Olen vähän ihmetellyt tuon ilmastointilaitteen lievää tehottomuutta. Järjestelmä on juuri huollettu ja täytetty, eikä muutosta parempaan tapahtunut. Eli vaikka hanikat on minimissään, tapahtuu sisätilojen jäähtyminen todella hitaasti, eikä rööreistä pukkaa mielestäni kovinkaan kylmää ilmaa. Sitten kun painaa vasemmanpuoleisesta potikasta "MAX" napin päälle, alkaa kylmää tulemaan kauhealla kohinalla kuten pitääkin. Mutta miksi tämä viilennys pitää aina tehdä tuon "MAX"-napina avulla, jonka jälkeen lämpötila pysyy täpärästi sopivana, kun vain molempien matkustajien hellanapit on käännetty kylmimpään asentoon. Tässä tapauksessa pitäisi olla kyseessä se laajennettu malli. Konehuoneen puolella putkisto on kyllä jääkylmä. Onkohan kyseessä ominaisuus vai pitäisiko tuon toimia terävämmin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 ilmastointilaite tehoton?
Collapse
X
-
Kaikki palkit siniseksi ja reagointiin softi päälle niin on aika optimi, tulee kylmää muttei "vedä" niin että saa koko kesän roikottaa räkää nenästä. Kelien kylmetessä sitten palkkia punaisemmaksi ja täppää mediumille tai jopa intensivelle niin pysyy ikkunat auki minkälaisella räntämyräkällä tahansa.
Ihan täydellinen automaatti-ilmastointi kaikkine hienosäätöineen, lämpötila saa olla aina samassa 21 oli pihalla sitten 30 lämmintä tai saman verran pakkasta.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Kröh ... pakko kertoa omasta hölmöilystä... Pidän yleensä aina talvella keskiräppänät kiinni, tässä kuskin puolen räppänässä kun pidän silloin tällöin gps:iä kiinni.
Nyt kevään/kesän tullen ihmettelin että ilmastointi ei jäähdytä muuten kuin "max" napista painamalla. Olin jo viemässä autoa litkujen vaihtoon.
No, "viaksi" paljastui se että keskimmäinen tuuletuskanava oli auki (syytän emäntää) jolloin ilma pyörteili keskimmäisestä kanavasta gps:n taustan kautta suoraan lämpötila-anturiin ...
Vika paljastui kun aloin nostamaan eräälle teiden ritarille sormea, jolloin huitasin gps:n lattialle. Meinas tulla kylmä, kun ulkolämpotilakin oli +30 ja olin jo hikoillut itteni märäksi, ja ilmastoinnin lämpötila oli tietenkin väännetty kylmimmälle...
Comment
-
-
Tästähän se tosiaan oli kiinni... Kiitokset vaan vielä kerran. Tuli jo kertaalleen tehtyä litkujen vaihto turhaan. Pitäisi varmaan joskus nöyrtyä lukemaan manuaaliakin?
Originally posted by Matson^ View PostKaikki palkit siniseksi ja reagointiin softi päälle niin on aika optimi, tulee kylmää muttei "vedä" niin että saa koko kesän roikottaa räkää nenästä. Kelien kylmetessä sitten palkkia punaisemmaksi ja täppää mediumille tai jopa intensivelle niin pysyy ikkunat auki minkälaisella räntämyräkällä tahansa.
Ihan täydellinen automaatti-ilmastointi kaikkine hienosäätöineen, lämpötila saa olla aina samassa 21 oli pihalla sitten 30 lämmintä tai saman verran pakkasta.
Comment
-
Comment