Originally posted by Ishvan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d -04 Öljynpaine vikailmoitus
Collapse
X
-
Itselleni ei ole koskaan ollut mikään ongelma lähteä kauppoja hieromaan vaikkapa 400km päähän. Viimeiset kaupat tein 250km päässä kun oman paikkakuntani jälleenmyyjät lähinnä vittuilivat hyvityshintojensa kanssa. Sieltä ostetaan mistä saa parhaat kaupat. Tällä kertaa homma jälleen kannatti, koska huonoimman ja parhaimman välisen tarjouksen ero välirahaksi oli 6000 euroa täysin samanlaiseen uuteen kärryyn.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostItse en vaivaituisi autoa ostaessani edes alkaa selvittämään mikä siinä on vikana vaan siirtyisin suoraan seuraavaan yksilöön. Lisäksi tuon aikaisemman kirjoittelun perusteella on auton historia hieman kyseenalainen ?
EDIT: Niin ja ensi perjantaina loppuu Hondamiehenä olo kun saadan uusi kippo luovutukseen.
Toki jos ihan maks 100tkm ajettua ja 2v vanhaa ostaa niin sitten on eri.
Se on kuitenkin fakta että hyvinkin pidetty auto hajoaa tietyiltä osin jossain kohtaa elinkaarta. Kalliiksi vaan tulee josko menee kaikki kerrasta pienen ajan sisällä.
Tässä yksilössä on nyt vaan se, että onko öljynpaineongelma oikeasti poissa, onko anturivika, vai onko koneessa vielä piilevää murhetta. Kuitenkin taitaa olla liikkeestä, niin ottaa kirjallisena että kone kunnossa jolloin vastuu jää selkeästi autoliikkeelle. Kyllä se sitten luultavasti 6kk aikana porsii jos on mennäkseen. Jos taas on yksityiseltä niin unohtaisin kyllä tämän yksilön.
Jos ostajalla intoa piisaa niin ruuvauta suodin irti ja tarkista o-renkaat jotka on siinä suotimen jaloissa. Vaikka ei pitäisi jarrutuksen tuohon vaikuttaa, mutta kuitenkin sellanen homma mikä ainakin merkkihuollon öljynvaihdossa kokemuksen mukaan unohtuu tarkastaa. Tarvikesuotimessa nuo tiivisteet tulikin mukana. Orkkiksessa ei.
Anturivian lisäksi mahdollinen vika voi olla kosketushäiriö, murtuma tms anturin johdoissa. Jos se on auki käytetty niin ei tiedä miten on käsitelty ja laitettu takaisin.
Justiinsa tuli tietoon tapaus jossa ilmeisesti railpaineanturin johtojen murtuma tms aiheutti matkanteon pysähtymisen.Last edited by viktor; 23-07-2011, 17:43.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostItselleni ei ole koskaan ollut mikään ongelma lähteä kauppoja hieromaan vaikkapa 400km päähän. Viimeiset kaupat tein 250km päässä kun oman paikkakuntani jälleenmyyjät lähinnä vittuilivat hyvityshintojensa kanssa. Sieltä ostetaan mistä saa parhaat kaupat. Tällä kertaa homma jälleen kannatti, koska huonoimman ja parhaimman välisen tarjouksen ero välirahaksi oli 6000 euroa täysin samanlaiseen uuteen kärryyn.
HOnda
MOtorsportMBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostEli ostat vissiin kaikki autosi saksasta? Harva Suomessa edes hyviä kauppoja voi enää tehdä, ja liikkeessä ei ainakaan, joskus hyvä myyjä saa sen vaan tuntumaan siltä!
HOnda
MOtorsport
Kaikki on kyllä tullut Suomesta ostettua. Sekä käytetyt, että uudet ja aina liikkeestä. Omasta mielestäni ihan hyviä kauppoja, lukuunottamatta yhtä. Uutta kun on vaikea muualta kuin liikkeestä ostaa.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Kävi töpselissä eikä ollut jättänyt mitään vikakoodeja öljynpaineesta ainoat vikakoodit olivat alijännitteseen liittyviä jotka poistettiin tehtiin koeajolenkki ja uusia vikakoodeja mistään ei ilmennyt. Ostin auton, toivottavasti jos autossa öljynpaineeseen liittyvää piilevää vikaa on tulee se ilmi 1/2 vuoden sisällä
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostOlihan tuossa historia aika selvillä? Varmaan entiselle omistajalle vielä voisi soitella ja kysyä mikä alunperin aiheutti ongelmia. Kyllä itse taas valitsen mieluummin huolletun auton johon vaihdettu turboa, konetta jne, kuin sen johon ei ole ikinä tarvinnut tehdä mitään. Tämä korostuu kun mennään kilsoissa yli 200t rajan.
Toki jos ihan maks 100tkm ajettua ja 2v vanhaa ostaa niin sitten on eri.
Se on kuitenkin fakta että hyvinkin pidetty auto hajoaa tietyiltä osin jossain kohtaa elinkaarta. Kalliiksi vaan tulee josko menee kaikki kerrasta pienen ajan sisällä.
Tässä yksilössä on nyt vaan se, että onko öljynpaineongelma oikeasti poissa, onko anturivika, vai onko koneessa vielä piilevää murhetta. Kuitenkin taitaa olla liikkeestä, niin ottaa kirjallisena että kone kunnossa jolloin vastuu jää selkeästi autoliikkeelle. Kyllä se sitten luultavasti 6kk aikana porsii jos on mennäkseen. Jos taas on yksityiseltä niin unohtaisin kyllä tämän yksilön.
Jos ostajalla intoa piisaa niin ruuvauta suodin irti ja tarkista o-renkaat jotka on siinä suotimen jaloissa. Vaikka ei pitäisi jarrutuksen tuohon vaikuttaa, mutta kuitenkin sellanen homma mikä ainakin merkkihuollon öljynvaihdossa kokemuksen mukaan unohtuu tarkastaa. Tarvikesuotimessa nuo tiivisteet tulikin mukana. Orkkiksessa ei.
Anturivian lisäksi mahdollinen vika voi olla kosketushäiriö, murtuma tms anturin johdoissa. Jos se on auki käytetty niin ei tiedä miten on käsitelty ja laitettu takaisin.
Justiinsa tuli tietoon tapaus jossa ilmeisesti railpaineanturin johtojen murtuma tms aiheutti matkanteon pysähtymisen.
Comment
-
Comment