? Kiertääkö sulla kumminkin auto jos vedätät ni yli ton 4700 ? Kun toi tais kylmää moottoria estää kiertämästä ihan huipussa.

        Comment

        • salomaa
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 158
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by -challenger- View Post
          Onks sulla dieseli vai bensa ? Kiertääkö sulla kumminkin auto jos vedätät ni yli ton 4700 ? Kun toi tais kylmää moottoria estää kiertämästä ihan huipussa.
          530 diisseli löytyy ja kyllä toi otti kierroksia ihan 4500 rpm asti sportti modessa.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by -challenger- View Post
            Onks sulla dieseli vai bensa ? Kiertääkö sulla kumminkin auto jos vedätät ni yli ton 4700 ? Kun toi tais kylmää moottoria estää kiertämästä ihan huipussa.
            Bensassa on aika pahasti vikaa jos jää 4700:aan se rajoitin.
            520i:llä tänään ajelin, kylmänä (tai no seissyt 10 asteen lämpötilassa joku 3-4 tuntia) niin oli jossain 5500 pinnassa se rajoitin.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • teme[[
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 269
              • Lake Worth, FL

              #7
              Siis tuohan on jäähdytysnesteen lämpömittari eikä öljyn? Näin ainakin minä olen kuvitellut.

              Comment

              • salomaa
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 158
                • Järvenpää

                #8
                Itse käsittänyt niin että, piilovalikosta jäähynlämmöt ja mittariston palkeista moottoriöljyn lämmöt ?

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2148
                  • L a h t i

                  #9
                  Kierroslukumittarin pykälät ei tarkota kumpaakaan.. Se on ns kierroksenrajotin jotta et pääse revittämään moottoria ennenkuin se lämpenee..

                  Comment

                  • Strikee
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 11
                    • Oulu

                    #10
                    Lämpötilaongelmako?

                    Mikähän on vikana 530d:ssä, kun tuo lämpötilamittarin asteikko (kierroslukumittarin kehällä) jää pitemmänkin ajon jälkeen 4500 kierroksen tietämiin?

                    Imusarjan läpät poistatin ja sen jälkeen käynnistäessä kuului "raksutus", niinkun olis mittaristosta kuulunut (normaalia?). Katsoin silloin, että kierroslukumittarin kehälle nousi nuo asteet, että oisko siitä johtuvaa kun en ole niihin aiemmin kiinnittänyt huomiota. Nyt muutaman päivän ajellut ja näyttää tuo lämpötila-asteikko jäävän ylös. Startatessa 4000:ssa ja laskee johonkin 4500:taan. En kyllä huomannut vastaavaa ennen remonttia.

                    Comment

                    • thoai
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 69
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Strikee View Post
                      Mikähän on vikana 530d:ssä, kun tuo lämpötilamittarin asteikko (kierroslukumittarin kehällä) jää pitemmänkin ajon jälkeen 4500 kierroksen tietämiin?

                      Imusarjan läpät poistatin ja sen jälkeen käynnistäessä kuului "raksutus", niinkun olis mittaristosta kuulunut (normaalia?). Katsoin silloin, että kierroslukumittarin kehälle nousi nuo asteet, että oisko siitä johtuvaa kun en ole niihin aiemmin kiinnittänyt huomiota. Nyt muutaman päivän ajellut ja näyttää tuo lämpötila-asteikko jäävän ylös. Startatessa 4000:ssa ja laskee johonkin 4500:taan. En kyllä huomannut vastaavaa ennen remonttia.
                      no onko sit munkin autossa vikaa, kun yleensä jäänyt siihen 4600rpm:n kohdalle. Mikä ois sitten se "normaali" kierrosraja? Mitäs muilla dieselin omistajajilla näyttää? Salavalikosta katsottunua lämmöut kuiteskin ok, 90-91 astetta.

                      edit. ja auto siis tuo sama e60 530d
                      Last edited by thoai; 21-03-2012, 09:07. Reason: lisäys
                      E91 318i LCI Bluewater
                      - E60 530D, 218hv@500Nm

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by thoai View Post
                        no onko sit munkin autossa vikaa, kun yleensä jäänyt siihen 4600rpm:n kohdalle. Mikä ois sitten se "normaali" kierrosraja? Mitäs muilla dieselin omistajajilla näyttää? Salavalikosta katsottunua lämmöut kuiteskin ok, 90-91 astetta.

                        edit. ja auto siis tuo sama e60 530d
                        Mä annan varman vastauksen ainakin omasta autostani. Viivoja kuumalla koneella 4

                        Olipa lämmöt sitten 70, tai 100 astetta.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • thoai
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 69
                          • Vantaa

                          #13
                          No hemmetti muistaakseni mulla niitä viivoja 7 lämpimällä koneella (juuri siinä 4600rpm, netissä kun selaillut niin olen saanut sellaisen käsityksen, että 530d:ssä olisi rajoitin 4500rpm-4700rpm kohilla.). Kylmänä sit raja kulki jossain 4000rpm alapuolella. Tämä siis koko mun omistuksen ajan (2v.) Joutuukohan sitä nyt remppaamaan:think mistäköhän sitä lähtis ensin selvittelemään?

                          Viime talvena just vaihdoin kummatkin termarit kun ei lämmöt nousseet millään yli 80c. nyt sit vielä tämäkin.....
                          Mlatvala: missä kohin sulla on sit se raja, kun näkyy 4 viiva? aattelen vaan et oisko eripaksuisia "viivoja" e60/e61:ssa ja 530d/535d :ssa:think
                          Last edited by thoai; 21-03-2012, 13:56.
                          E91 318i LCI Bluewater
                          - E60 530D, 218hv@500Nm

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by thoai View Post
                            No hemmetti muistaakseni mulla niitä viivoja 7 lämpimällä koneella (juuri siinä 4600rpm, netissä kun selaillut niin olen saanut sellaisen käsityksen, että 530d:ssä olisi rajoitin 4500rpm-4700rpm kohilla.). Kylmänä sit raja kulki jossain 4000rpm alapuolella. Tämä siis koko mun omistuksen ajan (2v.) Joutuukohan sitä nyt remppaamaan:think mistäköhän sitä lähtis ensin selvittelemään?

                            Viime talvena just vaihdoin kummatkin termarit kun ei lämmöt nousseet millään yli 80c. nyt sit vielä tämäkin.....
                            Mlatvala: missä kohin sulla on sit se raja, kun näkyy 4 viiva? aattelen vaan et oisko eripaksuisia "viivoja" e60/e61:ssa ja 530d/535d :ssa:think

                            Ilmeisesti rajoitin on eripaikassa 530/535deessä.

                            En mä tiedä rpmminä siitä et missä kohdassa se vaihtaa.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • thoai
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 69
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Ilmeisesti rajoitin on eripaikassa 530/535deessä.

                              En mä tiedä rpmminä siitä et missä kohdassa se vaihtaa.
                              eikun tarkoitin sitä, kun sulla näkyy ne neljä viivaa niin missä kohin se vimonen viiva on mut ei mitään sain jo vastauksen.

                              Kävin youtubesta äsken katsomassa 530d ja 535d "kiihtyvyys ja mittari"-videoita, niin 530D:ssa "viivat" on just tuossa 4600-4700rpm:n kohdalla(6-7 viivaa näkyi), kun taas 535D:ssa oli just tuollain, et 3-4 viivaa näkyi (varmaan jossain 4800-4900rpm:n kohdalla). --> 530D/535D:ssä rajoitin on eri kohdassa:think

                              Nyt joku voi tulla toteamaan, et onko toi vikaa vai ominaisuus
                              E91 318i LCI Bluewater
                              - E60 530D, 218hv@500Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎