Onhan tuollaiset tullut jälkiasennettua LCI-malliin, ohjaus löytyy eculta vaikkei läppiä alunperin ollutkaan eli pinnin vaan tökkää paikalleen ja vetää mut sähköt niin homma rokkaa. Ei toimi suoralla sähköllä, pwm-ohjatut = ei jää kaihtimet kiinni vaikka löis oikkariin tai johto poikki.
E61/E60 530d Munuaisten läpät
Collapse
X
-
Onpa ilmennyt semmoistaki vikaa, että läpät ei avaudu edelleenkään eikä flekti pyöri, vaikka lämmöt nousi 96 asteeseen paikoillaan käytettäessä. Ajossa sittten tippuu 70 asteeseen, ja siellä pysyy. Egr termari vaihdettu, mutta ei lämpiä ajossa paremmin, seuraavaksi päätermari vaihtoon? Oisko jollain hyviä neuvoja tarkota mikä tuota vaivaa?EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
kun auto on sammutettuna pitäis läpät olla "velttona", eli saa sormella työntämällä avattua. Kokeile ettei oo jumissa. 90 astetta on jäähdytysveden raja missä pitäis aueta, eli "päästää vapaaks" (siellä ei ole mitään moottoria millä ne avattais vaan sähkömagneetti vaan vapauttaa ne).Originally posted by XV70D View PostOnpa ilmennyt semmoistaki vikaa, että läpät ei avaudu edelleenkään eikä flekti pyöri, vaikka lämmöt nousi 96 asteeseen paikoillaan käytettäessä. Ajossa sittten tippuu 70 asteeseen, ja siellä pysyy. Egr termari vaihdettu, mutta ei lämpiä ajossa paremmin, seuraavaksi päätermari vaihtoon? Oisko jollain hyviä neuvoja tarkota mikä tuota vaivaa?
edit. näin siis ainakin pre-lci
Comment
-
Ei LCI:ssä aukea läpät kun vain silloin kun ilmastointi on päällä,Originally posted by JJtalo View Postkun auto on sammutettuna pitäis läpät olla "velttona", eli saa sormella työntämällä avattua. Kokeile ettei oo jumissa. 90 astetta on jäähdytysveden raja missä pitäis aueta, eli "päästää vapaaks" (siellä ei ole mitään moottoria millä ne avattais vaan sähkömagneetti vaan vapauttaa ne).
edit. näin siis ainakin pre-lci
tai lämmöt tosi korkeat, 100 asteessa ei vielä aukea.
Moottorin jäähdytys hoidetaan alemman ilmanottoaukon kautta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Kiitos vastauksista. Tosiaan, ilmastointinappi ei ollut päällä, mutta vaikuttaako tuo siihenkin että flekti ei mene päälle? Vai oisko joku lämpötila-anturi rikki? Neste ainakin kiertää, kaikki letkut kuumia ja lämpöä tulee sisään.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
Ehkä...lcissä alipaineella avataan läpät.Originally posted by XV70D View PostKiitos vastauksista. Tosiaan, ilmastointinappi ei ollut päällä, mutta vaikuttaako tuo siihenkin että flekti ei mene päälle? Vai oisko joku lämpötila-anturi rikki? Neste ainakin kiertää, kaikki letkut kuumia ja lämpöä tulee sisään.
Comment
-
Ei avata, alaläppien avautuminen estetään sähkömagneetilla, yläläpät ovat servolla ohjatut.Originally posted by Vanquish View PostEhkä...lcissä alipaineella avataan läpät.
Ei siitä 96 asteesta vielä kannata olla huolissaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Mulla 525LCI:ssä läpät on auki koko ajan, oli sitten auto käynnissä tai ei. Talvi alkaa taas painamaan päälle, joten olis tietenkin hyvä saada ne taas toimimaan kuten pitää, eli miten?Originally posted by MajorDrake View PostEi LCI:ssä aukea läpät kun vain silloin kun ilmastointi on päällä,
tai lämmöt tosi korkeat, 100 asteessa ei vielä aukea.
Moottorin jäähdytys hoidetaan alemman ilmanottoaukon kautta.
Aiemmin muistini mukaan läpät olivat todella harvoin auki ja silloinkin aina kesällä ja ilmastointi oli toiminnassa.
Vikakoodeja ei ole, eli miten pitäisi asiaa ruveta selvittelemään? Pystyykö niitä kaihtimia testaamaan ja ilmeisesti merkkihuoltoon pitää mennä?
Comment
-
Selvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d autOriginally posted by KOMBI7 View PostMulla 525LCI:ssä läpät on auki koko ajan, oli sitten auto käynnissä tai ei. Talvi alkaa taas painamaan päälle, joten olis tietenkin hyvä saada ne taas toimimaan kuten pitää, eli miten?
Aiemmin muistini mukaan läpät olivat todella harvoin auki ja silloinkin aina kesällä ja ilmastointi oli toiminnassa.
Vikakoodeja ei ole, eli miten pitäisi asiaa ruveta selvittelemään? Pystyykö niitä kaihtimia testaamaan ja ilmeisesti merkkihuoltoon pitää mennä?Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
BMW FOREVER
Comment
-
Eiköhän sieltä ole läppiä kääntävä servo tai sen johdotus kyrvähtänyt. Ohjaus tulee moottorinohjaukselta. Jarrukanavien läpissä on hall-anturi asentoa seuramassa, munuaisten läpillä ei asentoanturointia.Originally posted by alumiini View PostSelvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d autE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Läpät aukiasennosa, ilmeisesti alipaineservot jumittuneet. Ei liiku läpät sormivoimin mihinkään. Konehuoneessa vasemman iskarikiinnityksen kohdalla solenoidi, joka ohjaa alipainetta läpille?Originally posted by alumiini View PostSelvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d aut
Pystyyköhän tuon solenoidin toiminnan tarkastamaan jollain ohjelmalla?
Comment
-
Alipaineohjaus niille jarrukanavien läpille. Munuaisten läpillä pre-LCI:ssä ainoastaan lukitseva magneettisolenoidi, avautuvat ilmavirran patopaineella. LCI:ssä munuaisten läppiä ohjaa servomoottori.Originally posted by KOMBI7 View PostLäpät aukiasennosa, ilmeisesti alipaineservot jumittuneet. Ei liiku läpät sormivoimin mihinkään. Konehuoneessa vasemman iskarikiinnityksen kohdalla solenoidi, joka ohjaa alipainetta läpille?
Pystyyköhän tuon solenoidin toiminnan tarkastamaan jollain ohjelmalla?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Omaan 2007 525dA LCI- autoon antaa varaosaksi läpille 51117190661 Vacuum capsule. RealOEM-kuvassa näyttäisi että molempia, jarrukanavien läppiä ja munuaisten läppiä, ohjaa sama alipaine?Originally posted by Clavurion View PostAlipaineohjaus niille jarrukanavien läpille. Munuaisten läpillä pre-LCI:ssä ainoastaan lukitseva magneettisolenoidi, avautuvat ilmavirran patopaineella. LCI:ssä munuaisten läppiä ohjaa servomoottori.
Comment
-
Tässä asiaan liittyvät dokkarit.Originally posted by KOMBI7 View PostOmaan 2007 525dA LCI- autoon antaa varaosaksi läpille 51117190661 Vacuum capsule. RealOEM-kuvassa näyttäisi että molempia, jarrukanavien läppiä ja munuaisten läppiä, ohjaa sama alipaine?
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-blind/X5BZDbN
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...r-flap/XZbX17NE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment