Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ilmastointilaite tehoton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2319
    • Uusimaa

    E61 ilmastointilaite tehoton?

    Olen vähän ihmetellyt tuon ilmastointilaitteen lievää tehottomuutta. Järjestelmä on juuri huollettu ja täytetty, eikä muutosta parempaan tapahtunut. Eli vaikka hanikat on minimissään, tapahtuu sisätilojen jäähtyminen todella hitaasti, eikä rööreistä pukkaa mielestäni kovinkaan kylmää ilmaa. Sitten kun painaa vasemmanpuoleisesta potikasta "MAX" napin päälle, alkaa kylmää tulemaan kauhealla kohinalla kuten pitääkin. Mutta miksi tämä viilennys pitää aina tehdä tuon "MAX"-napina avulla, jonka jälkeen lämpötila pysyy täpärästi sopivana, kun vain molempien matkustajien hellanapit on käännetty kylmimpään asentoon. Tässä tapauksessa pitäisi olla kyseessä se laajennettu malli. Konehuoneen puolella putkisto on kyllä jääkylmä. Onkohan kyseessä ominaisuus vai pitäisiko tuon toimia terävämmin?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    .........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:00.
    ///Motorporot

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #3
      Rainen ehdottama ominaisuus melkko varmasti syy. Harvinaisen vittumainen ominaisuus tuo, perinteinen rulla paljon parempi. Täytyy vielä muistaa jokaiseen avaimeen erikseen käydä säätämässä tuo keväisin ja syksyisin.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2319
        • Uusimaa

        #4
        No perhana, siitä se varmaankin on sitten kiinni. Pitääpä tutkia asiaa. Kiitokset!
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Kaikki palkit siniseksi ja reagointiin softi päälle niin on aika optimi, tulee kylmää muttei "vedä" niin että saa koko kesän roikottaa räkää nenästä. Kelien kylmetessä sitten palkkia punaisemmaksi ja täppää mediumille tai jopa intensivelle niin pysyy ikkunat auki minkälaisella räntämyräkällä tahansa.

          Ihan täydellinen automaatti-ilmastointi kaikkine hienosäätöineen, lämpötila saa olla aina samassa 21 oli pihalla sitten 30 lämmintä tai saman verran pakkasta.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            Kröh ... pakko kertoa omasta hölmöilystä... Pidän yleensä aina talvella keskiräppänät kiinni, tässä kuskin puolen räppänässä kun pidän silloin tällöin gps:iä kiinni.

            Nyt kevään/kesän tullen ihmettelin että ilmastointi ei jäähdytä muuten kuin "max" napista painamalla. Olin jo viemässä autoa litkujen vaihtoon.

            No, "viaksi" paljastui se että keskimmäinen tuuletuskanava oli auki (syytän emäntää) jolloin ilma pyörteili keskimmäisestä kanavasta gps:n taustan kautta suoraan lämpötila-anturiin ...

            Vika paljastui kun aloin nostamaan eräälle teiden ritarille sormea, jolloin huitasin gps:n lattialle. Meinas tulla kylmä, kun ulkolämpotilakin oli +30 ja olin jo hikoillut itteni märäksi, ja ilmastoinnin lämpötila oli tietenkin väännetty kylmimmälle...

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2319
              • Uusimaa

              #7
              Tästähän se tosiaan oli kiinni... Kiitokset vaan vielä kerran. Tuli jo kertaalleen tehtyä litkujen vaihto turhaan. Pitäisi varmaan joskus nöyrtyä lukemaan manuaaliakin?


              Originally posted by Matson^ View Post
              Kaikki palkit siniseksi ja reagointiin softi päälle niin on aika optimi, tulee kylmää muttei "vedä" niin että saa koko kesän roikottaa räkää nenästä. Kelien kylmetessä sitten palkkia punaisemmaksi ja täppää mediumille tai jopa intensivelle niin pysyy ikkunat auki minkälaisella räntämyräkällä tahansa.

              Ihan täydellinen automaatti-ilmastointi kaikkine hienosäätöineen, lämpötila saa olla aina samassa 21 oli pihalla sitten 30 lämmintä tai saman verran pakkasta.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎