Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 -07 (ei facelift), takajarrujen nollausongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cchaou
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 18
    • Helsinki

    E60 -07 (ei facelift), takajarrujen nollausongelma

    Päivää foorumille!

    Olen suht tuore 520D:n omistaja, ja auto rupesi ilmottelemaan edessä olevasta takajarrupalojen vaihtotarpeesta - noin 5000km näytti olevan ajotietokoneen mukaan palaa takana jäljellä. Ajattelin täältä löytämieni ohjeiden mukaan nollata mittarin, ja tämä onnistuikin. Ainoa ongelma vain nyt on se, ettei mittari näytä enää 5000km, vaan -25000. Kaikki valot vilkkuu, ja huoltoon pitäisi ajotietokoneen mukaan viedä.

    Mikä siis eteen? Uudelleen resetointia kokeilin monesti, luku nollaantuu, mutta käynnistäessä taas ulvoo -25000km.

    Lieneekö vika sensoreissa? Saisinko arvon kollegoilta vinkkejä mistä kannattaisi tilata sensori ja jarrupalat? Homman pystynee tekemään itse, yhteen vanhempaan Opeliin olen jarrupalat joskus vaihtanut..

    Toki jos on olemassa jokin keino tuon huoltokehoituksen poistoon, olen valmis sitä kokeilemaan. Autolla ajettu 100 000km, etujarrut vissiinkin juuri vaihdettu,niille ajotietokone antaa 50 000km aikaa.

    Kiitos jo valmiiksi!
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Se sensori täytyy uusia,sillä se laskee kuluneisuuden mukaan jäljellä olevat ajokilometrit
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Anturi kuluu palojen myötä, siksi se pitää vaihtaa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • cchaou
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 18
        • Helsinki

        #4
        Hyvä!

        Pakko myöntää, että hieman liian hätäisesti lähdin uutta topicia kyhäämään, vastauksia löytyi yllättävän hyvin sieltä täältä.

        Kävin motonetistä hakemassa anturin, 12,90€, nostin auton käsitunkilla oikealta takaa ylös, ja lähdin tuumailemaan. Oikea osa löytyi, mutta irti se ei lähtenyt ainakaan minun nakeilla. Anturi on suht syvällä ja suht hyvin kiinni jarrupalan kohdilla enkä sitä uskaltanut millään työkalulla tietämättä lähteä sorkkimaan. Tein siis täältä opitun "oikarikikan" näin väliaikaisratkaisuksi. Lopputulema, mittariin 50 000km "ajoaikaa".

        Kysyisinkin, että onko tuon anturin vaihtaminen käsipelillä ilman että auton oikeasti saa kunnon pukille mahdollista? Aika sokkona siinä joutuu operoimaan. En usko että suurin ongelma on vanhan anturin irtisaaminen, vaan uuden paikalleenlaitto niillä näkyvyyksillä mitä perus käsitunkki antaa.

        Comment

        • cchaou
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 18
          • Helsinki

          #5
          Eikö kukaan ole muka renkaanvaihtotunkin avulla vaihtanut anturia? Apua kaivataan..

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            On se liitin melko jäykkä, mutta ei siinä työkaluja tarvita.

            Comment

            • jengstro
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 380
              • 02-alue

              #7
              Täällä myös näytössä -25000 km, takaa herjaa (vaihdoin palat). Täytyy sitten varmaan vaihtaa uus kaapeli, sain kyllä vanhankin ehjänä ulos.

              Outoa sinäänsä, yritin resetoida (=siis lisää kilsoja) nuo jarrupalojen kilometrit OBD softalla, ei tapahtunut mitään. Samat muutama tuhat kilsaa on ruudussa. :think

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by jengstro View Post
                Täällä myös näytössä -25000 km, takaa herjaa (vaihdoin palat). Täytyy sitten varmaan vaihtaa uus kaapeli, sain kyllä vanhankin ehjänä ulos.

                Outoa sinäänsä, yritin resetoida (=siis lisää kilsoja) nuo jarrupalojen kilometrit OBD softalla, ei tapahtunut mitään. Samat muutama tuhat kilsaa on ruudussa. :think
                Huolto-osoitin menee miinukselle jos menee nollaamaan kuluneella anturilla.

                Tuo anturi on vähän vehkeestä, 1. kerran herjaa vaihtoon muutama tkm kun palat on puolessa välissä. Sitten kun vaihtaa pelkästään anturin, ennen ekoja jarrutuksia lukema on 50 tkm, puoleksi kuluineilla paloilla hetken päästä anturin kuluttua joku 20 tkm...

                Itsekin on tullut oikosuljettua jotta saa nollattua, poistaa sen jälkeen oikosulun niin saattaa jäädä lukemaksi joku 10 tkm ja tapittaa siinä seuraavat 20 tkm. Varsinkin tuontiautoissa, niissä kun palat kuluu eri tahtia Saksan motareilla...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • jengstro
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 380
                  • 02-alue

                  #9
                  No juu. On hiukan vasurilla tehty. Ainakin mjotonjetin jarrupalat... niissä tuo hahlo on liian iso, koko fakin anturi heiluu. Otin vanhasta anturista sen metalliliuskan ja laitoin kaks päällekkäin ja sulloin sen sinne väliin. Katsotaan miten toimii.

                  Sain sitten nollattua trippimittarilla tuon varoituksen takas +40000km. Jumankauta että ihmettelin kun en saa huoltovalikkoa näkyviin, kunnes muistin että auton ovi täytyy olla kiinni. On se pienestä kiinni.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎