Haulla ei löytynyt palstalta äkkiseltään samalaista ongelmaa, mutta m5boardin sivustolta kattelin ohjeita. Kysellään nyt kuitenkin täältä, jos jollain olisi ollut samoja ongelmia.
Eli kyseessä on 530d E61 BMW ja kulutusmittari näyttää reilua 4 litraa keskikulutukseksi. Sinällään siitä ei haittaa olisi, jos se oikeasti kuluttaisikin noin vähän, mutta kun se ei pidä paikkaansa. Auto sammuu, kun ajotietokone näyttää vielä lähes 100 kilometriä.
Sen verran ole tutkinut asiaa, että vasen ja oikea polttoainetason anturi näyttävät suurin piirtein samaa lukemaa, kun oli 31 litraa tankissa ja kun tankissa on 10 litraa niin vasen puoli näyttää nollaa litraa ja oikea tuota kymmentä. Tämä toimii käsittääkseni kuten kuuluukin.
Mitä on tullut mieleen, missä vika voisi olla, on joko oikean puolen polttoainetason anturi tai sitten polttoainepumppu. Eli joko siellä ei oikeasti ole polttoainetta tai sitten pumppu ei jaksa nostaa viimeisiä litroja ylös.
Sitten kysymyksiä viisaammille:
-Jos vasen ja oikea puoli näyttää yli 30 litran määrille samaa, onko anturit oletettavasti kunnossa?
-Voiko kulutusmittari mennä sekaisin, jos akun jännitteet käyvät alhaalla? (vikakoodit on luettu ja poistettu, mitä oli, muttei mitään tähän viittavaa ollut)
-Voiko kulutusmittari olla sekaisin, koska Webasto on vikatilassa? (pitäisi vaihtaa kesän aikana Webaston vesipumppu, että tulisi kuntoon.)
-Paljonko teillä on kilometrejä jäljellä kun tankkausmuistutus ilmestyy näytölle?
Keskustelua kiitos...
Eli kyseessä on 530d E61 BMW ja kulutusmittari näyttää reilua 4 litraa keskikulutukseksi. Sinällään siitä ei haittaa olisi, jos se oikeasti kuluttaisikin noin vähän, mutta kun se ei pidä paikkaansa. Auto sammuu, kun ajotietokone näyttää vielä lähes 100 kilometriä.
Sen verran ole tutkinut asiaa, että vasen ja oikea polttoainetason anturi näyttävät suurin piirtein samaa lukemaa, kun oli 31 litraa tankissa ja kun tankissa on 10 litraa niin vasen puoli näyttää nollaa litraa ja oikea tuota kymmentä. Tämä toimii käsittääkseni kuten kuuluukin.
Mitä on tullut mieleen, missä vika voisi olla, on joko oikean puolen polttoainetason anturi tai sitten polttoainepumppu. Eli joko siellä ei oikeasti ole polttoainetta tai sitten pumppu ei jaksa nostaa viimeisiä litroja ylös.
Sitten kysymyksiä viisaammille:
-Jos vasen ja oikea puoli näyttää yli 30 litran määrille samaa, onko anturit oletettavasti kunnossa?
-Voiko kulutusmittari mennä sekaisin, jos akun jännitteet käyvät alhaalla? (vikakoodit on luettu ja poistettu, mitä oli, muttei mitään tähän viittavaa ollut)
-Voiko kulutusmittari olla sekaisin, koska Webasto on vikatilassa? (pitäisi vaihtaa kesän aikana Webaston vesipumppu, että tulisi kuntoon.)
-Paljonko teillä on kilometrejä jäljellä kun tankkausmuistutus ilmestyy näytölle?
Keskustelua kiitos...
Comment