Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d m-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr_Horsepower
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 112
    • Kouvola

    E61 525d m-sport

    Mites kuulkaas? Tuossa munuaisten takana olevat kääntyvät ritilät! Pitääkö ne käätyä esim.sähköisesti vaiko vain ilmavirran mukaan?! Ihmetyttää kun ne liikkuu ihan tökkäämällä!?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ilmavirran.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      Hmm...
      Sähköisesti kai?
      Ne aukeaa kun ilmastointi on päällä...
      Kyllä ne ainakin pysyvät auki vaikka auton on ajon jälkeen paikallaankin...

      Ne alemmat (aika harvassa niitä on),
      puskurin "huulessa" olevat läpät auennee ilmavirralla?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • tabasco
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 851
        • fin

        #4
        Joo, sähköllä toimivat. Solenoidi käyttää niitä, kun autossa on virrat päällä.

        Clavurionin postaus täällä:

        Here's something about the shutters:

        Radiator shutter

        The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

        When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.

        Components

        *Radiator shutter
        *Solenoid switch

        Function

        With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.

        When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.

        *Coolant temperature > 90°C
        *Gearbox fluid temperature > 110°C
        *Engine oil temperature > 130°C
        *Power to map thermostat > 90% (only DME)
        *Electric fan active

        Fault code memory entries

        If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.

        The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.

        Comment

        • Mr_Horsepower
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 112
          • Kouvola

          #5
          No perkules...täytynee alkaa tutkimaan miksi ne heiluuu omassa autossa sormella tökkimällä kun hullun mulkku. Luulis että jos ne on jonkun akselin varassa niin ei ihan noin helposti heilu. Kiitos vinkeistä

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Originally posted by Mr_Horsepower View Post
            No perkules...täytynee alkaa tutkimaan miksi ne heiluuu omassa autossa sormella tökkimällä kun hullun mulkku. Luulis että jos ne on jonkun akselin varassa niin ei ihan noin helposti heilu. Kiitos vinkeistä

            pre-LCI:ssä ainakin ovat velttona kun auto ei käy. Ja ihan sormin liikuteltavissa.
            Auto käydessä pitäisi olla kiinni kunnes saavutetaan tavoitelämpö, jolloin aukeavat tarvittaessa. Eli ei aukea kun ilmastointi on päällä, jollei ole tarpeeksi lämmin. Niissä on ilmeisesti solenoidi, muttei moottoria, eli aukeavat ilmavirrasta kun solenoidi avautuu, ja sitten ilmeisesti pysyvät auki solenoidin varassa tarvittavan aikaa? Ei kyllä omassa ole silmään ottanut kertaakaan ajon jälkeen että olisivat auki jääneet.

            LCI:n toiminnasta en tiedä, veikkaisin että velttona nekin on kun kone ei käy.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • Shappire
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 124
              • Sisä-Suomi

              #7
              Mulla LCI:ssä ovat lujasti kiinni kun virrat on pois, eli joku moottori käyttää läppiä. Läpät pysyvät myös kiinni kunnes koneen lämmöt ovat 100 C. Kun peräkärryn kytkee autoon läpät aukeavat alemmassa lämpötilassa. Varmaan softaan on tehty muitakin "syitä" milloin läpät aukeavat, mutta tarkempaa analyysiä sitä en ole tehnyt.
              F11 530 xD LCI

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Shappire View Post
                Mulla LCI:ssä ovat lujasti kiinni kun virrat on pois, eli joku moottori käyttää läppiä. Läpät pysyvät myös kiinni kunnes koneen lämmöt ovat 100 C. Kun peräkärryn kytkee autoon läpät aukeavat alemmassa lämpötilassa. Varmaan softaan on tehty muitakin "syitä" milloin läpät aukeavat, mutta tarkempaa analyysiä sitä en ole tehnyt.
                Puhutko nyt alemmista vaiko ylemmistä vaiko molemmista läpistä?

                Talvella pistin alahuulen kokonaan tukkoon.
                25 asteen pakkasessa lämmöt nousi salavalikon kautta 100 asteeseen,
                eikä siltikään ylemmät läpät auenneet...

                Ainut milloin olen ne ylemmät läpät nähnyt auki on kun ilmastointi on päällä,
                ja sähköflekti pyörii...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Mr_Horsepower
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 112
                  • Kouvola

                  #9
                  Mie puhun niistä ylemmistä läpistä Huolehdin vaan näillä ilmoilla ettei pääse lämmöt nousee :think

                  Comment

                  • Shappire
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 124
                    • Sisä-Suomi

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Puhutko nyt alemmista vaiko ylemmistä vaiko molemmista läpistä?

                    Talvella pistin alahuulen kokonaan tukkoon.
                    25 asteen pakkasessa lämmöt nousi salavalikon kautta 100 asteeseen,
                    eikä siltikään ylemmät läpät auenneet...

                    Ainut milloin olen ne ylemmät läpät nähnyt auki on kun ilmastointi on päällä,
                    ja sähköflekti pyörii...
                    Tosiaan tämä ketju on m-sport mallille. Mulla on tavallinen LCI ja läpät ovat vain munuaisten takana. Muita ei ole.
                    F11 530 xD LCI

                    Comment

                    • Mr_Horsepower
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 112
                      • Kouvola

                      #11
                      Juu...kyllä ne jollain solenoidilla liikkuu...olivat tässä yks päivä kiinni kunnolla kun oli auto oli käynnissä ja kokeilin. Eli homma toimii ja peitto heiluu..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎