Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 alusta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stimbe
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 34
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Bergeri View Post
    Mulla on aktiiviohjaus omassa ja ainakin tässä tapauksessa auto piti säätäessä käyttää myös piuhan päässä (Laakkosella). Vianorilla kävin parikin kertaa ja aina oli ratti vinossa - rahat sain kyllä takaisin.
    Paljonkos laakkonen otti tästä operaatiosta?
    730d E65 LCI

    Comment

    • Bergeri
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 70
      • Etelä-Suomi

      #17
      Hinta oli kyllä Laakkos-tyyliin tosi rasvainen, reilut 200€. Kai tuo muuallakin onnistuu...
      e61 530da m-sport 2006
      ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75

      Comment

      • Jarkka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 70
        • Pks

        #18
        Originally posted by stimbe View Post
        Etu: Vasen Caster lopputilanne 7`06
        Etu: Oikea Caster lopputilanne 7`00

        Etu: Vasen Camper lopputilanne -0,`12
        Etu: Oikea Camper lopputilanne -0`30

        Haritus Etu vasen lopputilanne 0.6, haritus oikea 0.3 = Yhteensä lopputilanne 0.9

        Taka: Camper vasen -2`48
        Taka: CAmper oikea -2`18
        Taka: Haritus/auraus: Vasen 1.9 - oikea 0.9 - yhteensä 2.8

        Kulkukulma 0.05.


        Mekaanikon kanssa joka kulmat sääti niin tänään tuli mieleemme että noissahan on toi itsestään säätyvä perä. Oliskohan voinu käydä niin että perä on kesken kaiken mittausten noussut tai laskenut?
        Ohjearvot Euromasterin mukaan mulla 535d 11/-05 m-sport (=Euromasterin kannasta valinta Low Ride Sports) Jos ei m-sport, niin arvot on käsittääkseni erilaiset.

        Etu: Vasen Caster 7`36...8`36
        Etu: Oikea Caster 7`36...8`36
        Etu: Vasen Camper -0,`55...-0,`05
        Etu: Oikea Camper -0,`55...-0,`05
        Haritus Etu vasen 0.2...0.6mm
        haritus oikea 0.2...0.6mm
        = Yhteensä 0.4...1.2mm

        Taka: Camper vasen -2`05...-1`55
        Taka: CAmper oikea -2`05...-1`55
        Haritus/auraus: Vasen 0.7...1.1mm
        Haritus/auraus: Oikea 0.7...1.1mm
        = Yhteensä 1.4...2.3mm

        Kulkukulma 0`12
        Last edited by Jarkka; 05-08-2011, 20:41.
        F15 X5 50i

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #19
          Originally posted by stimbe View Post
          Taka: Haritus/auraus: Vasen 1.9 - oikea 0.9 - yhteensä 2.8
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Pitääkö taka-akselilla olla noin iso auraus?
          Ei pidä. Tehtaan ilmoitettu optimiarvo on 0.8 per puoli.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • stimbe
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 34
            • Hyvinkää

            #20
            Kävin kaverin (mekaanikko) kanssa vknl hallilla kattelemassa bemmin alustaa ja totesi että aivan päin vittua säädöt

            Säädetään uusiks tulevana vknl ja ilmoittelen sitten tilanteesta.
            Last edited by stimbe; 09-08-2011, 18:54.
            730d E65 LCI

            Comment

            • stimbe
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 34
              • Hyvinkää

              #21
              Ongelma ratkaistu.

              Säädöt aivan perseellään jotka nyt korjattu. Samalla löyty takaa etummainen ylätukivarsi joka oli vaihtoa vaille.
              730d E65 LCI

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎