Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 LCI annelit (Xenonit koodattu ja asennettu parkkeihin #57)
Collapse
X
-
Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
45e on se raja.
Mutta vielä tuosta setistä, niin käsittääkseni maailmalla on paljon noita kopiosettejä tuosta Hyluxista. Oisko paremmat tsänssit saada oikeaa tavaraa, jos tilais kerrankin tästä kotomaasta?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Olen jo monta kerta jauhonut foorumilla että kenties yli miljardin ihmisen Kiinan maassa vois jopa olla eri laatuisia tuoteita. Kymmenen vuoden kokemuksesta voin sanoa vielä kerran että nyt jo useimpia vuoden aikana on vaan yksi valmistaja kenen tuotteet ovat selkeästi parhaita. Eli hylyxtek. Kuten kotisivuissani olen kertonut niin valitettavasti "ranta rolexia" eli kopiot on tästä mallista tehty paljon. Jotkut varsin onnistuneisesti jopa ja ihan hyvä laatuisiakin. Tehdas mikä tekee ballastin kuoret niin myy ne myös mielellään muualle. Nämä muuntajat ovat sitten jo valovuodet paremmat kun "made in Romania" Hellan muuntajat mitä tulee esim. e39 ikäluokassa olevien hellan xenon umpioiden kanssa mukana.
Voin toki myydä halvempiakin tuotteet missä on jopa paremmat katteet, mutta ette sitä usko muutenkaan että yksi hyluxtekin muuntaja vaikka ostankin suoraan tehtaalta, maksaa enemmän minulle kun käytänössä kaikki muiden merkkien kokonaisia sarjoja.
Tässä h8 tapauksessa voisin kuvitella että canbus ominaisuus on turha. Ts. vastus/kuormaa riittää 35w sarjassa ettei vikavalo syttyy. Eikä syttymis nopeus ole olennainen ominaisuus parkkivaloissa. En toki voi olla varma kun kaikki asenukset mitä olen tehnyt ovat olleet h8 ledi sarjat, kun niiden kirkkaus on riittänyt asiakaille.
Eli, jos saan suositella niin joku vois kokeilla slimline hylyxtekin sarja ( cn lights poltimoilla) http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lux-p-794.html ja JOS tulee vikavalo niin ainahan voi laittaa plug and play vastus jälkeenpäinkin.Last edited by EPDM; 25-05-2011, 10:01.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Luulen kyllä, että tuota Canbus sarjaa kannattais ennemmin kokeilla suoraan. Koska se syttymisnopeus kuitenkin on olennaista sen suhteen, havaitseeko se palaneen polttimon vai ei. Aivan samoin kuin normi ajovaloissa.
Tilaan sulta tuon Canbus sarjan heti kun olen koodannut auton ja todennut, että toimii.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEikös tuokin tule jo $105 + tullit. Kyllä hinnan puolesta ollaan aika lähellä EPDM settiä, että jo takuunkin ja foorumilaisuuden takia ostan ennemmin hältä.
Tero
yleensä noi tulee suoraan postiin asti, eikä mene tulliin. eli siinä tapauksessa n.80e. jos menee tulliin, niin tulee alvi päälle, eli aika tasan 100e.
epdm:llä vähän vajaa 150e. onhan tuossa vielä eroa, mutta saahan sillä sitten toimivan takuun mukaan, jos meinaa autoa pidempään pitää.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postyleensä noi tulee suoraan postiin asti, eikä mene tulliin. eli siinä tapauksessa n.80e. jos menee tulliin, niin tulee alvi päälle, eli aika tasan 100e.
epdm:llä vähän vajaa 150e. onhan tuossa vielä eroa, mutta saahan sillä sitten toimivan takuun mukaan, jos meinaa autoa pidempään pitää.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Miten nuo xenon sarjat kestää 13,2V pwm jänöä? Riittääkö konkka filtteriksi, vai toimiiko jotkut kitit jopa suoraan?
Koodaus tehty, mutta rinkuloille saa suoraa laturijännitettä kuitenkin vain päivävalo-moodissa. Kun xenon lyhyet syttyy, ainoastaan tuota PWM jännitettä pystyi nostamaan 7,2V -> 13,2V. Eli DRL moodissa saa xenon satsin varmasti toimimaan mutta iltakäyttö xenon-lyhyiden kanssa ei toimine tolla PWM sikunalla.
edit: ilmeisesti toi canbus sarja sietää pulssimaista herätettä ja sisällä joku konvertteri jolla syöttää tasaisempaa dc:tä muuntajalle... kokeiltava
TeroLast edited by teropa; 05-06-2011, 09:55.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Päivitystä.
Sain kaivettua sakuilta temput, miten saadaan myös tuo parkkien jännite lyhyiden kanssa pidettyä DC jänönä suoraan laturilta (ei pulssia). Sen koodaus on vielä astetta hapokkaampi, mutta pitäisi onnistua sekin. Tilataanpa nyt tuo setti, ja sitten kokeillaan miten pelaa.
Eli, jos onnistuu, niin ei tarvi pelata releiden eikä konkkien kanssa. Myös nuo "polttimo paskana" ilmoitukset voi koodata autosta pois (kylmä ja lämmintarkistus), joten mitään vastuksia ei tarvi viritellä tuonne väylää huijaamaan.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Noniin, tämä projekti saatu päätökseen.
Lopputulos alempana kuvissa. Lyhyesti mitä tulee tehdä:
- koodataan rinkulat normaalikoodauksella (NCS_E) antamaan 100%:ia (laturijännitettä) päivävalomoodissa
valomodulille:
PWM_PIN_11_63_33
wert_05
- koodataan normikoodauksella myös valomodulilta polttimoiden kylmä- ja kuumatarkistukset pois parkeilta, sekä vikailmoitus (tämä unohtu omasta)
(kaltüberwachung, warmüberwachung, fehlermeldung)
KALTUEBERWACHUNG_
KALTUEBERW_
WARMUEBERWACHUNG_
WARMUEBERW_
FEHLERMELDUNG_CC_
SL_V_R, SL_V_L = Standlicht (rechts ja links)
- koodataan rinkulat Nettodata-koodauksella (NCS_E, NCS Dummy) antamaan 100% myös lyhyt- ja kaukovalo (abblendlicht, fernlicht) moodeissa, eli silloin kun auton omat Xenonit syttyy. Tämä ei onnistu normikoodauksella, koska siellä on tarjolla vain PWM jännitettä. Nettodataa koodaamalla onnistuu. Lihavoidut kohdat muutetaan, muut jää ennalleen "xx=mitä siinä sattuu olemaankaan".
Valomodulille, nettodatalla:
B 00340900,0010,xx,xx,xx,xx,xx,xx,FF,1F,FF,1F,xx,xx,xx,xx,xx,xx
(tuo rivi siis muuttaa näiden parametrien arvoksi 100%, jota ei normikoodauksella ole valittavissa:
PWM_AN_SL_V_AL_1_34 ja PWM_AN_SL_V_FL_1_34)
Miten koodataan nettodataa: http://teropa.kapsi.fi/Autot/535d/Ne...ieren(GER).pdf
Huom! Tuo nettodatakoodaus pitää tehdä viimeiseksi, koska normaalikoodaus palauttaa tuohon mainitulle ECU koodifileelle default arvot noiden PWM_AN_SL_V_AL_1_34 ja PWM_AN_SL_V_FL_1_34 parametrien osalta. Eli jos jossain vaiheessa koodaat valomodulille mitä tahansa normikoodauksella, niin tuo ylempänä mainittu rivi täytyy nettodata-koodata uudestaan.
- Asennetaan Xenon-sarja. Itse päädyin kuitenkin tilaamaan Ebaystä, koska hintaeroa oli kuitenkin aika paljon paikallisiin tuotteisiin, omaani tuli siis H8 ja 4300K värilämpö: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...ht_1947wt_1141
Ja asennuksessa ei nyt sitten tarvi mitään relesarjoja, vaan normaalisti parkkien H8:ien tilalle Xenon H8:t, ja sähkö ballastille siitä OEM johdosta. Tuossa sarjassa on suoraan OEM johtoon passaavat urkki-pinnit, jotka on hyvä esim vulkaanisella teipillä varmentaa OEM-liittimeen kiinni.
Tulos alla, kuvat paskoja kännykuvia, mutta nuo parkit on nyt todella kirkkaat, päiväsaikaan jopa .... vähän häikäisevät. Värilämpö on täsmälleen sama kuin OEM xenonien.
Nuo palaa syttymisen jälkeen täysin virheettömästi ja välkkymättä. Ainostaan kun auton virrat pistää päälle / ovet aukaisee, niin kun parkit räpsähtää päälle päivävalo-asennossa, niin nuo syttyessään strobottaa tosi nopeasti n. 1s. verran ennenkuin valo tasaantuu. Sitten ei mitään. Eikä mitää virheilmoituksia tule, vaikka mulla omasta autosta tuo Fehlermeldung unohtuikin koodata pois, vaikka tarkistukset muistinkin poistaa.
Huom, kuvissa näyttää kuin halogeenivaloilta, luonnossa aivan vitivalkoiset, paskan kameran syytä. Otin valotusta lisäksi taivaasta, että sai edes säällisesti erottumaan valot. Nuo on livenä niin kirkkaat, että jos ottaisi valotuksen esim konepellistä niin valojen kohdalta kuvassa olisi yksi kirkas valopallo.
Pelkät rinkulat päällä (Xenon):
Rinkulat (Xenon) + Xenon lyhyet:
Pelkät rinkulat (Xenon):
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostNais.Noihan on jo niin kirkkaat että menisi päivävaloista, ei tietenkään virallisesti.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment