Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d LCI 0-100km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Juuri näin. Kierroksilla on sen verran väliä, että pitäisi saada pysymään mahdollisimman hyvin huipputehon kierroksilla.

    Olette siis saaneet tehdasviritystä hieman hitaamman auton kun olette virittäneet sitä pielisenpeltikorjaamolla ja nyt ihmettelette kun kaikki muut autot on nopeampia?

    Eiks sitä jo pikkupoikana puhuttu notta jos ei alle 10% tehoista huku virityksen yhteydessä, on viritys onnistunut?

    HERNE NOKKAAN?

    Kyl mun auto ainakin kierrättää ihan sinne missä kiekkamittarissa liikkuvat rajoittimet seilaa, eli tuonne jonnekin 4800rpm aivan jokavaihteella, ainakin kuvittelisin vielä isoillakin käyvän siellä, ainakin liki, pienet on kokeiltu
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #17
      Tuli mieleen sellainen vallankumouksellinen ja ennenkuulumaton idea, että vaihtaisi harvemmman perävälityksen. Vai löytyykö tuohon sellaista? Auttaisi kyllä ykkösellä sutimiseen kun vääntö olis pienempi ja kakkonenki yltäis sitte satasen päälle.

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #18
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Olette siis saaneet tehdasviritystä hieman hitaamman auton kun olette virittäneet sitä pielisenpeltikorjaamolla ja nyt ihmettelette kun kaikki muut autot on nopeampia?

        Eiks sitä jo pikkupoikana puhuttu notta jos ei alle 10% tehoista huku virityksen yhteydessä, on viritys onnistunut?

        HERNE NOKKAAN?

        Kyl mun auto ainakin kierrättää ihan sinne missä kiekkamittarissa liikkuvat rajoittimet seilaa, eli tuonne jonnekin 4800rpm aivan jokavaihteella, ainakin kuvittelisin vielä isoillakin käyvän siellä, ainakin liki, pienet on kokeiltu
        Ei näin vaisulla provolla vielä saa hernettä nokkaan Ei edes ihmetellä tuota aikaa, koska laatikon oudosta käytöksestä se johtuu. Sen kun saa kuntoon niin pitäisi mennä 6.5 suht helposti.
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #19
          Nyt kun moni on jo viisastellu yms., niin vain yksi kohtuu järkevä vastaus on tullut. Eli Matson^ ehdotti kakkosella lähtöä. Kysymys oli, että mitä/missä tuolle voi tehdä, että sen sais vaihtamaan järkevämmin?
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #20
            Originally posted by pmv View Post
            Tuli mieleen sellainen vallankumouksellinen ja ennenkuulumaton idea, että vaihtaisi harvemmman perävälityksen. Vai löytyykö tuohon sellaista? Auttaisi kyllä ykkösellä sutimiseen kun vääntö olis pienempi ja kakkonenki yltäis sitte satasen päälle.
            Tämä lienee poissuljettu vaihtoehto tässä tapauksessa.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2509
              • Länsirannikko

              #21
              Toinen ääni perävälitykselle.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #22
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Tämä lienee poissuljettu vaihtoehto tässä tapauksessa.
                Harvemman perävälityksen löytäminen tosiaan saattaa olla ongelma. Pikasesti nyt katoin, nin 535d:ssä näyttäis olevan jopa hivenen harvempi välitys. Mutta muutoinhan tuo olisi omiaan ratkaisemaan ongelmat. Pakkohan sinne taka-akselille on saada lisää pitoa tai vääntöä vähennettyä. Voiko ohjelmaa tehdä niin, että se leikkaisi vääntöhuippua ykkösvaihteella, mutta antaisi kierrättää mahdollisimman korkealle?

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #23
                  Originally posted by pmv View Post
                  Harvemman perävälityksen löytäminen tosiaan saattaa olla ongelma. Pikasesti nyt katoin, nin 535d:ssä näyttäis olevan jopa hivenen harvempi välitys. Mutta muutoinhan tuo olisi omiaan ratkaisemaan ongelmat. Pakkohan sinne taka-akselille on saada lisää pitoa tai vääntöä vähennettyä. Voiko ohjelmaa tehdä niin, että se leikkaisi vääntöhuippua ykkösvaihteella, mutta antaisi kierrättää mahdollisimman korkealle?
                  Nyt on tavoitteena saada vain tuon aski vaihtamaan oikeaan aikaan, ei vaihtaa pidempää välitystä..
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • jokes911
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 875
                    • Espoo

                    #24
                    Itsellä non-LCI 530d jossa jokin softa. Racechronolla mitattuna 6.9s jarrulta lähdettäessä. Ilman jarrua jossain seiskan loppupäässä. Vaihteet menee ongelmatta ykkösestä eteenpäin ja luistonesto oli päällä. Ykkösellä hiukan sutii mutta muuten 275 takanakit pitää.

                    Sama ongelma kuin muilla eli vaihtaa just ennen satasta kolmoselle ja hukkaa siinä varmaan puoli sekunttia.
                    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                    2022 X3 Charged Edition Msport
                    1999 Honda CBR 900 SC33
                    2009 Husqvarna SMR 510
                    2017 KTM EXCF 350

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #25
                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Itsellä non-LCI 530d jossa jokin softa. Racechronolla mitattuna 6.9s jarrulta lähdettäessä. Ilman jarrua jossain seiskan loppupäässä. Vaihteet menee ongelmatta ykkösestä eteenpäin ja luistonesto oli päällä. Ykkösellä hiukan sutii mutta muuten 275 takanakit pitää.

                      Sama ongelma kuin muilla eli vaihtaa just ennen satasta kolmoselle ja hukkaa siinä varmaan puoli sekunttia.
                      Jees. Jarrulla lähdettiin mekin, ilman sitä olisi selvästi vielä huonompi kuin tuo 7.2s.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • kiljubuu
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 385
                        • turku

                        #26
                        Kannattaa koittaa lähteä sillä kakkosella. Tulee luultavasti parempi aika

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1960
                          • Hki

                          #27
                          -----

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #28
                            Originally posted by diffas View Post
                            Teho on vaan väännön ja kierrosten lopputulema.
                            "Lopputulema?"
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by kiljubuu View Post
                              Kannattaa koittaa lähteä sillä kakkosella. Tulee luultavasti parempi aika
                              2 lootassa ja lämä pohjaan ilman kickdownia?

                              Voiko tosiaan olla nopeampaa kuin ykkösellä tulipeltiä vasten pedalit?
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #30
                                enpä ole miettinyt omastani tuota vauhti/vaihde asiaa, mutta tuossa ainakin vauhtia on 535tosessa jo yli 100 kun vaihtaa kolmosta..

                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎