Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d LCI 0-100km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    E61 530d LCI 0-100km/h

    Kaverilla on tuollainen (automaatti) ja siihen laitettiin voimaa.com -softa. Käytiin tänää PBoxilla kellottamassa 0-100km/h aikoja. 2 päällä saatiin huono 7.2s. Paljon parempaan olisi varaa, mutta laatikko ei suostu yhteistyöhön. Heittää väkisin kakkosta ihan liian aikaisin jos vähänkin sutii. Ja sutiihan se melko herkästi tuolla n. 600Nm väännöllä. Varmaan 10 lähtöä yritettiin luistonestolla ja ilman yms. ja käsin vaihtaen jne jne, mutta aina sama ongelma..

    Jos tuo saisi kuntoon niin uskoisin ainakin yksi päällä pääsevän n. 6.5s. Eli voiko tuota laatikkoa jotenkin ohjelmoida tai pakottaa pysymään pidempään yhdellä vaihteella?

    Toinen aikaa huonontava tekijä on dieselin huono kiertävyys, koska kolmostakin heittää väkisin jo ennen satasta. Jos pääsis kakkosella yli huntin niin taas paranisi aika selkeästi. Yllättävän hidas/huono tuo laatikko tuollaiseen kiihdyttelyyn, manuaalilla lukemat olisivat ihan erilaiset.

    Oma auto tuntui tuon jälkeen vähän väännöttömältä (ehkä n. 50Nm vähemmän), mutta on se paljon nopeampi kun kiertää ihan eri tavalla. Eli kyllä ne kierrokset/teho vaan jyllää tuossa kiihdyttelyssä, pelkällä väännöllä ei pitkälle pötkitä.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    Alkup. mallin speksit:

    2008 BMW 530d TOURING Steptronic


    Info on BMW 530d TOURING Steptronic manufactured or sold in 2008, version for Europe with 5-door wagon body type, RWD (rear-wheel drive) and automatic 6-speed gearbox (with Steptronic manual shift mode). Basic specs and characteristics: diesel engine of 2993 cm3 / 182.8 cui displacement with advertised power 173 kW / 232 hp / 235 PS ( ECE ) / 4000 and 500 Nm / 369 lb-ft / 1750 of torque. Dimensions: this model outside length is 4843 mm / 190.7 in, it’s 1846 mm / 72.7 in wide and has wheelbase of 2888 mm / 113.7 in. The officially claimed value of a drag coefficient Cd = 0.29 . Standard wheels were fitted with tires size 225/55 R 16 W. Reference vehicle weights are: official base curb weight 1700 kg / 3748 lbs, gross weight GVWR 2300 kg / 5071 lbs. How fast is it ? Performance: top speed 243 km/h (151 mph) (declared by factory); accelerations 0- 60 mph 6.7 s, 0- 100 km/h 7 s (declared by factory), 1/4 mile drag time (402 m) 15.1 s (a-c simulation). Fuel consumption and mileage: official: 6.8 l/100km / 41.5 mpg (imp.) / 34.6 mpg (U.S.) / 14.7 km/l , average estimated by a-c: 8.8 l/100km / 32.2 mpg (imp.) / 26.8 mpg (U.S.) / 11.4 km/l


    Kyllähän tuolla on omat "aivot" laatikolle. Sen koodailusta ei kyllä ole tietoa.
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • diffas
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 215
      • Lahti

      #3
      Eiks se nyt olis voinut samalla ku lastutti, niin laittanu vetäviä vaik 5500 ja samalla ohjelmoinut laatikonkin? Noin, jos kerta siis 0-100 on se tärkein kriteeri auton tehossa.
      Kingdiesel Racing

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #4
        Originally posted by diffas View Post
        Eiks se nyt olis voinut samalla ku lastutti, niin laittanu vetäviä vaik 5500 ja samalla ohjelmoinut laatikonkin? Noin, jos kerta siis 0-100 on se tärkein kriteeri auton tehossa.
        Jaa miten niin tärkein? Ei suinkaan. Mutta mikä ettei jos sitäkin saa parannettua. Niin sitähän tässä kysyin, että mitä tuolle olisi tehtävissä ja miten? Tuolla softalla laatikon toiminta ei ainakaan ole kovin optimaalista kiihtyvyyttä ajatellen.
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2148
          • L a h t i

          #5
          Mitä väliä moisilla on kun käyttiksistä kumminkin puhe..

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #6
            Originally posted by -challenger- View Post
            Mitä väliä moisilla on kun käyttiksistä kumminkin puhe..
            Hyviä vastauksia Eli vaikka ei olis nyt teidän mielestä mitään väliä, niin kysymys on edelleen sama: tietääkö onko tuolle jotain tehtävissä ja miten/missä?
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #7
              Nolla pitää vaihtaa vitoseen niin alkaa kiertämään, ja vetää loppuun asti

              Ei vaan kyllähän tuo ongelma on varmasti kaikilla automaateilla, pl. kai smg:t mitä kärsii videojen perusteella kierrättää rajoitinta vasten :think

              Kokeilkaa lähteä kakkosella?
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5416
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by diffas View Post
                Eiks se nyt olis voinut samalla ku lastutti, niin laittanu vetäviä vaik 5500 ja samalla ohjelmoinut laatikonkin? Noin, jos kerta siis 0-100 on se tärkein kriteeri auton tehossa.
                Bulkki softa, ei siis säätöjä. Ja kuten yllä mainitaan puhallin loppuu kesken...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #9
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Nolla pitää vaihtaa vitoseen niin alkaa kiertämään, ja vetää loppuun asti

                  Ei vaan kyllähän tuo ongelma on varmasti kaikilla automaateilla, pl. kai smg:t mitä kärsii videojen perusteella kierrättää rajoitinta vasten :think

                  Kokeilkaa lähteä kakkosella?
                  Toi kakkosella lähteminen tuli itsellekin mieleen. Pitänee kokeilla! Se tosiaan vaihtaa ykköseltä kakkoselle jo n. 3500rpm tai jopa aikaisemmin, kun yrittää kunnon lähtöä. Veikkaan että jotenkin sekoaa siitä jos vähänkin sutii. Kakkosella antaa mennä pidemmälle.
                  Last edited by Tylyttäjä; 01-09-2011, 19:16.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • diffas
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 215
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Bulkki softa, ei siis säätöjä. Ja kuten yllä mainitaan puhallin loppuu kesken...
                    Missasin kyl ihan täysin puhaltimen loppumisen kesken. Varmaan kaipaa laseja, kun en moista havainnut.

                    Tässä nähään taas, et mikä ero on teetetyllä softalla tai tai bulkilla. Toisessa voi jo tekovaiheessa koodata molemmat toimimaan kuskin toivomalla tavalla. Ei o tosin sit niin nopeeta toimintaa, kun pitäs koeajoja ajaa vs. piuhaa pitkin softa sisään ja menoks.

                    Eihä nyt handicap-lootalla voi muutenkaan kiire olla mihinkään.
                    Kingdiesel Racing

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 628
                      • Savo

                      #11
                      Ja kohta rempataan laatikkoa.

                      En vaan ymmärrä miksi kokosuvunsiirtovankkurilla pitää repiä paikaltaan.
                      60-160 vedot oiskin jo toinen juttu.
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Eikös dieselin idea ole kiihdyttää väännöllä, eikä kierroksilla? Paremmin se kiihtyy parhaalla väännön alueella, kuin turhaa kierrättämällä?

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Eikös dieselin idea ole kiihdyttää väännöllä, eikä kierroksilla? Paremmin se kiihtyy parhaalla väännön alueella, kuin turhaa kierrättämällä?
                          Taitaa se 3000-3500rpm olla silti liian aikaisin, paras teho tulee orkkiksenakin vasta 4000rpm speksien mukaan. Eli parhaalla teholla tulisi kiihdyttää, oli polttoaine mikä tahansa.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • diffas
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 215
                            • Lahti

                            #14
                            Teho on vaan väännön ja kierrosten lopputulema. Kierrosalueellaha ei sinällään ole väliä, jos laatikko vaan pysyy kokoajan oikealla alueella.
                            Kingdiesel Racing

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #15
                              Originally posted by diffas View Post
                              Teho on vaan väännön ja kierrosten lopputulema. Kierrosalueellaha ei sinällään ole väliä, jos laatikko vaan pysyy kokoajan oikealla alueella.
                              Juuri näin. Kierroksilla on sen verran väliä, että pitäisi saada pysymään mahdollisimman hyvin huipputehon kierroksilla.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎