Terve,
olen huomannut, että pirssi ei kiihdy ja väännä kuten ennen, kun lyö kaasua ja kierrokset on matalalla. Automaatti vaihtaa pari pykälää pienemmälle ja kun kierrokset on lähellä 3000rpm, niin taas mennään. Ylämäessä auto suorastaan hyytyy ja kaasun painaminen ei vaikuta juurikaan, ennen kuin loota heittää taas pykälän tai pari pienemmälle.
Boschin testerillä voitin seuraavia vikoja:
Hehkutulppa sylinteri 5 - Katkos
Hiukkassuodatinjärjestelmä - Viallinen
Lambda-anturin pumppausvirta - Katkos
Käyntivakauden säätö - Korjausmäärä liina korkea
Tuntematon vika (!)
Polttonesteen suodatin likainen
Kaasuläpänsäädin - Katkos
Kuumakalvo, ilmamassamittari - viallinen
Imuilman lämpotunnistin - Katkos
Ilmamassamittarin aiheutin luultavasti ainakin itse, kun sain vinkin, että kannattaa koittaa ottaa se piuha pois ja testata onko vika siinä. No se ei vaikuttanut mitään. Ainoastaan sain moottorin vikavalon palamaan ja huomautuksen korkeista päästöistä. Nyt askarruttaakin, että voiko noi hiukkassuodatinjärjestelmän virheet ja korkeat päästöt johtua myös tästä MAFin ohittamisesta? Kuitenkin auton oma huolto näyttää, että 180tkm olisi vielä jäljellä tolla hiukkassuodattimella. Tosin autolla on nyt ajettu reilut 200tkm ja huoltokirjan mukaan sitä ei ole koskaan vaihdettu.
Auto on siis 535dA 12/2005, eli "tekninen" facelift siinä on, nappistartit jne. Mitenköhän tota hiukkassuodatinta pitäisi alkaa tutkia, vai onko jotain muita kokemuksia mistä tollanen matalien kierrosten tehottomuus voisi johtua?
olen huomannut, että pirssi ei kiihdy ja väännä kuten ennen, kun lyö kaasua ja kierrokset on matalalla. Automaatti vaihtaa pari pykälää pienemmälle ja kun kierrokset on lähellä 3000rpm, niin taas mennään. Ylämäessä auto suorastaan hyytyy ja kaasun painaminen ei vaikuta juurikaan, ennen kuin loota heittää taas pykälän tai pari pienemmälle.
Boschin testerillä voitin seuraavia vikoja:
Hehkutulppa sylinteri 5 - Katkos
Hiukkassuodatinjärjestelmä - Viallinen
Lambda-anturin pumppausvirta - Katkos
Käyntivakauden säätö - Korjausmäärä liina korkea
Tuntematon vika (!)
Polttonesteen suodatin likainen
Kaasuläpänsäädin - Katkos
Kuumakalvo, ilmamassamittari - viallinen
Imuilman lämpotunnistin - Katkos
Ilmamassamittarin aiheutin luultavasti ainakin itse, kun sain vinkin, että kannattaa koittaa ottaa se piuha pois ja testata onko vika siinä. No se ei vaikuttanut mitään. Ainoastaan sain moottorin vikavalon palamaan ja huomautuksen korkeista päästöistä. Nyt askarruttaakin, että voiko noi hiukkassuodatinjärjestelmän virheet ja korkeat päästöt johtua myös tästä MAFin ohittamisesta? Kuitenkin auton oma huolto näyttää, että 180tkm olisi vielä jäljellä tolla hiukkassuodattimella. Tosin autolla on nyt ajettu reilut 200tkm ja huoltokirjan mukaan sitä ei ole koskaan vaihdettu.
Auto on siis 535dA 12/2005, eli "tekninen" facelift siinä on, nappistartit jne. Mitenköhän tota hiukkassuodatinta pitäisi alkaa tutkia, vai onko jotain muita kokemuksia mistä tollanen matalien kierrosten tehottomuus voisi johtua?
Comment