Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61/E60 530d Munuaisten läpät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Onhan tuollaiset tullut jälkiasennettua LCI-malliin, ohjaus löytyy eculta vaikkei läppiä alunperin ollutkaan eli pinnin vaan tökkää paikalleen ja vetää mut sähköt niin homma rokkaa. Ei toimi suoralla sähköllä, pwm-ohjatut = ei jää kaihtimet kiinni vaikka löis oikkariin tai johto poikki.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 197
      • Oulu

      #17
      Onpa ilmennyt semmoistaki vikaa, että läpät ei avaudu edelleenkään eikä flekti pyöri, vaikka lämmöt nousi 96 asteeseen paikoillaan käytettäessä. Ajossa sittten tippuu 70 asteeseen, ja siellä pysyy. Egr termari vaihdettu, mutta ei lämpiä ajossa paremmin, seuraavaksi päätermari vaihtoon? Oisko jollain hyviä neuvoja tarkota mikä tuota vaivaa?
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #18
        Läppien tulee avautua vasta 140kmh vauhdilla ajettaessa ja tietysti jos jostain syystä muuten on tarvetta.

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by XV70D View Post
          Onpa ilmennyt semmoistaki vikaa, että läpät ei avaudu edelleenkään eikä flekti pyöri, vaikka lämmöt nousi 96 asteeseen paikoillaan käytettäessä. Ajossa sittten tippuu 70 asteeseen, ja siellä pysyy. Egr termari vaihdettu, mutta ei lämpiä ajossa paremmin, seuraavaksi päätermari vaihtoon? Oisko jollain hyviä neuvoja tarkota mikä tuota vaivaa?
          kun auto on sammutettuna pitäis läpät olla "velttona", eli saa sormella työntämällä avattua. Kokeile ettei oo jumissa. 90 astetta on jäähdytysveden raja missä pitäis aueta, eli "päästää vapaaks" (siellä ei ole mitään moottoria millä ne avattais vaan sähkömagneetti vaan vapauttaa ne).
          edit. näin siis ainakin pre-lci

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by JJtalo View Post
            kun auto on sammutettuna pitäis läpät olla "velttona", eli saa sormella työntämällä avattua. Kokeile ettei oo jumissa. 90 astetta on jäähdytysveden raja missä pitäis aueta, eli "päästää vapaaks" (siellä ei ole mitään moottoria millä ne avattais vaan sähkömagneetti vaan vapauttaa ne).
            edit. näin siis ainakin pre-lci
            Ei LCI:ssä aukea läpät kun vain silloin kun ilmastointi on päällä,
            tai lämmöt tosi korkeat, 100 asteessa ei vielä aukea.

            Moottorin jäähdytys hoidetaan alemman ilmanottoaukon kautta.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • XV70D
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 197
              • Oulu

              #21
              Kiitos vastauksista. Tosiaan, ilmastointinappi ei ollut päällä, mutta vaikuttaako tuo siihenkin että flekti ei mene päälle? Vai oisko joku lämpötila-anturi rikki? Neste ainakin kiertää, kaikki letkut kuumia ja lämpöä tulee sisään.
              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #22
                Originally posted by XV70D View Post
                Kiitos vastauksista. Tosiaan, ilmastointinappi ei ollut päällä, mutta vaikuttaako tuo siihenkin että flekti ei mene päälle? Vai oisko joku lämpötila-anturi rikki? Neste ainakin kiertää, kaikki letkut kuumia ja lämpöä tulee sisään.
                Ehkä...lcissä alipaineella avataan läpät.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Ehkä...lcissä alipaineella avataan läpät.
                  Ei avata, alaläppien avautuminen estetään sähkömagneetilla, yläläpät ovat servolla ohjatut.

                  Ei siitä 96 asteesta vielä kannata olla huolissaan.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • KOMBI7
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 82
                    • Satakunta

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ei LCI:ssä aukea läpät kun vain silloin kun ilmastointi on päällä,
                    tai lämmöt tosi korkeat, 100 asteessa ei vielä aukea.

                    Moottorin jäähdytys hoidetaan alemman ilmanottoaukon kautta.
                    Mulla 525LCI:ssä läpät on auki koko ajan, oli sitten auto käynnissä tai ei. Talvi alkaa taas painamaan päälle, joten olis tietenkin hyvä saada ne taas toimimaan kuten pitää, eli miten?
                    Aiemmin muistini mukaan läpät olivat todella harvoin auki ja silloinkin aina kesällä ja ilmastointi oli toiminnassa.
                    Vikakoodeja ei ole, eli miten pitäisi asiaa ruveta selvittelemään? Pystyykö niitä kaihtimia testaamaan ja ilmeisesti merkkihuoltoon pitää mennä?

                    Comment

                    • alumiini
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 163
                      • Lempäälä

                      #25
                      Originally posted by KOMBI7 View Post
                      Mulla 525LCI:ssä läpät on auki koko ajan, oli sitten auto käynnissä tai ei. Talvi alkaa taas painamaan päälle, joten olis tietenkin hyvä saada ne taas toimimaan kuten pitää, eli miten?
                      Aiemmin muistini mukaan läpät olivat todella harvoin auki ja silloinkin aina kesällä ja ilmastointi oli toiminnassa.
                      Vikakoodeja ei ole, eli miten pitäisi asiaa ruveta selvittelemään? Pystyykö niitä kaihtimia testaamaan ja ilmeisesti merkkihuoltoon pitää mennä?
                      Selvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d aut
                      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                      BMW FOREVER

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by alumiini View Post
                        Selvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d aut
                        Eiköhän sieltä ole läppiä kääntävä servo tai sen johdotus kyrvähtänyt. Ohjaus tulee moottorinohjaukselta. Jarrukanavien läpissä on hall-anturi asentoa seuramassa, munuaisten läpillä ei asentoanturointia.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • KOMBI7
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 82
                          • Satakunta

                          #27
                          Originally posted by alumiini View Post
                          Selvisikö? Mulla vastaavasti aina läpät auki. Ei mee ees käsin kääntämällä kiinni. Vikakoodit tulee vain jarrujen ilmakanavien läpistä. Millä näitä ohjataan? Niin ja kyseessä e61 lci 525d aut
                          Läpät aukiasennosa, ilmeisesti alipaineservot jumittuneet. Ei liiku läpät sormivoimin mihinkään. Konehuoneessa vasemman iskarikiinnityksen kohdalla solenoidi, joka ohjaa alipainetta läpille?
                          Pystyyköhän tuon solenoidin toiminnan tarkastamaan jollain ohjelmalla?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by KOMBI7 View Post
                            Läpät aukiasennosa, ilmeisesti alipaineservot jumittuneet. Ei liiku läpät sormivoimin mihinkään. Konehuoneessa vasemman iskarikiinnityksen kohdalla solenoidi, joka ohjaa alipainetta läpille?
                            Pystyyköhän tuon solenoidin toiminnan tarkastamaan jollain ohjelmalla?
                            Alipaineohjaus niille jarrukanavien läpille. Munuaisten läpillä pre-LCI:ssä ainoastaan lukitseva magneettisolenoidi, avautuvat ilmavirran patopaineella. LCI:ssä munuaisten läppiä ohjaa servomoottori.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • KOMBI7
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 82
                              • Satakunta

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Alipaineohjaus niille jarrukanavien läpille. Munuaisten läpillä pre-LCI:ssä ainoastaan lukitseva magneettisolenoidi, avautuvat ilmavirran patopaineella. LCI:ssä munuaisten läppiä ohjaa servomoottori.
                              Omaan 2007 525dA LCI- autoon antaa varaosaksi läpille 51117190661 Vacuum capsule. RealOEM-kuvassa näyttäisi että molempia, jarrukanavien läppiä ja munuaisten läppiä, ohjaa sama alipaine?

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by KOMBI7 View Post
                                Omaan 2007 525dA LCI- autoon antaa varaosaksi läpille 51117190661 Vacuum capsule. RealOEM-kuvassa näyttäisi että molempia, jarrukanavien läppiä ja munuaisten läppiä, ohjaa sama alipaine?
                                Tässä asiaan liittyvät dokkarit.



                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎