Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D E60 -04 1000rpm tutina/tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyveri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 65

    530D E60 -04 1000rpm tutina/tärinä

    Terve!

    Mikähän vois olla vialla, kun auto tärrää/tutisee 950-1050rpm välillä(muilla kierroksilla ei havaittavaa tärinää) senverran, että hierojalle ei tarvi mennä!?
    Tärinä esiintyy kytkin pohjassa/ylhäällä, ajossa/parkissa eli moottoripuolen ongelma!
    Tärinä lisääntynyt pikkuhiljaa kokoajan ja nyt jo oikeesti häiritsee
    Moottori on "rymähdellyt" sammutettaessa jo 100tkm, eli voisko kyseessä olla kaksoismassavauhtipyörä vaiko suutinongelma!?
    Auto on kyllä saanut kenkää ihan kiitettävästi ja ollut lastutettunakin, niin omat epäilykset vauhtipyörässä, mutta kaipaisin ammattilaisten tietoa!

    Autolla ajettu 200tkm.

    Kiitos!
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Moottorin tukikumi paskana?

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Värinänvaimennin, eli kampiakselin hihnapyörä? Katso lampulla ja peilillä onko pyörän sisällä oleva kumikehä minkä näkösessä kunnossa.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5418
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by kyveri View Post
        Auto on kyllä saanut kenkää ihan kiitettävästi ja ollut lastutettunakin, niin omat epäilykset vauhtipyörässä, mutta kaipaisin ammattilaisten tietoa!

        Autolla ajettu 200tkm.

        Kiitos!
        Ammatilainen en ole, mutta tuo lastu (mallia piuhojen väliin kytkettävä) on yleensä kaksoismassavauhtiksen surma... Järjetön vääntö liian pienillä kierroksilla.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • kyveri
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 65

          #5
          Täytyy kattoa se hihnapyörä ja tukikumit, mutta epäilen että vika ei ole niissä.. Eikös toi hihnapyörävika aiheuta ääntäkin ja tuskin semmosta tutinaa mikä nyt autossa on ja tukikumihommakin arveluttaa, kun ei tärrää muilla kierroksilla ja kolahtele kuormitettaessa ym..
          Voiko suutinvika tehdä vapina oireita, jos ei niin vahva epäilys vauhtiksen suuntaan!?
          Mistä sais uuden vauhtiksen/ kytkinpaketin edukkaasti, tietoa?

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            #6
            Tukikumithan on sinulla alipaineella ohjatut, sillä osastolla kaikki kunnossa?

            Sigun autosta kun tukikumi hajosi, tärinä oli sitä luokkaa että oksat pois. Nimenomaan tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla. Kaikki irtonainen, jopa taskussa oleva avainnippu helisi ja peilit käyttökelvottomat Myös voimansiirto jyrisi, tämä johtui siitä että kone oli väärässä asennossa (kuskinpuolen kumi romahti).

            Tässä tosin yksinkertaisemmat kumit, öljyvaimennetut kuitenkin.

            Eli ääni moottorin tuennalle.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • kyveri
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 65

              #7
              Originally posted by kalevik View Post
              Tukikumithan on sinulla alipaineella ohjatut, sillä osastolla kaikki kunnossa?

              Sigun autosta kun tukikumi hajosi, tärinä oli sitä luokkaa että oksat pois. Nimenomaan tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla. Kaikki irtonainen, jopa taskussa oleva avainnippu helisi ja peilit käyttökelvottomat Myös voimansiirto jyrisi, tämä johtui siitä että kone oli väärässä asennossa (kuskinpuolen kumi romahti).

              Tässä tosin yksinkertaisemmat kumit, öljyvaimennetut kuitenkin.

              Eli ääni moottorin tuennalle.

              Kattelin kumet ja ei ainakaan metallia vasten olleet, alipaineista tiedä sit onko kunnossa!
              Auto ei "vatkaa/vapise" tyhjäkäynnillä yhtään, vain tuolla 950-1050rpm välillä, niin luulis ettei gummeissa vikaa..
              Aivan kuin olis joku epätasapainossa!

              Ja hihnapyörän värinänvaimenninkumi näytti olevan kuin uus!

              Kellään myynnissä toimivaa vauhtipyörää?

              Comment

              • kyveri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 65

                #8
                Noniin, nyt ois vauhtipyörä vaihdettu ja tärinäthän hävis!!!
                Oli vautipyörästä lähteny palanen hammaskehän sisäpuolelta(siis läpireikä 1cmx4cm), kun oli vissii hinkannu johonki.. Ja halpaa oli, 1500€ töineen :(

                Vielä ihmetyttää pieni rymähdys moottorin etupäästä, kun sammuttaa auton!?

                Comment

                • jp90
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 110
                  • suomi

                  #9
                  tärinä

                  mites tommone saman tapainen täristys automaatti laatikollisessa

                  Comment

                  • GIY-743
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 19
                    • Rauma

                    #10
                    Originally posted by kyveri View Post
                    Vielä ihmetyttää pieni rymähdys moottorin etupäästä, kun sammuttaa auton!?
                    Nostellaan vanhaa, tietääkö joku mistä moinen kolina sammuttaessa?

                    Autona manuaali 530d.
                    e60 530d 260hp 600nm
                    Ex:
                    e60 530d, e60 530d, e60 530d, e60 530d M-sport, e39 530dA M-sport, e39 530d facelift, e39 523i

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      #11
                      ^Jos "kaasuläppä" rikkinäinen tai johto irti niin tärähtää/rymähtää sammuttaessa aika mukavasti. Kolinasta en tiedä.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by GIY-743 View Post
                        Nostellaan vanhaa, tietääkö joku mistä moinen kolina sammuttaessa?

                        Autona manuaali 530d.
                        Edittiä: Mik@ olikin jo vastannut saman...
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • Gräns
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 72
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Hei entäs dielsel 535 ja automaatti, kilometrejä 300tkm satunnainen tutina tyhjäkäynnillä. Ikäänkuin kylmänä tyhjäkäynti aiheuttaa pientä epämääräistä tutinaa ja toisinaan lämpöisenä tutinaa ei ole. Eikö tukikummin paskana oleminen aiheuttaisi jatkuvasti tärinää tyhjäkäynnillä, vai ? Minkälainen rasti vaihtaa jos tuentaa on antautunut?

                          Comment

                          • Grapes
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 601
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Tossa ketjussa jorinaa moottorin tukikumeista ja vaihtamisesta.



                            Itse hommasin tukikumit Merteililtä ja pajalle vaihdettavaks joten hommasta en sen enempää osaa sanoa.
                            F11 M550d -13

                            ex:
                            E60 535d -08 405/800
                            E39 M5 -99
                            E60 530dA -03 302/660
                            E39 523iA -98
                            Lada 1600 -91
                            Ford Escort Sport -72

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Gräns View Post
                              Hei entäs dielsel 535 ja automaatti, kilometrejä 300tkm satunnainen tutina tyhjäkäynnillä. Ikäänkuin kylmänä tyhjäkäynti aiheuttaa pientä epämääräistä tutinaa ja toisinaan lämpöisenä tutinaa ei ole. Eikö tukikummin paskana oleminen aiheuttaisi jatkuvasti tärinää tyhjäkäynnillä, vai ? Minkälainen rasti vaihtaa jos tuentaa on antautunut?
                              Täällä sama kikotin, samoilla specseillä. Joskus tutisee, joskus ei. Joskus tärähtää sammuttaessa, joskus ei. Kaasuläppäkin vaihdettu kesällä...
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎